lapan puluh ☁️

637 84 0
                                    

wanna one semua berhenti apa yang mereka lakukan apabila ternampak seorang wanita sedang memeluk jaeni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

wanna one semua berhenti apa yang mereka lakukan apabila ternampak seorang wanita sedang memeluk jaeni.

jaeni sangat keliru, adakah ini ibu kandungnya yang dia kenal? ibu yang telah jaganya dulu? tapi, mengapa dia nampak sangat lain?

" omg, jaeni. it's so great to see you again. i miss you. " kata wanita yang digelar sebagai ibu kandung jaeni dalam bahasa inggeris.

" eomma kah nie? " soal jaeni yang masih keliru itu. matanya sudah berair.

" of course, jaeni. don't you remember your own mother.. " jawab wanita itu dan jaeni terus menitis air mata dan peluk erat si wanita yang digelar ibunya itu. sudah lama dia tidak nampak, jumpa dan lihat ibunya. dia sungguh rindu padanya.

" siapa tu, hyung? " soal jaehwan pada minhyun yang berada di sebelahnya itu.

" rasanya mak kandung jaeni. " jawab minhyun dan jaehwan membulatkan bibirnya.

" kita patut kenalkan diri kita pada dia. dia kena tau sapa jaga jaeni sembilan bulan lepas. " kata woojin yang bersemangat nak kenalkan dirinya kepada ibu kandung jaeni.

" sabarlah. biar dua beranak tu ada momen. jaeni lah lama tak jumpa mak kandung dia. " kata jisung. mereka semua setuju dan biar mereka bersatu semula sebagai ibu dan anak.

▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂

" eomma...pindah ke amerika lepas cerai dengan appa? " soal jaeni kepada ibunya dan ibunya mengangguk kepalanya.

" eomma dengan oppa taeil kamu. tapi lepas lima tahun belajar kat amerika, dia pindah mai sini sebab sambung belajar kat sini. " jawab ibu jaeni yang tidak berapa fasih tapi boleh difahami bahasa korea itu.

" jap, oppa taeil belajar sini? kat mana dia belajar? universiti/kolej mana? " soal jaeni yang teruja hendak tahu apa telah berlaku kepada abang kandungnya sendiri.

" easy there, horse. rasanya kat universiti antarabangsa seoul kot. " jawab ibunya. jaeni sudah mula memikir untuk berjumpa semula dengan abang kandungnya.

" eomma pulak? apa berlaku lepas eomma pindah ke amerika.. semula berjalan lancar kepada eomma... " soal jaeni kepada ibunya yang sudah bertahun berhijrah ke amerika itu.

" well, at first agak susah sebab baru ja pindah and tak berapa faham bahasa inggeris tapi eomma jumpa seorang laki yang baik untuk tolong eomma. dan dia sampai still bersama dengan eomma. " kata ibunya dan jaeni lega mendengar ibunya hidup dengan senang.

" eomma datang korea nie sebab nak jumpa jaeni ja kah? " kata jaeni.

" ehh tak lah. eomma sebenarnya bercuti di sini selama dua minggu. alang-alang datang, jumpa anak perempuan eomma yang tersayang nie. mesti dia sunyi sebab tak ada eomma dengan oppa taeil. " kata ibu jaeni yang kesian kepada gadis itu.

" well untuk beberapa tahun lah tapi sembilan bulan lepas, jaeni jumpa dengan keluarga baru. diorang baik-baik dengan jaeni dan jaga jaeni dengan baik. " kata jaeni dengan gembira.

" diorang? wah, macam ramai ja bunyi dia. " kata ibu jaeni dan jaeni angguk kepalanya.

" haah. sebelas diorang. diorang kat luar, tengah berparti. " kata jaeni. mereka berdua masuk ke dalam rumah untuk berbual sebentar.

" diorang mesti sayang kat jaeni sangat-sangat. " kata ibu jaeni.

" memang. " kata jaeni dan tersenyum mengingatkan setiap seorang mereka.

" well, eomma nak pergi dah. eomma ada jadual untuk ikut. malam nie nak ke gangnam sebab dengar kata waktu malam, tempat tu heboh. betul kan? " kata ibu jaeni dan jaeni tertawa melihat ibunya yang gembira untuk ke gangnam malam tersebut.

" ya, betul tu. kat sana ada barang yang murah-murah boleh beli. " kata jaeni untuk gembar-gemburkan lagi ibunya tentang gangnam.

" kalau macam tu, habis duit eomma nanti. " kata ibunya dan mereka berdua tertawa. rindu dia untuk dengar ibunya gelak segembira ini.

▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂

" eomma akan okaykah lepas nie? " soal jaeni kepada ibunya. jaeni mengiringi ibunya ke kereta sebelum dia beredar.

" yup. lepas jumpa anak kesayangan eomma, eomma dah okay. walaupun sekejap ja. " kata ibunya dan jaeni tersenyum.

" jangan lupa call jaeni kalau dah nak pergi. jaeni nak tengok eomma berlepas. " kata jaeni, berbunyi seperti seorang ibu dah. ibunya tertawa dan angguk.

" eomma akan rindukan jaeni. " kata ibunya sambil peluk erat si gadis itu lalu jaeni tertawa.

" well, eomma pergi dulu. bye. " kata ibunya yang masuk ke dalam perut kereta tersebut. jaeni melihat ibunya beredar sambil melambai tangan kepadanya. walaupun sekejap pun, dia sudah gembira melihat ibunya yang hidup senang, tidak seperti dulu.

💫

new update! sori x update sabtu ahad lepas. aq betul² busy dua hari tu. sabtu pi padang besar and ahad pi hangout dgn kwn² so no free time to update. cuti seminggu nak datang! x sabarnya, boleh relaks lah nnti akhirnya. 😚

VOTE & COMMENT

16.8.2018 > 5.13AM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now