LXII 🌙

814 99 5
                                    

osaka, japan

mereka semua terjaga dari tidur dengan alarm minhyun yang telah minhyun sediakan. sungwoon terjaga sekejap dan sambung tidur kemudian. jaeni terjaga dari tidurnya dengan kakinya berada di bawah kaki daehwi.

jaeni tidak beri belas kasihan dan terus tolak daehwi hingga dia jatuh dari katil. daehwi terjaga dari tidurnya sambil berkata sesuatu tetapi tiada sesiapa faham. minhyun dan jaeni mampu tertawa saja.

minhyun beri jaeni mandi dahulu, diikuti dengan minhyun, daehwi dan sungwoon yang terakhir. mereka semua segera ke ruang makan hotel untuk bersarapan. selepas mereka sarapan, mereka memulakan aktiviti mereka.

" kita nak ke mana dulu? " soal jaeni kepada mereka bertiga.

" kita nak ke kedai bunga sekejap. " jawab minhyun yang sedang memandu. jaeni keliru mengapa hendak membeli bunga.

mereka sampai ke kedai bunga seperti mereka mahukan. ada banyak bunga yang cantik-cantik di sana. mahu jaeni beli tapi takut dia tak pandai jaga hingga bunga itu mati.

daehwi dan sungwoon beli untuk diri mereka. jaeni masih tidak tahu mengapa mereka membeli bunga tersebut. untuk apa mereka beli? untuk siapa? so many questions, so little answers.

mereka semua berlalu pergi dari kedai bunga setelah membelinya. jaeni masih keliru mengapa mereka beli bunga ini semua. kemudian, mereka sampai ke sebuah apartment. cuma sungwoon sahaja yang terus memasuki ke apartmen tersebut.

" kita tak perlu ikutkah? " soal jaeni dan mereka berdua menggeleng kepalanya.

" dia nak jumpa dengan gf dia. so, dia tak nak kita ikut dia. " jawab daehwi dan jaeni membulat matanya. sungwoon ada gf? kata mereka berdua, gf sungwoon sebenarnya dari korea tetapi dia pindah ke jepun untuk belajar. jadi, setiap kali sungwoon atau gf dia ada masa, mereka akan berjumpa sesama sendiri, tidak kira di jepun ataupun korea.

kemudian, sungwoon masuk ke dalam kereta dengan perasaan yang gembira. rasa rindu itu telah dilepaskan selepas dia berjumpa dengan gf dia. mereka kemudian meneruskan perjalanan mereka.

seoul, south korea

petang menjelang bagi mereka dan masing-masing sedang melakukan aktiviti sendiri. seongwoo dan jaehwan sedang makan di ruang tamu dan jihoon dan woojin sedang menonton televisyen bersama. kemudian, woojin ada idea untuk buat apa pada masa terluang mereka.

woojin menyambung kabel komputer riba pada televisyen mereka. yang lain lihat sahaja apa yang dia hendak lakukan.

" hyung, jom kita buat body art. " kata woojin dan kelihatan mereka semua pening apa maksud body art. ia sejenis senaman yang melingkungi kesenian dalam senaman itu, kata woojin.

jihoon dengan semangatnya keluarkan tikar senaman untuk bermula bersama. beberapa orang yang lain turut menyertai mereka juga tetapi bukan jaehwan dan seongwoo. mereka lihat sahaja.

woojin memasang video body art tersebut dan woojin tidak sangka ia seorang perempuan yang akan lakukan body art tersebut. woojin asyik melangkau video tersebut ke waktu yang sesuai kerana kebanyakkan video itu menunjukkan perempuan itu kurang pakaian. seongwoo dan jaehwan asyik lihat woojin langkau video tersebut dan seongwoo menyuruh woojin berhentikan video itu. yang lain tergelak melihat seongwoo menyuruh woojin henti video tersebut.

mereka semua memulakan body art mereka. di televisyen menunjukkan body art yang menyuruh mereka memegang kaki mereka dengan keadaan stabil. mereka yang sertai mereka tidak dapat lakukan kerana ia agak susah. seongwoo dengan bangganya keluar dan tunjukkan kepada mereka. mereka akan terpegun yang seongwoo boleh buat.

kemudian, keluar lagi satu. ini menyuruh mereka mengangkat kaki mereka dengan tinggi. mereka tidak dapat lakukan dan menunggu seongwoo untuk lakukan. seongwoo telah buat tapi kakinya tidak dapat pergi lagi tinggi.

" manusia mana boleh angkat lagi tinggi... " kata seongwoo yang menyebabkan mereka semua tertawa.

dengan mereka sibuk melihat seongwoo, woojin dengan fokus buat dan angkat kakinya dengan tinggi. mereka semua sedar yang woojin boleh buat.

" kalau dia boleh buat, maknanya woojin adalah alien. " kata seongwoo dan mereka tergelak, turut juga woojin. tidak sangka dalam keluarga mereka ada alien.

💫

yeah, another update! kebnykkn dlm bab nie dripda zero base so korng boleh bayangkan mcm mna situasi depa. menyebbkn aq cuti esok and selasa, aq akan update esok and selasa 😄

VOTE & COMMENT

29.4.2018 > 12.48PM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now