四十四 🍁

1.3K 150 6
                                    

sepanjang hari itu, jaeni pergi berjalan-jalan bersama dengan tiga rakannya. sudah lama dia tidak berborak rancak dengan mereka sebelum ini kerana terlalu sibuk dengan halnya sendiri.
jaeni menceritakan mengapa dia tidak datang ke sekolah dua hari lepas kepada rakannya dan mereka agak terkejut dengan apa yang jaeni katakan.

" aku dah agak. seyong memang jahat dari mula aku first nampak dia. " kata suyeon.

" aku dah kata kat kau yang dia tak sesuai dengan kau, kau nak juga. " tambah lagi misoo dan jaeni berasa menyesal dengan apa telah dia lakukan. kalau dia dengar cakap kawan-kawannya, mungkin semua itu takkan berlaku.

" jangan sedih, jaeni. benda dah jadi kita lupakan sahaja. buatkan ia sebagai pengajaran untuk kita juga. " kata jiwon untuk ceriakan keadaan dan jaeni berasa lebih baik sekarang dengan apa yang jiwon katakan. sebab inilah dia sayangkan jiwon.

" korang nak tambah lagi tak? mai aku belanja. " kata jiwon dan mereka semua setuju dan memesan lagi tteobokki.

---

jaeni sampai ke rumahnya selepas bas dia berhenti berdekatan dengan rumahnya. dia membuka kasutnya dan letak ke dalam rak kasut selepas memakai selipar rumah. sebaik dia masuk, seseorang telah berdiri di depannya dengan tangannya di pinggangnya.

" where have you been? it's almost five and now only you show up. " kata daehwi dengan perasan marah tetapi ia bukan marah. ia lebih kurang comel adalah.

" jaeni pergi keluar dengan kawan-kawan jaeni lah. bukannya pergi mana. " kata jaeni.

" is it true? " soal daehwi dan jaeni angguk kepalanya sebagai jawapan.

" kalau tak percaya, tanya guanlin. jaeni beritahu guanlin sebelum jaeni keluar dengan kawan-kawan jaeni. " tambah lagi jaeni dan berlalu naik atas ke biliknya, meninggalkan daehwi begitu.

sebelum jaeni mahu memasuki ke dalam biliknya, ada seseorang tarik tangannya dan terus masuk ke dalam bilik orang itu. jaeni tidak sempat untuk meletak begnya, sudah ada orang tarik-menarik tangannya.

" woojin! bagi jaeni letak beg jaeni dulu boleh tak? tau tak betapa beratnya beg nie. " rungut jaeni apabila woojin menariknya masuk ke dalam biliknya.

" tau tapi boleh tunggu sekejap boleh tak? woojin nak tunjuk something kat jaeni. " rayu woojin dan jaeni mengguling matanya dengan jengkilan.

" okay but jaeni bagi woojin lima minit. " kata jaeni dan woojin cepat-cepat sediakan apa yang dia mahu tunjukkan kepada jaeni.

woojin mula menari di depan jaeni yang membuat jaeni terpegun dengan tarian woojin. lepas tiga minit berlalu, woojin tamat dengan tariannya dan jaeni terpikat tangannya kepada woojin.

" woah! daebak~ macam mana woojin tau menari? terbaik lah tadi. " kata jaeni dan woojin tersenyum mendengar pujian jaeni telah berikan kepadanya.

" woojin enn kelab menari. tak tau ehh? " kata woojin dan jaeni membulat mulutnya. dia baru teringat woojin dari kelab menari bersama dengan jihoon.

" ohhh! baru teringat. btw, apa motif woojin tunjukkan tarian tu kat jaeni tadi? " soal jaeni kepada woojin.

" kat dalam rumah nie tak dak sapa pun nak tengok woojin menari so, jaeni sorang lah woojin boleh harapkan. " jawab woojin dan jaeni membulat bibirnya.

" well, tadi memang terbaik. jaeni pergi dulu. " kata jaeni dan berlalu keluar dari bilik woojin dengan beg beratnya. jaeni memasuki biliknya, letak begnya dan terus baring atas katil.

macam-macam benda berlaku dalam satu minggu. penat. rasa macam nak ambil cuti sebulan and tak payah pi sekolah. dengan fikiran begitu, jaeni terus terlelap dalam pakaian sekolahnya.

kemudian, terdengar ketukan di pintu. selepas menunggu beberapa minit, masih tidak dijawab dan ketukan lagi. ketukan itu berjalan selama lima minit sehinggalah mereka membuka pintu dan ternyata jaeni telah terjaga.

mereka semua, sebelas mereka lalu beredar dari bilik jaeni selepas melihat jaeni tertidur. minhyun mahu menggerak dia tetapi jisung halang dia supaya biar jaeni tidur sahaja. sudah satu minggu dia tidak dapat berehat dengan selesa dan adakan masanya sendirian.

💫

hey gais, new update. lagi dua minggu nak exam weii. ahh! aku tak study apa² pon! (;'ຶДຶ ')

VOTE & COMMENT

26.2.2018 > 6.23AM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now