三十五 🍁

1.2K 164 2
                                    

mereka berdua telahpun sampai ke rumah jaeni selepas jalan sepuluh minit. pak guard yang menjadi pagar rumah jaeni membuka pagar apabila ternampak jaeni. jaeni mengucapkan terima kasih kepada pak cik itu.

" wah. rumah jaeni nampak macam istana dah. " kata seyong, melihat sekitar halaman rumah jaeni.

" well nie mansion btw. " kata jaeni dan berjalan ke anjung rumah jaeni. dia mengetuk pintu dan dijawab dengan pembantu rumah.

" selamat kembali, jaeni. " kata pembantu itu sambil tunduk hormat kepada jaeni dan juga seyong. mereka berdua membuka kasut mereka apabila memasuki ke dalam rumah.

" yeah! jaeni dah- oh. she bring a guest too. " kata sungwoon apabila ternampak jaeni memasuki ke dalam rumah bersama dengan seyong. seyong tunduk hormat pada sungwoon. sungwoon juga turut tunduk.

ahli yang duduk di ruang tamu turut berjumpa dengan jaeni bersama seyong. mereka gembira yang jaeni telahpun balik dari sekolah tetapi tidak sedap hati kerana dia membawa seorang budak laki bersamanya.

" don't mind us, guys. kami dua akan duduk dalam bilik jaeni sebab nak buat beberapa tugasan. jom seyong sunbae. " kata jaeni, mengarah untuk seyong ikut bersama. mereka semua lihat sahaja mereka berdua naik ke bilik jaeni.

" aku tak sangka perkara ini akan berlaku. "

" jaeni bawa balik sorang laki dan ini bukan drill. i repeat this is not a drill. "

" ahhh! nooo! my jaeni! " mereka semua terjerit seperti ada bom nak datang tembak rumah mereka.

jaeni naik ke tingkat atas bersama seyong sehinggalah ke bilik jaeni. kemudian, datang daehwi sambil berlari dan terus memeluk jaeni dengan gembira.

" yeah! jaeni dah balik! " kata daehwi sambil menggoyangkan jaeni ke udara. selepas itu, dia sedar kehadiran seyong lalu meletak jaeni dan tunduk hormat ke seyong.

" seyong sunbae...tak tau pulak sunbae akan datang. " kata daehwi sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.

" well, sunbae nak tolong jaeni dalam tugasan dia. " kata seyong dan daehwi pandang jaeni dengan mata yang boleh bunuh orang. like literally bunuh orang.

" well, i need advice from my sunbae. ada sorang tu kata yang seyong sunbae bagi advice yang bagus. " kata jaeni dan menepuk dahinya. tidak sangka pula jaeni akan betul-betul dengan berani meminta tolong dari seyong.

" jaeni- oh! seyong! " datang seorang lagi. mereka berdua fistbump dengan gembira sekali.

" apa kau buat kat sini? tak bagitau pulak yang kau akan mai. " kata woojin.

" aku datang sebab nak tolong jaeni but aku tak tau pulak korang semua duduk satu rumah dengan jaeni. " kata seyong, keliru mengapa ada ramai laki di dalam rumah jaeni.

" well, kami semua abang angkat dia. " kata jihoon yang tiba-tiba datang dan meletak lengannya atas bahu jaeni sambil memandang seyong dengan mata bengis kepada seyong. jihoon dan seyong ada sejarah yang buruk jadi, mereka berdua tidak okay. kecuali woojin dan daehwi ofcoz.

" oh okay. " kata seyong dengan lurus dan suci. jaeni kemudian terlepas dari lengan jihoon dan berlalu membuka pintu biliknya untuk beri seyong masuk dan seyong masuk dahulu.

" sekejap eh. nak cakap dengan abang angkat jaeni. " kata jaeni dan menutup pintu biliknya. kemudian, dia menarik telinga jihoon yang menyebabkan dia merengus kesakitan.

" jangan nak kacau moment jaeni dengan seyong sunbae. " kata jaeni dan lepaskan telinga jihoon.

" apa? takkan! dia budak jahat, jaeni. jahat! you don't know anything about him. " kata jihoon, memegang telinga merahnya.

" mungkin dia lain kali nie. so, jaeni harap korang jangan kacau jaeni. please. nie ja peluang jaeni ada untuk jaeni rapat dan berkawan dengan seyong sunbae. " kata jaeni, menunjukkan muka sedihnya kepada mereka. mereka semua berasa bersalah kalau mereka ganggu dia untuk siapkan tugas dia.

" jangan buat muka tu, buat kami lagi rasa bersalah. " kata woojin dan daehwi turut setuju. woojin dan daehwi pandang jihoon untuk persetujuan dia untuk beri seyong duduk dengan jaeni.

" okay! fine. tapi hari nie ja. " kata jihoon, lalu jaeni terus memeluk jihoon.

" thanks oppa. " kata jaeni, menunjukkan muka gembiranya.

" okay okay. jangan buat oppa tukar pilihan pulak. " kata jihoon dan jaeni tergelak.

update baru. sorry sbb lambat gais. aku ad kat kem KRS skrng nie. best pon, bestlah. aku suka. dpat mkn bnyak 😊

VOTE & COMMENT

27.1.18 > 11.51AM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now