dua belas 🐾

2.2K 277 5
                                    

mereka berdua balik sebelum sahaja makan malam mereka akan bermula. daehwi dan jaeni telah mengadakan hari yang seronok buat mereka berdua. yang paling bagusnya untuk jaeni, dia dapat guitar baru. yang lain terpegun melihat jaeni membawa bekas menyimpan gitar di belakangnya.

" woah, jaeni main gitar? " tanya jaehwan sebaik dia nampak gitar itu. jaeni mengangguk kepalanya dan jaehwan tepuk tangan dengan gembira. jaeni keliru mengapa dia berkelakuan begitu.

" dia reti main gitar. dalam keluarga nie, tiada sesiapa tahu macam mana nak main gitar so, dia jumpa gitar buddy, dia jadi gembira. " kata seongwoo dan jaeni tersenyum.

" nanti kita kolaborasi yeah.. " kata jaehwan dengan gembira dan jaeni senyum dan angguk kepalanya.

" jaeni, tunjukkan kemahiran gitar jaeni. " kata daehwi dan yang lain kelihatan teruja. jaeni tidak mahu bermain mereka kerana dia tidak prepare apa-apa lagu untuk dimainkan tetapi mereka tetap mahu jaeni main.

" okay, satu lagu ja. " kata jaeni dan semua berkumpul sekeliling jaeni manakala jaeni duduk di atas kerusi. jaeni betulkan tali-tali gitar sebelum dia main.

" cara jaeni betulkan tali pun dah nampak profesional. " kata daniel dan jaeni tersenyum. kemudian, jaeni bermula main gitar tersebut. mereka semua kelihatan seperti menikmati lagu yang jaeni mainkan.

jaeni tidak tahu yang jihoon telah merakamnya bermain gitar itu. selepas jaeni habis main, mereka semua tepuk tangan kepada jaeni. jaeni tunduk tanda terima kasih menikmati persembahannya.

" kita dah lahirkan ahli pemuzik lagi. " kata sungwoon dan mereka semua menjerit dengan gembira. betapa seronoknya jaeni dapat abang-abangnya menjadi penyokongnya dalam bidang muzik.

-

malam menjelang dan seperti biasa, ada yang dah tidur dan ada yang tidak tidur lagi. jaeni boleh dengar jeritan jinyoung, woojin dan daehwi sedang bermain di luar. jaeni menggeleng perlahan kepalanya. karenah sungguh abang-abang dia.

jaeni sedang membaca novel yang dia baru beli tadi petang. sepanjang dia membaca itu, dia teringatkan lelaki yang tolong dia tadi, selamatkan dia daripada jatuh tadi. sungguh tampan jejaka itu.

" boo. "

" ahh! " jerit jaeni sambil pukul siapa yang telah terkejut kan dia. terlihat seongwoo yang terkejut kan dia.

" omo, seongwoo. mian. " kata jaeni dengan penuh kerisauan dan usap pada bahagian dia telah pukul iaitu di kepala.

" apa seongwoo buat kat sini? terkejut jaeni. " rungut jaeni dengan memuncungkan bibirnya. seongwoo usap kepalanya kerana terlalu sakit dipukul tadi.

" saja, lagipun apa yang jaeni dok buat sampai macam dok buat satu babak tadi? " kata seongwoo, pelik dengan kelakuan jaeni tadi. ya, tadi jaeni sedang ber-drama dengan laki dia jumpa tadi dalam mindanya sampai dia tidak sedar pintu bilik dia terbuka.

" haha..dok practice untuk drama jaeni. " kata jaeni, menipu dan mengharap seongwoo tertipu dengan kata-kata dia.

" tok sah dok menipu. drama apa? kat sekolah bukannya kelab drama enn.. " kata seongwoo dan jaenj mengalah. curse you seongwoo.

" so, what's in your mind? adakah ia seorang budak laki? " tanya seongwoo dan jaeni terkejut.

" macam mana seongwoo tau? " tanya balik jaeni.

" woah, tak tau pula ia pasal sorang laki. seongwoo main teka ja. " kata seongwoo.

" ya, ia pasal sorang laki. tadi jaeni jumpa seorang lelaki hensem kat kedai buku waktu keluar dengan daehwi tadi. " kata jaeni dengan penuh semangat, mengingat semula muka tampan lelaki itu.

" hensem sangat ka dia sampai nak ber-drama? " tanya seongwoo yang sudah bosan mendengar jaeni bercakap tentang lelaki itu. jaeni terus ketuk semula kepala seongwoo, dimana dia diketuk tadi.

" mestilah. tu sebabnya jaeni asyik memikirkan dia dari tadi. " kata jaeni dan seongwoo beri muka menjengkelkan kepada jaeni.

" jangan jatuh pada laki sebab cantik di luar ja. " kata seongwoo dan jaenj keliru dengan apa dia kata.

" also jangan percayakan laki sangat. diorang baik ja depan jaeni belakang, buruk. " kata seongwoo. jaeni masih keliru dengan apa yang seongwoo katakan.

" seongwoo tak nak jaeni sakit hati sebab seorang laki. tu sebabnya seongwoo beri amaran supaya jaeni, adik kesayangan kami sedih. " kata seongwoo dan jaeni terharu dengan apa yang seongwoo.

" thanks seongwoo oppa. you're the best. " kata jaeni dan peluk seongwoo. seongwoo senyum dan balas pelukan itu. seongwoo cium kepala jaeni.

" nak pilih laki, pilih yang betul-betul cintakan jaeni okay? " kata seongwoo dan jaeni angguk kepalanya.

mungkin mereka tidak kenal lagi bagaimana jaeni yang sebenar tapi mereka sayangkan jaeni walau apapun terjadi.

---

hai semua. ahh! result pt3 nak keluaq dah 😖 aq takut result aq x bagus 😲 anyways, daehwi, sungwoon dan minhyun ada kat osaka skrng, rakaman untuk zero base nanti. apa²pun, depa sedng berseronok skrng or tido sbb dah malam di sna 😂 aq baru tau yg ff nie dah reach 1k reads! woohoo! cepatnya dah 1k. kurng 10 hari buku nie dah reach 1k. woah. x sangka kan. anyways, thanks untuk 1k reads. ahh! gembiranya 😁

VOTE & COMMENT

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now