스물아흡 🌼

1.7K 189 0
                                    

jam berjalan dengan cepat sekali. kesemua ahli keluarga telahpun berbalik ke hotel mereka dan masing-masing telah adakan hari yang menarik sekali, terutamanya yang pergi layar luncur.

apabila jinyoung sampai ke biliknya, dia tidak sabar untuk beritahu jaeni betapa seronoknya dia pergi layar luncur dengan daehwi dengan jihoon tadi petang. tidak sabar sehingga sewaktu itu jaeni sedang bermandi sewaktu jinyoung balik.

kelihatan seperti dia seronok sangat hingga dia tertidur atas katil sambil bercakap dengan jaeni. woah, pelik sungguh budak nie. seronok-seronok sampai dia tertidur sambil bercakap. jaeni tutup badan jinyoung supaya jinyoung tidur dengan nyenyak.

kemudian, jaeni terus singgah ke bilik daehwi untuk dengar dia punya cerita pulak tentang layar luncur. dia kata dia amat takut pada mulanya kerana dia tidak pernah alami apa-apa perkara seperti layar luncur dan lama-kelamaan, dia berlayar luncur, dia berasa agak seronok dan tidak rasa takut dah lepas naik tu.

jaeni gembira yang daehwi telah atasi kelemahan dia akan ketinggian. lama-kelamaan, dia sembang dengan daehwi lama juga, seperti mereka tidak jumpa setahun padahal cuma sehari saja mereka tidak berjumpa.

kemudian, jaeni singgah ke bilik orang lain pulak dan ia adalah bilik daniel dan jisung. ini kerana dia mahu bersembang dengan jisung tentang jalan-jalan di thailand dia bersama minhyun tadi petang.

jaeni mengetuk bilik itu dan dijawab dengan masuk oleh jisung didalam. jaeni masuk dan terlihat jisung berada di dalam tanpa ada daniel di sana. dia bertanya di mana daniel.

" dia ada di dalam bilik minhyun, dengan woojin dan sungwoon, main apa entah game diorang kata. " jawab jisung dan jaeni membulat mulutnya. jisung bertanya apa tujuan dia datang ke biliknya.

" oh, nak sembang dengan jisung pasal petang tadi. jisung kan pergi keluar dengan minhyun oppa kan. nak tau gak apa korang buat petang tadi. " jawab jaeni dan jisung terus beri ruang untuk jaeni duduk di tepinya. woah, nampak excited pulak jisung.

jisung ceritakan segala-galanya tentang tadi petang. cakap yang dia makan makanan eksotik thailand yang sedap, dia beli beberapa cenderahati untuk mereka semua dan banyak lagi.

" jap, jisung kata nie semua beli untuk kita semua, termasuk puan jung tapi kenapa ada 15 nie. terambil lebih ka apa? " tanya jaeni apabila dia mengira berapa bilangan cenderahati yang jisung beli tu.

" oh, tu. jisung beli lebih untuk gf jisung. " jawab jisung dan jaeni agak terkejut. jisung ada gf? woohoo! berita hangat nie. jisung sedar apa yang dia kata tadi kerana reaksi jaeni dan terus menutup mulutnya kemudian. rasanya itu adalah rahsia.

" please please please jaeni. jangan bagitau siapa-siapa pasal nie. even daniel pun jisung tak bagitau. " merayu jisung kepada jaeni dan jaeni kemudian meletak lengannya atas bahu jisung.

" it's okay, i'll keep your secret. unless you make me do something bad, i will turn it into a blackmail. " kata jaeni dan mereka berdua berjanji untuk tidak lakukan apa-apa yang mampu membongkar rahsia jisung.

" yeah. untuk gf jisung. dia kata dia suka cenderahati dari luar negara so jisung beli satu untuk dia. " kata jisung dengan penuh ikhlas hati. jisung memang sayangkan perempuan itu.

" dia cantik tak? " tanya jaeni.

" dia adalah perempuan paling cantik pernah jisung jumpa. dan paling baik. paling peramah. dia full package kepada jisung. " jawab jisung dan jaeni tergelak akan jawapan jisung.

" well, kalau dia cederakan jisung, jaeni agak siapkan parang and senapang jaeni untuk bunuh dia. " kata jaeni dan membuat jisung tertawa besar. haih, comel ja jaeni nie. jisung membelai rambut jaeni.

" thanks sis. jisung akan call service jaeni untuk tu. " kata jisung dan jaeni tersenyum. kalau perempuan tu buat jisung gembira, jaeni akan sentiasa sokong dia tidak kira apa jua pun.

kemudian, masuk daniel ke dalam bilik aambil menghempas pintu masuk dengan kuat dan terus duduk atas katil. tangannya terlihat ketat pada dadanya sambil memuncungkan bibirnya. kelihatan seperti dia merajuk.

" let me guess. kau kalah lagi dalam game tu and sungwoon dengan woojin depan pintu sambil menari victory diorang. " kata jisung kepada daniel dan daniel mengeluh dengan kuat dan menutup mukanya dengan bantal.

jisung bangun dari katil dan terus pergi ke pintu manakala jaeni lihat saja dia pergi. jisung buka pintu dan ternyata woojin dan sungwoon sedang menari kemenangan di depan pintu. jisung tidak buang dan tarik kedua-dua telinga mereka berdua dan menyebabkan mereka berdua merengus kesakitan.

" korang berdua balik ke bilik korang and jangan nak kacau daniel lagi sebelum aku hembuk korang dua dengan game board tu. " kata jisung dan melepaskan telinga mereka masing-masing yang telah bertukar ke warna merah kerana tarikan jisung. mereka dua dengan arahan jisung dan balik ke bilik mereka masing-masing.

jaeni yang terlihat dan mendengar perbualan dan perbuatan mereka tertawa kerana ia amat benar apa jisung kata tadi, mereka berdua tengah menari kemenangan depan pintu mereka. jisung masuk kemudian dengan melepaskan keluhan berat.

" sejak first day kita sampai lagi, diorang dua asyik macam tu. and lagi sekali nak kena pujuk si baby man nie. daniel, kau dah umur 22, stop acting like a child. " kata jisung. mesti susah untuk dia handle diorang semua kalau asyik perangai macam budak-budak.

🌙

hai gais. update baru. aku x tau apa jadi kat wattpad skrng smpai update ff nie lmbat msuk. like srsly lmbat. aku tunggu empat jam untuk dia keluar noty update ff nie ;-;

7.1.2018 > 7.31PM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now