cuarenta y seis 🌠

1.1K 142 9
                                    

bold = woojin | italic = jihoon

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

bold = woojin | italic = jihoon

" maaf mengganggu. awak ambil tempat rahsia saya. " kata seseorang. jaeni angkat kepalanya dan terkejut melihat mereka. jaeni lihat mereka berdua melakukan sesuatu dengan serentak. mereka bukan kembar tapi buat perkara dengan serentak.

" aku macam kena korang dua... jihoon dan woojin? " sebut jaeni dan mereka berdua, seperti deephwi, membantah dengan garang kepadanya.

" kami dua kembar pink sausages! " kata mereka berdua serentak.

" aku woo. " kata yang belah kiri jaeni.

" aku hoon. " tambah yang belah kanan jaeni.

" kami lakukan.. "

" banyak perkara bersama

" dan serentak. "

jaeni terpegun melihat mereka berdua mampu menyambung ayat mereka bersama. mereka kembar tapi tidak seiras.

" maaf sebab ganggu tempat rahsia korang berdua. " kata jaeni dan bangun dari gula-gula gergasi itu.

" tidak... "

" mengapa. "

" lain kali... "

" jangan buat lagi. " berbelit-belit jaeni melihat mereka berdua sambung ayat mereka bersama. mungkin juga mereka berdua fikiran benda yang sama. kemudian, mereka berdua ada idea.

" apa kata.. "

" kami dua... "

" bawa kau ke... "

" sesuatu tempat... "

" yang menarik? "

" nak... "

" tak? " jaeni tidak tergesa-gesa untuk menjawab ya dan mereka berdua terus menarik jaeni ke tempat yang mereka panggil menarik itu. mereka menerokai dunia itu dan terlihat ada banyak tempat menarik mereka lalui tetapi itu bukan mereka mahukan.

selepas jaeni merasa mereka menerokai sepuluh portal, akhirnya mereka sampai ke tempat mereka. jaeni terpegun apabila dia sampai ke sana. di dunia itu, ada banyak permainan dan bantal. turut juga ada arena makanan di sana. ia seperti impian seorang budak kecil pulak dunia mereka.

" selamat datang... "

" ke dunia kami. " dan mereka bertepuk tangan dan diikuti dengan jaeni.

" kami dua... "

" berharap kau... "

" menikmati dunia kami... "

" dengan seronok. " jaeni mengangguk kepalanya dan kembar pink sausages berlalu pergi. jaeni melihat suasana sana dan membuat jaeni sangat seronok. ia penuh dengan kesukaan dua kembar itu. permainan, makanan, peralatan dan sebagainya.

jaeni ternampak ada patung di depan portal dunia mereka. ia patung beruang kutub. jaeni tidak tahu mengapa ia berada di depan itu. ia akan ditolak jika angin terlalu kuat lalu dia menarik masuk patung itu.

hoon ternampak jaeni menarik patungnya masuk lalu dan terus berlari ke jaeni untuk berhentikan dia.

" yah! apa kau cuba buat pada gatekeeper kami?! " sebut hoon dan jaeni terkejut kerana hoon tetiba marah padanya. hoon nampak ja comel tapi di dalam, garang.

" sorry! aku tak nak patung nie terjatuh kalau angin tolak. " kata jaeni dan hoon beri muka pelik padanya.

" dude, there's no wind here. we're using air-conditioning. " tambah hoon dan jaeni membulat mulutnya.

" kau okay tak, kawanku? " sebut hoon pada patung beruang itu. jaeni menjauhkan dirinya lagi untuk tidak melihat saat pelik hoon dengan patungnya.

kemudian, dia pergi ke kawasan permainan di mana woo berada. woo sedang mengatur susun sebuah permainan Lego. jaeni lalu menyertai woo menyusun Lego juga.

jaeni ambil kotak lain dan keluarkan semua Lego itu dari kotak itu untuk mula menyusun atur permainan itu. woo ternampak apa jaeni lakukan lalu berkata...

" kau pandai kah buat benda nie? "

" of course. aku master dalam benda nie. watch me. " balas jaeni dan woo biarkan sahaja dia bermain dengan benda itu. selepas lima minit jaeni memandang peta lakar permainan itu, dia berputus asa untuk menyusun lalu menyimpan balik ke dalam kotaknya dan itu membuat woo marah.

" yah, kau kata kau master dalam nie tapi kenapa kau simpan balik? " tegur woo yang kelihatan marah itu.

" tak tau macam mana nak buat. " kata jaeni sambil tersenyum. jaeni memandang lagi permainan susun atur Lego di sana dan mahu mengambil tapi woo halang kerana dia tidak mahu jaeni berbuat seperti sebelum ini.

woo tidak tahan lalu menghalau jaeni dengan melambungnya ke kawasan bantal yang ada di sana, terlalu marah tentang Lego dia tadi. jaeni meneruskan membuat kembar itu marah padanya sehingga mereka berdua tidak puas hati dan halau jaeni dari dunia mereka.

" jangan harap... "

" kau boleh datang... "

" ke dunia kami.. "

" lagi! " kata mereka berdua dan menutup rapi dunia mereka daripada jaeni memasuki.

" kata suruh nikmati tapi dok marah orang.. " kata jaeni dan teruskan terokaan lagi di sana. kemudian, dia mendengar seseorang sedang merungut dengan kuat dari pandangan jauh.

" siapa punya idea meletakkan perpustakaan bersebelahan dengan bilik karaoke? "

💫

new update! so aq post update nie untuk sambut bday jisung! woohoo! happy beloved bday, our wanna one's leader. you've been a great leader to wanna one. don't ever feel down okay? fighting! skrng tunggu untuk bday sungwoon lak 😊😘

VOTE & COMMENT

8.3.2018 > 5.57AM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now