스물여덟 🌼

1.7K 195 8
                                    

jaeni baru lepas sahaja mandi selepas bermandi di dalam kolam renang di bilik mandi yang ada di arena kolam renang. sebelum jaeni mandi, dia tidak lupa untuk ambil pakaian lebihan dari abang-abangnya.

selepas habis mandi, dia melilit tuala pada badannya sehingga paras dadanya. dia pergi ke salah satu loker yang ada di sana dan membukanya. dia terkejut yang di dalam loker itu ada baju dalam wanita ; bra sukan dan seluar dalam. dia tidak sangka akan ada di sana. rasanya setiap loker ada untuk mereka terlupa untuk membawa pakaian dalam mereka.

jaeni menjadi semakin terkejut kerana ia amat muat kepadanya. nasib lah dia memilih loker yang ada baju dalam yang sama saiz dengan badannya. selepas memakainya, dia memakai baju dan seluar yang abangnya berikan.

ia baju berwarna putih dan seluar pendek paras lutut. baju itu agak besar sedikit yang boleh menampakkan tali bra sukanya sedikit. seluar itu teramatlah muat pada pinggangnya. siapa punya seluar lah nie dia pakai tapi apa dia tahu, pemilik seluar nie ada pinggang yang kecil seperti jaeni.

kemudian, dia keluar dari bilik mandi wanita dan terlihat keempat-empat abangnya sedang menunggunya. kemudian, dia terus disambut dengan seongwoo memeluknya dengan erat.

" omg! adikku! comelnya kau dalam baju nie! " kata seongwoo dalam pelukan itu. jaeni tertawa akan perangai seongwoo tiba-tiba. kemudian, seongwoo berhenti memeluknya kerana dia diduku oleh sungwoon pada kepalanya. dia menyapu bahagian sakit itu.

" jangan nak melebih, seongwoo. " kata sungwoon dan seongwoo memberi muka sedih yang membuat jaeni dan yang lain tertawa. mereka beredar dari kolam renang apabila makin ramai memenuhi kolam tersebut.

mereka berlalu ke lif untuk ke bilik mereka masing-masing. sudah ramai tengah tunggu lif buka dan akhirnya sudah buka. mereka beri laluan kepada mereka yang hendak keluar dari lif dan mereka masuk kemudian apabila telah kosong.

mereka beri orang yang telah tunggu lama masuk dahulu dan kemudian mereka pulak masuk. jaeni berdiri diantara sungwoon dan seorang lelaki yang dia tidak kenal. depan mereka berdua, daniel, woojin dan seongwoo.

lama juga lif ni nak naik ke tingkat yang mereka hendak pergi. lama juga mereka dalam lif itu. pada ketika itu, jaeni merasa ada tangan pegang punggungnya. ia bukan sungwoon kerana ia datang dari kanannya dan sungwoon tidak berdiri di kanannya. terlihat, ia laki yang naik lif bersama mereka.

tangannya memicit punggungnya dengan kuat yang membuat jaeni tidak selesa. fyi, mereka bertiga berada di belakang lif sekali dan tidak mampu akan ada orang lagi di belakang mereka. jaeni tidak membuat apa selain teriak dalam diam.

tiba-tiba, pintu lif terbuka pada tingkat mereka. jaeni bersama agak lega yang mereka akan beredar dengan segera. abang-abangnya mula keluar dari lif dan diikuti jaeni yang terakhir untuk keluar tetapi ada sesuatu menghalangnya keluar dan ia adalah laki itu, dia menarik tangan jaeni untuk tidak keluar dari lif.

jaeni jerit kepada mereka dan mereka dengan pantas dan terlihat jaeni sedang ditarik oleh seorang laki yang tidak dikenali. jaeni sudah menitis air mata pada saat itu. sebelum pintu lif tertutup, sungwoon terus memasuki dan menarik jaeni keluar dari lif. kemudian, jaeni sempat keluar dari lif itu tetapi sungwoon tidak. pintu lif itu tertutup apabila jaeni pandang semula pada lif itu.

mereka semua cepat-cepat ke tingkat yang akan lif itu pergi untuk memeriksa sungwoon. lif itu berhenti pada tingkat bawah dan mereka sekumpulan telah sampai di depan lif sebelum lif itu buka. jaeni mengharap sungwoon tidak apa-apa dan tidak cedera kerana lelaki yang tidak kena itu nampak amat menakutkan.

apabila lif itu terbuka, seorang laki sedang berdiri tegak, belakangnya menghadap pintu lif manakala seorang lagi di lantai, kelihatan cedera. apabila laki yang berdiri tegak itu pandang ke hadapan, jaeni amat lega dan gembira kerana sungwoon selamat dan kelihatan seperti sungwoon telah pukul laki itu secukup-cukupnya.

jaeni terus berlari ke sungwoon dan memeluknya dengan erat apabila sungwoon keluar dari lif. yang lain turut berasa lega kerana sungwoon tidak apa-apa. bagaimana sungwoon kenakan laki itu? laki itu badan saiz lebih besar dari dia...

" wah! daebak hyung~ akhirnya kelas taekwando tu berguna juga. " kata woojin apabila nampak laki yang di dalam lif itu diangkat keluar oleh pihak berkuasa. oh~ dia ambil kelas taekwando.

" thanks sebab kenakan dia, sungwoon. jaeni mungkin akan hilang dara sebab laki tu. " kata jaeni.

" no, aku yang bersalah. aku patut sedar dari mula lagi sebab laki tu nampak semacam ja, cara dia pandang jaeni tadi. " kata sungwoon.

" dah dah, jangan dok 'nie semua salah aku' bagai. macam nie takkan habis nanti convo korang. " kata seongwoo yang agak bosan melihat kedua-dua sungwoon dan jaeni dah.

" hish, nak bermoment pun tak boleh. " kata sungwoon dan yang lain tergelak akan penyataan sungwoon.

🌙

hai semua. yas aku update juga. sori sbb lmbat. musim skolah dah bermula and boii, semua subjek susah kot. terutamanya akaun. sikit² ja aku faham but lama² nnti aku faham 🐰

VOTE & COMMENT

6.1.2018 > 10.37AM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now