five 💫

2.5K 316 7
                                    

" it was crazy. " sembang kosong sahaja tiga sahabat ini, ji suyeon, miso dan kim jiwon.

kemudian, masuk jaeni dan guanlin pada waktu yang sama. mereka berdua berborak seronok apabila masuk kelas dan kemudian berpisah kemudian selepas duduk di tempat masing-masing.

" so, macam mana dengan family baru kau? " tanya suyeon apabila jaeni melaburkan punggungnya pada kerusi tempat duduknya. mereka tiga tahu yang jaeni akan ada keluarga baru dan mereka ingin dengar apa-apa cerita dari jaeni tentang keluarga barunya.

" ermmm, okay. diorang baik. " jawab jaeni, pendek sahaja.

" tentang 11 adik-beradik tu? semua laki or perempuan or mix? " tanya pulak jiwon kepada jaeni.

" well, aku sorang ja perempuan. " jawab jaeni dan mereka tiga agak terkejut dengan jawapan jaeni.

" maksud kau, kau sorang perempuan dan yang lain laki? " tanya miso dan jaeni angguk kepalanya. mereka menjerit dengan nyaring kerana jaeni duduk dengan lelaki seramai itu.

" guys, diorang abang-abang aku. tak perlu nak seronok sangat. " kata jaeni, keluarkan buku dia dari begnya.

" mesti diorang hensem kan.. "

" wah. jealous nya aku. aku ada abang yang annoying adalah. "

" kau sedang hidup dalam impian semua perempuan weii. bangga lah sikit. " dan banyak lagi ayat-ayat mereka tetapi jaeni abaikan sahaja.

" jaeni! ada orang nak jumpa kau! " jerit seseorang. mereka berempat pandang pada tingkap luar dan jaeni perasan yang jinyoung datang untuk jumpa dia. jaeni kemudian keluar dari kelas untuk jumpa dengan jinyoung.

" hey, jinyoung. " kata jaeni dan kemudian jinyoung berikan dia sebuah bekal. jaeni agak keliru tetapi ambik sahaja.

" kita semua perlukan bekal untuk ke sekolah. tadi puan jung suruh aku bagi pada kau but tadi aku lupa so, yeah. nie. " kata jinyoung.

" oh okay. thanks jinyoung. " kata jaeni sambil senyum. jinyoung balas senyuman itu dan lalu pergi. jaeni pulak masuk ke dalam kelasnya semula. rakan-rakannya ternganga, melihat jaeni telah bertembung dengan jinyoung, budak terkenal di sekolah.

" adakah.. jinyoung, bae freaking jinyoung, abang kau? " tanya miso dan jaeni angguk kepalanya. mereka kemudian jerit dengan nyaring yang membuat yang lain dalam kelas memarahi mereka. jaeni tidak tahu mengapa rakan-rakannya berkelakuan begini.

-

waktu rehat telahpun tiba. mereka berempat pergi ke kantin untuk makan. jiwon, suyeon dan miso perlu beratur untuk beli makanan mereka manakala jaeni terus ke tempat duduknya dan membuka bekal makanannya.

apa yang dalam bekal makanannya amatlah menakjubkan. makanan untuk orang kaya sahaja makan. ya tuhanku, ia sungguh menakjubkan hingga ia boleh buat aku menangis.

jaeni makan makanan itu dengan nikmat. wah, sedapnya. dia makan sehinggalah ia sudah habis dan ia membuat jaeni kenyang. rakannya yang lain agak cemburu yang dia memakan makanan yang sedap seperti itu.

selepas mereka semua habis makan, mereka mula beredar dari kantin untuk ke kelas mereka. sewaktu itu, jaeni tidak memandang depan hinggalah dia terlanggar seseorang hingga bajunya basah.

jaeni pandang depan dan tidak terkejut dengan siapa yang langgar dia dan juga tumpahkan air atas bajunya. tak lain tak bukan ialah jihoon, abang kesayangan jaeni bersama dengan woojin yang sentiasa mengikuti dia. jihoon berlakon seperti dia tidak sengaja tumpahkan air atas uniform dia.

" omg. sorry. saya tak sengaja. " kata jihoon dengan comel. jaeni tahu disebalik kecomelan itu, ada kejahatan yang menantinya di rumah.

" aww, comelnya jihoon sunbae. " kata rakan-rakan jaeni dan terus pergi ke jihoon, tinggalkan jaeni tanpa menolongnya. so called friends they are.

jaeni tidak tahu hendak buat apa. dia tiada pakaian lebihan untuk ditukar. lagipun, baju pendidikan jasmani dia tiada dalam loker dia. tiba-tiba, seseorang menariknya keluar dari kantin. terlihat, ia woojin.

" woojin nak bawa jaeni ke mana nie? " tanya jaeni sewaktu mereka berjalan ke loker woojin. apabila sampai ke sana, woojin buka loker dia dan beri pakaian lebihan kepada jaeni.

" nah, ambil nie. aku tak nak kau dalam baju kotor tu. pi tukar. " kata woojin. jaeni ambik baju itu dan terus ke tandas untuk tukar.

bandingkan woojin dengan jihoon, woojin lagi baik dari jihoon yang perangai macam setan tu.

---

hai semua! update baru. kali nie aq update pada pukul 12 tengahari pulak. aq baru lepas tngok the unit. aq jmpa bias aq dlm uni+ b dah :') uni+ g belum lagi but aq ada fav dah. esok mama in japan pulak. dngar kata sorng member w1 akan perform dgn BoA kat sana. woah! dripda BoA judge depa, skrng, satu stage dgn BoA 😂 enjoy reading~

VOTE & COMMENT

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now