cincuenta uno 🌠

1.1K 139 8
                                    

mereka bertiga sampai ke shopping mall dengan menaiki kereta yang dipandu oleh seongwoo. jaeni tidak sabar untuk shopping. sudah lama dia tidak membeli-belah. bukan itu saja, seongwoo akan belanja semua barang yang dia mahu beli.

mereka bertiga masuk ke dalam shopping mall dengan jaeni menjadi yang paling gembira antara tiga untuk ke sana. daniel dan seongwoo tersenyum sahaja melihat adik mereka gembira.

" kita nak pergi mana dulu? " soal jaeni dengan gembira.

" apa kata kita pergi makan dulu. daniel makan dah? " soal seongwoo kepada daniel dan daniel menggeleng kepalanya menandakan dia belum makan lagi. turut juga dengan jaeni lalu mereka bertiga pergi makan di medan selera bersama.

sepanjang mereka ke sana, ramai orang asyik berbisik antara sesama sendiri tentang seongwoo dan daniel. biasalah, jadi terlalu tampan ramai orang asyik cakap pasal mereka. itu salah satu sebab jaeni tidak suka keluar bersama dengan ongniel.

" jaeni nak makan apa? " soal daniel apabila mereka bertiga telah duduk di tempat kosong yang berada di medan selera. jaeni fikir sebentar sebelum dia menjawab.

" nak makan jjajangmyeon lah. lama dah tak makan tu. " jawab jaeni dan mereka mengangguk kepala mereka. ongniel turut juga memikirkan apa yang mereka mahu makan dan daniel sukarela untuk pergi pesan makan mereka manakala jaeni dan seongwoo duduk sementara menunggu makanan mereka sampai.

" so jaeni nak pi mana lepas makan? " soal seongwoo kepada jaeni yang memandang sekeliling medan selera.

" rasanya nak pi kedai baju dulu lah. lepas tu nak singgah ke kedai kasut and then kedai album. " jawab jaeni dengan penuh gembira yang membuat seongwoo turut tersenyum.

" well asalkan jaeni gembira, oppa happy. " kata seongwoo. jaeni cuma senyum sahaja dengan penuh kegembiraan. tidak sabar dia nak ke sana sini, membeli-belah.

kemudian datang daniel dengan makanan mereka. jaeni menjadi teruja apabila makanan telah sampai. sudah kelaparan dia menunggu tetapi dengan pemikiran mahu membeli-belah, membuatnya lupa tentang makanan mereka tadi.

jaeni makan makanannya sehingga comot mulutnya sesama makan. daniel yang perasan kekotoran itu mengambil tisu dan lap kesan kotoran itu, membuat jaeni terkejut.

" jaeni nie, makan macam budak lima tahun ja. comot. " kata daniel dan jaeni tersenyum akan kata-kata daniel. walaupun dia sudah umur 18 tahun, mental seperti budak-budak.

mereka yang sedang memandang mereka sangat cemburu kepada jaeni. dia dapat keluar bersama dengan dua lelaki tampan. selepas selesai mereka makan, mereka teruskan perjalanan mereka ke kedai baju pulak. since daniel dan jaeni mahu membeli baju.

daniel yang sudah nampak baju yang menarik perhatiannya berlalu pergi, meninggalkan jaeni dan seongwoo bersama. seongwoo ikut sahaja ke mana jaeni pergi sepanjang mereka di kedai baju itu.

" oppa, okay tak baju nie? " soal jaeni, menunjukkan pakaian yang baru jaeni tukar tadi. seongwoo angguk kepalanya dan ia berterusan sehingga jaeni telah puas hati dengan semua pilihan pakaiannya.

seongwoo menelan air liur, melihat betapa banyaknya jaeni memilih pakaian tetapi demi adiknya, dia sanggup lakukan apa-apa sahaja. sekarang, mereka sedang tunggu kan daniel yang masih memilih baju.

" daniel oppa masih tak habis pilih baju lagi? " soal jaeni dan seongwoo menggeleng kepalanya sebagai jawapan tidak.

" kita bayar dulu ahh. nanti daniel bayar sendiri. " kata seongwoo dan jaeni setuju. mereka bayar dahulu pakaian jaeni kemudian baru pergi mencari daniel. setelah habis bayar, seongwoo minta diri untuk ke tandas sekejap dan jaeni pergi mencari daniel sementara menunggu seongwoo.

jaeni pergi mencari daniel di seksyen baju lelaki. jaeni tidak menafikan bahawa pakatan lelaki sangat cantik pada pandangannya. sementara jaeni sedang melihat pakaian lelaki, ada suara memanggilkan. terlihat ia daniel yang sedang melambai tangannya pada jaeni.

" apa oppa buat lama sangat? susah kah nak pilih? " soal jaeni ketika berjalan ke daniel. daniel mengangguk kepalanya menandakan ya, dia ada masalah untuk memilih baju yang mana lebih sesuai.

💫

hey gais! new update untuk hrinie. sori x update semalam. lupa lak aa ada fanfic nie 😂 menyebbkn semalam comeback w1, aku send update bru. aku masih sedih psal semalam 😥 kesian kat wanna one. bukan salah depa. depa cuma jadi manusia biasa x leh kah. ymc nk kena dgn aku tau 😤

VOTE & COMMENT

20.3.2018 > 10.47AM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now