cincuenta dos 🌠

1K 143 5
                                    

" yang mana sesuai, warna pink nie atau warna biru tua nie? " soal daniel, memegang dua pakaian t-shirt, satu berwarna merah jambu dengan lengan pendek dan satu lagi berwarna biru tua dengan berlengan panjang.

" hmmm..rasanya warna biru nie. oppa kan suka pakai lengan panjang. "

" yelah. " saat kemudian, jaeni terjerit kecil dan menutup matanya kerana terkejut apabila daniel mula menanggalkan pakaiannya depan jaeni tanpa sebarang amaran.

selepas beberapa saat, jaeni membuka semulanya matanya dan terlihat daniel dalam baju warna biru tua itu. dia bertanya bahawa okay atau tidak pakaian itu tapi jaeni membalas dengan memukul lengan daniel dengan kuat, menyebabkan daniel merengus kesakitan.

" apa function bilik salinan kalau tak guna.. " rungut jaeni dan daniel tersengih sahaja.

" bukannya ada orang kat sini. " kata daniel.

" nanti kalau ada orang nampak, nanti diorang fikir lain pulak. " kata jaeni, yang sedikit kemerahan di pipinya.

" aigoo, adik oppa blushing! " kata daniel dan headlock kepala jaeni yang membuat jaeni tertawa dan ada rasa sedikit tercekik.

" yah yah, hentikan. mati juga jaeni nie, dah nampak biru dah telinga jaeni. " kata seongwoo yang tiba-tiba datang dari tandas itu. daniel melepaskan jaeni dan terkejut kerana jaeni sudah menjadi biru sedikit.

" ah, mian jaeni. kuat sangatkah? "

" yalah. nasib jantung jaeni masih berdegup lagi. " balas jaeni, terbatuk-batuk. seongwoo menyapu belakang jaeni perlahan-lahan.

kemudian, daniel memilih untuk ambil baju warna biru tua tersebut dan mereka semua pergi bayar di kaunter dengan menggunakan duit daniel sendiri. mereka bertiga beredar dari kedai baju tersebut dan meneruskan perjalanan mereka seterusnya.

" daniel, kami dua nak ke kedai kasut sebab jaeni nak ke sana. kau nak ikut? " soal seongwoo kepada daniel. daniel mengangguk kepalanya dengan pantas yang membuat jaeni tertawa melihat gelagat daniel yang comel itu.

mereka bertiga telah sampai ke kedai kasut seperti jaeni mahukan. tujuan dia datang ke kedai kasut kerana dia mahu membeli kasut untuk woojin kerana woojin dalam kelab menari dan kelihatan seperti kasut lamanya sudah haus tapaknya jaeni lihat.

" oppa, apa kasut saiz woojin? " soal jaeni kepada seongwoo dan daniel. mereka fikirkan sebentar untuk fikirkan saiz kasut woojin. mereka mengatakan ia sama saiz seperti seongwoo. jadi, mereka mula mencari saiz seongwoo.

" kenapa nak tau pasal saiz woojin lak? bukan jaeni kah nak beli kasut? " soal daniel kepada jaeni ketika seorang pekerja di kedai kasut itu sedang menolong seongwoo mencari saiz kasut dia.

" jaeni nak belikan kasut baru untuk woojin sebab jaeni tengok kasut woojin macam dah nak reput tak lama lagi jadi, jaeni nak belikan untuk dia. " balas jaeni dan daniel membulat mulutnya.

" baiknya hati nak belikan untuk orang. " tambah daniel.

" jaeni memang baik pon. " kata jaeni, yang membuat daniel dan seongwoo tertawa akan kata-kata jaeni.

selepas beberapa minit mencari, akhirnya ada kasut yang sesuai untuk dibelikan untuk woojin dan seongwoo yang membayar kasut tersebut.

" oppa, jangan bagitau yang jaeni belikan kasut nie kat woojin tau. " kata jaeni kepada daniel dan daniel mengangguk kepalanya. kemudian, mereka berdua teruskan perjalanan di dalam pusat membeli-belah itu.

" oppa-oppa sekalian nak ke mana-mana tak? asyik jaeni ja pilih.. " tegur jaeni kepada dua mereka. dua-dua memikir tempat yang mereka mahu pergi. mereka berdua tidak tahu hendak ke mana dah, daniel sudah menyelesaikan tujuan dia ke pusat membeli-belah manakala seongwoo cuma ikut ke mana jaeni pergi.

jaeni tiada pilihan untuk membawa kedua-dua mereka bersama ke kedai album. dia mahu sangat beli album baru selebriti kegemaran dia. apabila sampai ke sana, jaeni sudah hilang masuk ke dalam dengan pantas sebelum ongniel berkata apa-apa.

jaeni mahu beli album seventeen kepada dirinya, bts kepada suyeon, monsta x kepada misoo dan twice kepada jiwon. jiwon lebih meminati idola perempuan daripada idola lelaki. tidak tahu mengapa tetapi jaeni turut minat juga bersama jiwon.

selepas sepuluh minit ongniel menunggu jaeni, jaeni telah habis membeli album dengan bertimbun-timbun album dalam tangan dia beli. ongniel terkejut yang jaeni membeli banyak.

" banyaknya. jaeni minat semua idola nie kah? " soal daniel dan jaeni angguk kepalanya.

jaeni turut bagitau yang dia beli juga kepada rakannya dan daniel menyedari betapa baiknya jaeni mahu belikan untuk rakannya juga. di seongwoo pulak, terpaksa dia merana kerana semua album yang jaeni pilih akan seongwoo bayar dengan duitnya.

💫

hello gais, update baru sudahpun publish. menyebbkn hri nie bday sungwoon, aku post update baru 😄 happy bday sungwoon! our main vocal. bdk nie x dak bulu sejak kecil dan muka dia selalu flawless buat aq jeles kat dia walaupun dia laki 😄

VOTE & COMMENT

22.3.2018 > 7.37AM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now