lapan puluh lapan ☁️

520 73 3
                                    

jeno kembali dengan seorang lelaki bersama dengannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

jeno kembali dengan seorang lelaki bersama dengannya. daniel tersenyum riang apabila lelaki itu tiba.

" hyung! "

" mark! " mereka berdua lakukan handshake mereka yang mengambil masa yang lama juga bagi woojin, jaehwan dan jaeni untuk tunggu.

" kenalkan, nie adik perempuan hyung, jaeni. " memperkenalkan daniel kepada mark.

" oh! dia kah? comelnya dia. " kata mark dan jaeni balas dengan senyuman riang.

" kami tak nak buang masa, mana kucing semua? " jaeni yang senyum riang terus tukar ke muka yang menakutkan. mereka semua terkejut akan perubahan jaeni dari comel ke menakutkan dalam beberapa saat sahaja.

" okay, chill. jeno, tolong diorang. " jeno yang duduk di belakang terus bangun dari kerusinya dan menolong mereka yang mahu berjumpa dengan kucing. jaeni gembira dapat bermain dengan kucing.

ada kucing yang kecil, besar, kurus, tembam, gebu, dan sebagainya. pelbagai jenis kucing berasa di sana tapi kegemarannya ialah kucing tembam dan gebu. ada seekor kucing begitu, bulunya berwarna putih tapi malangnya kucing itu tidak suka padanya tapi suka kepada woojin.

" comelnya dia~ " kata woojin, membelai bulu kucing itu dengan jaeni kelihatan cemburu pada woojin kerana kucing itu lebih sayangkan woojin.

daniel dan mark yang tidak bersama dengan mereka tetapi sedang berbual sambil duduk di salah satu kerusi yang ada di sana.

" personaliti dia cukup ceria dan riang untuk keluarga hyung. kenapa dia kena pergi? " soal mark. mark turut juga tahu bahawa jaeni akan berhijrah ke amerika selepas hari kelahirannya atas kerana daniel memberitahunya.

" mak kandung dia suruh. menyebabkan mereka dua berpisah lebih dari lima tahun, kerinduan mak dia kepada jaeni takkan hilang selagi jaeni pindah ke sana. " balas daniel. mark berasa sedih kepada daniel kerana jaeni sering membuat daniel gembira selalu dan melihat daniel kehilangan kegembiraannya membuatnya sedih kepada daniel.

" apa yang mark boleh buat hyung rasa tidak sedih? " soal mark, tidak mahu daniel kelihatan sedih selalu.

" kemungkinan jaeni akan singgah ke kedai nie lagi, please bagi dia free pass untuk lawat kucing sehingga birthday dia. jangan bagitau dia apa-apa tentang hyung bagi free pass kat dia. " kata daniel dan berikan duit kepada mark dan mark menolak duit itu kepada daniel semula.

" hyung tak perlu bayar. hyung dah banyak bantu kedai nie jadi, mark biarkan free sahaja. " balas mark. daniel rasa bersalah tapi itu yang mark mahukan, dia simpan semula duitnya.

" thanks, mark. buat sementara nie, hyung nak berikan segalanya kepada jaeni. " kata daniel sambil memandang jaeni yang sedang bermain dengan kucing.

▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂

mereka berempat telahpun pulang ke rumah setelah melawat ke cat cafe dan sempat pergi ke McD untuk beli makan malam mereka.

" beli tak ajak. " kata daehwi apabila nampak yang mereka berempat sedang makan di ruang tamu. daehwi memuncung bibirnya sambil merajuk.

" jangan merajuk, hwi. mai share dengan jaeni. " kata jaeni dan daehwi dengan riang duduk di sebelah jaeni, makan kentang goreng dan kongsi burger dengan jaeni.

" korang semua nak pi gim tak sabtu nie? " soal daniel dan woojin dan jaehwan mengerang dengan malas, nampak sangat tidak mahu pergi.

" alarhh, jom lah. korang semua tak nak jadi fit kah? terutamanya jaehwan yang pipi dia semakin lama semakin tembam kalau makan lagi.. " kata daniel yang membuat jaehwan berhenti makan kerana terasa akan kata-kata daniel. daehwi memeluknya jaehwan dari tepi.

" tak baik kata macam tu, oppa. tak pa, kalau diorang tak nak ikut, jaeni ikut. " kata jaeni dan daniel tersenyum.

" yeah! thanks jaeni. " kata daniel, fistbump jaeni. jaeni balas isyarat daniel.

▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂

sabtu telahpun tiba dan jaeni sedang siap sedia untuk ke gim bersama dengan daniel....dan beberapa lagi ahli yang lain. bila mereka dengar yang jaeni akan datang sekali, ramai pula mahu ikut tapi bila daniel tanya, mereka beri macam-macam alasan.

sekarang, jisung, minhyun, guanlin dan jinyoung ikut bersama ke gim dengan daniel dan jaeni. mereka semua sedang menaiki kereta untuk ke gim, dipandu oleh jisung. mereka semua puji jisung kerana membawa kereta dengan bagus. jisung berasa bangga sedikit.

apabila mereka sampai ke gim, tiada ramai orang kerana selalunya waktu pagi ada ramai orang. jaeni dan mereka yang lain terpaksa berpisah kerana perempuan dan lelaki mempunyai gim yang berbeza.

💫

new update dan aku ada kata yg aq tngah hiatus but aq memang. aq nak post update sbb dah lima hari x update buku nie and aq ada draft berlambak nak post 😂 so enjoy and sori klu boring

19.10.2018 > 2.37PM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now