71 🍃

765 85 4
                                    

mereka bertiga sampai ke pusat membeli-belah setelah dipandu kereta oleh seongwoo ke sana. seongwoo pergi ke arahnya sendiri kerana dia hendak membeli barang daniel manakala daehwi dan jaeni pergi ke kedai alat muzik bersama.

apabila mereka sampai ke kedai alat muzik, seperti biasa orang yang sama seperti sebelum, youngmin bekerja di sana, menjadi juruwang di sana. sebaik dia nampak daehwi dan jaeni, senyuman sudahpun lekat pada mukanya.

" our maknaes sampai juga akhirnya. apa yang hyung boleh tolong kan? " kata youngmin yang membuat dua pemuda itu tersenyum.

" daehwi nak keyboard baru. " kata daehwi dan youngmin secepat mungkin pergi ke belakang, mencari keyboard baru kepada daehwi. jaeni pulak melihat sekeliling kedai tersebut, ia sama seperti sebelum ini dia datang, tiada apa-apa perubahan, cuma peralatan muzik diperbaharui sahaja.

" jaeni tak nk beli apa-apa? " soal daehwi dan jaeni menggeleng kepalanya.

" gitar tu elok lagi, save dalam bekas dia. " kata jaeni dan daehwi mengangguk kepalanya.

kemudian, datang youngmin dengan keyboard dalam tangannya dan berikan kepada daehwi dengan daehwi memberi duit kepada youngmin.

" so, kali nie woojin buat apa pulak dengan keyboard lama? " soal youngmin sambil membuat kerjanya. daehwi tidak menjawab kerana dia agak malu untuk menjawabnya.

" well daehwi yang rosakkan sebab woojin buat dia rosakkan. " jawab jaeni bagi pihak daehwi. youngmin membulat bibirnya. kemudian, mereka berdua berlalu pergi dari kedai tersebut.

sewaktu mereka berdua berjalan untuk pergi ke seongwoo, jaeni terlanggar seseorang yang membuat terjatuh ke lantai. daehwi terkejut dan pergi tolong jaeni.

" ouch! "

" omg! saya minta maaf! saya tak sengaja! " kata orang yang langgar jaeni itu.

jaeni melihat atas untuk lihat siapa yang melanggarnya dan mata dia terus menjadi besar kerana orang yang terlanggar dua ialah orang yang dia jumpa tempoh hari di kedai buku sewaktu dia keluar dengan daehwi. jaeni teragak-agak nak berkata kerana laki itu nampak sangat segak dengan pakaiannya sahaja.

" it-its okay. " balas jaeni dan laki itu berlalu pergi. daehwi yang berdiri di sebelah dia tolong jaeni dan mereka berdua pergi ke seongwoo. sekarang, laki itu asyik dalam minda dia dah sekarang.

mereka berdua berjumpa semula dengan seongwoo di mana mereka bertiga berpisah. seongwoo datang dengan dua beg plastik dalam tangannya dengan patung haiwan. daehwi soal mengapa dia beli patung haiwan itu.

" oh, patung nie nampak comel sangat sampai hyung tak sanggup lepaskan peluang untuk tak beli. " kata seongwoo, keluarkan patung itu dalam plastik dan ia sebuah patung haiwan anjing laut yang berwarna putih dan ada corak titik tiga pada pipinya. patutlah, patung tu memang comel.

" kenapa dengan jaeni? dia okaykah? " soal seongwoo yang melihat jaeni tidak berkata apa-apa sejak mereka bertiga telahpun berjumpa semula dan asyik mengelamun dari tadi.

" yeah. ada sorang laki tu langgar dia. dia okay sekarang. " kata daehwi dan menepuk bahu jaeni yang membuat jaeni sedar dari realiti.

" what? " balas jaeni dengan mamai yang membuat daehwi dan seongwoo tergelak.

" masih awal untuk kita pergi. nak pergi mana? " soal seongwoo dan dua pemuda itu berfikir seketika.

" oh! jom ke arkad! daehwi nak main game racing. " jawab daehwi dan kedua-dua seongwoo dan jaeni setuju lalu mereka bertiga pergi ke arkad untuk bermain beberapa permainan di sana.

sebaik mereka ke sana, tiada ramai orang di sana. cuma beberapa sahaja. mereka pergi tukar duit mereka ke token permainan. masing-masing pergi bermain permainan masing-masing tetapi jaeni pergi teman seongwoo main. dia bukan nak main sangat.

seongwoo pergi main permainan virtual reality game yang ada di sana yang pemain perlu memakai gogel istimewa dimana apabila mereka memakai gogel tersebut, mereka akan memasuki ke dunia virtual. jaeni lihat sahaja seongwoo bermain.

semasa seongwoo seronok bermain, tiba-tiba dia kejang kaki dia yang membuatnya jerit dalam kesakitan dan juga membuat jaeni tergelak kerana lawak.

sewaktu dia tergelak-gelak itu, dia berjumpa semula dengan laki langgar dia tadi. laki itu berada di sana sebagai pekerja di sana, daripada pandangan pakaiannya. kejap, dia kerja sini?!

💫

tepat pada hari nie, 16 jun 2018, sudah setahun sejak final 11 produce 101 season 2 diberi nama wanna one dan dimana 11 ahli wanna one tercipta. dengan kang daniel dari mmo, park jihoon dari maroo, lee daehwi dari bnm, kim jaehwan sebagai individual trainee, ong seongwoo dari fantagio, park woojin dari bnm, lai guanlin dari cube, yoon jisung dari mmo, hwang minhyun dari pledis, bae jinyoung dari c9 dan ha sungwoon dari ardor & able, terbentuk nation's top idol, wanna one. forever with wanna one in our hearts.

aku malas nak teruskan lagi dengan ucapan tu 😂 so nak ucapkan selamat hari raya aidilfitri kepda semua readers aq and maafkan lah klu aq ada tersalah ckp or buat ampa sakit hati ka. kosong kosong yeah~ harap korng enjoy bab baru nie!

VOTE & COMMENT

16.6.2018 > 2.18AM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now