eleven 💫

2.1K 264 3
                                    

sudah selesai dia main dengan guitar itu dengan penuh semangat, tiba-tiba dia terdengar tepukan dari seseorang. jaeni lihat dan ternampak daehwi di depannya sambil menepuk tangannya, dan juga keyboard di celah lengannya.

" woah, tak tau pula jaeni tahu main guitar. " kata daehwi dan jaeni tersenyum.

" dulu kawan jaeni pernah ajarkan macam mana nak main. so, yeah. " kata jaeni sambil melihat tekun pada guitar itu. daehwi terlihat seperti jaeni mahu saja guitar itu.

" kita beli guitar nie sekali. " kata daehwi dan jaeni terkejut dengan apa daehwi baru katakan.

" what? no it's okay. jaeni bukan main selalu guitar. " kata jaeni dan meletak semula guitar itu di tempatnya.

" but nanti kita dua boleh buat kolaborasi. " kata daehwi, beri mata anjing dia. walaupun mereka baru sahaja kenal, jaeni tidak boleh tahan sekiranya seseorang berikan mata anjing itu.

" okay! jaeni ambil. " kata jaeni dan daehwi gembira kemudian. jaeni ambil guitar itu dan mereka berdua ke kaunter. apabila youngmin nampak jaeni pegang guitar itu, youngmin terus tertanya..

" dari mana dapat guitar itu? " dengan terkejutnya dia tanya kepada jaeni.

" belakang. guitar nie ada atas kerusi masa jaeni ambil. " jawab jaeni yang keliru itu.

" woah woah. nie aku punya. aku letak di belakang sebab aku akan main di belakang pada waktu rehat aku. " kata youngmin dan ambil guitar itu dari jaeni.

" aku bagi jaeni lebih cantik punya. " kata youngmin dan pergi ke belakang untuk ambilkan guitar yang lebih cantik. kemudian, datang youngmin dengan guitar baru kepada jaeni. jaeni terpegun dengan kecantikan dan betapa kilatnya guitar itu.

" i'll take this one. " kata jaeni sambil peluk guitar itu. youngmin dan daehwi tergelak kerana jaeni peluk guitar itu seperti dia memeluk orang.

-

" so, lagi beberapa jam sebelum kita balik, nak ke mana pulak? " tanya jaeni yang begitu gembira kerana mendapat guitar baru. guitar dia sendiri.

" hmm..jaeni nak pergi mana? asyik daehwi ja pilih. " kata daehwi sambil memuncungkan bibirnya. jaeni 'aww' pada daehwi kerana kecomelannya.

" okay, jaeni pilih eh. jangan menyesal kalau daehwi tak suka. " kata jaeni dan daehwi angguk kepalanya. kemudian, jaeni memimpin jalan ke kedai yang dia mahu pergi. daehwi ikut sahaja.

-

" dah pilih dah? "

" tak. "

" done? "

" not yet, daehwi. "

" now? "

" daehwi! " jerit jaeni kepada daehwi yang tidak boleh duduk diam itu.

mereka berada di kedai buku, tempat yang selalu jaeni akan pergi sekiranya dia di tempat begini. terlihat di sini, daehwi menyesal akan memberi jaeni memilih kedai terakhir tetapi dia tidak mahu tunjukkan yang dia tidak suka kerana dia tidak mahu sakitkan hati jaeni.

" okay, i'll wait outside. "

" good for you. " kata jaeni yang tidak perhatikan daehwi. daehwi mengerang dan pergi tunggu jaeni di luar kedai buku. jaeni biarkan saja daehwi pergi.

jaeni suka akan suasana senyap seperti begini, tempat yang dipenuhi dengan buku, seperti perpustakaan tetapi di sini, daripada pinjam, beli terus buku. jaeni sedang melihat buku yang dia mungkin akan beli nanti.

jaeni berjalan sekitar kedai buku itu untuk mencari buku yang mana hendak dia beli. kemudian, dia berhenti berjalan di seksyen novel. dia mahukan novel, kisah cinta romantik.

dia melihat satu per satu tetapi tiada satu menarik perhatiannya. apabila dia mendongak atas, ternampak satu novel yang dia mahu lihat tetapi ia berada di rak yang lalu tinggi. mahu dia panggil daehwi untuk pertolongan tetapi dia memikirkan daehwi akan tertidur di kerusi urut yang berada di luar kedai.

jaeni menjengkek kakinya untuk mencapai dan tangan sudah memegang rak tetapi perlukan sedikit lagi ketinggian lalu dia memijak rak di bawah itu untuk bantu dia jadi lebih tinggi. kemudian, tangannya mencapai novel itu dan dia tarik novel itu.

waktu dia menarik itu, imbangan dia hilang dan hampir hendak jatuh tetapi tidak jatuh sentuh lantai. dia membuka matanya dan terlihat ada orang telah selamatkan dia dari jatuh. jaeni senyum kepada jejaka itu kerana telah selamatkan dia.

jejaka itu turunkan jaeni dan berikan novel yang jaeni ambik itu kepadanya. jaeni tidak kelip matanya kerana muka tampan jejaka itu.

" nah, jangan main panjat dah. " kata jejaka itu dan berlalu pergi. jaeni cuma pandang dia pergi sahaja. woah, hensem nya dia.

---

hai semua. huh, aku tidur lambat ahh dan bangun pon lambai. aish. wanna one boleh rest sekarang lepas busy schedule yg gila. mesti penat untuk depa dari negara lain ke negara lain. they worked so hard. aq bca banyak sngat woojin ff lah sejak nie. aish, makin aq fall in love dgn woojin dah 。^‿^。 anyways, enjoy reading!

VOTE & COMMENT

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now