九十五 🍒

458 76 11
                                    

ramai telah datang ke parti hari jadi jaeni ; rakan-rakan sekelas jaeni, rakan-rakan luar sekolah, ahli keluarga belah ibu kandung dan bapanya dan ramai lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ramai telah datang ke parti hari jadi jaeni ; rakan-rakan sekelas jaeni, rakan-rakan luar sekolah, ahli keluarga belah ibu kandung dan bapanya dan ramai lagi. mereka sanggup datang mengambil masa untuk menyambut hari jadi jaeni. betapa gembiranya jaeni dan sangat dihargai mereka.

" happy birthday jaeni! " ketiga-tiga rakan baik jaeni berkata sambil peluk jaeni hingga mereka jatuh ke lantai. ramai tergelak melihat gelagat mereka.

" korang nie enn. sanggup korang simpan rahsia daripada aku ehh. " kata jaeni sambil memuncung bibirnya dengan comel, mengatakan mereka simpan rahsia tentang parti kejutan ini daripada jaeni.

" dah nama pun surprise party. kenalah rahsiakan, kalau tak, bukan surprise dah lah. " kata suyeon dan mereka tersenyum. seorang demi seorang berikan hadiah kepada jaeni.

" thanks! sayang korang. " kata jaeni dan peluk mereka. jaeni berlalu pergi meletak hadiahnya ke tempat lain. mereka semua yang hadir ke parti tersebut menikmati masa mereka disana dengan muzik, makanan dan pelbagai lagi aktiviti yang telah dirancang.

jaeni sangatlah gembira bahawa mereka telah buatkan parti untuk jaeni dan dapat rasa dihargai dan disayangi oleh orang ramai.

" eomma datang! " kata jaeni, berlari ke ibu kandungnya dan terus memeluknya dengan erat. taeil turut juga hadir ke parti tersebut.

" mestilah datang. nak sambut birthday anak eomma nie. " kata ibu jaeni sambil memicit pipi jaeni. mereka berdua berikan hadiah kepada jaeni.

" aww~ eomma dgn oppa bagi hadiah! thanks! " kata jaeni dan membawa mereka masuk untuk nikmati parti mereka. jaeni senyum riang kerana kesemua orang tersayangnya dapat bergembira di parti hari jadinya.

mereka semua telah keluarkan kek untuk dipotong oleh jaeni apabila semua tetamu telah datang. kek coklat yang setebal dua tingkat dan dihiasi dengan perkataan selama hari jadi atas kek tersebut dikagumi oleh jaeni. jaeni tidak pernah nampak kek sesedap ini.

api telah dinyalakan pada lilin yang telah ada pada kek itu. tetamu semua nyanyikan lagu hari jadi kepada jaeni dan jaeni meniup api apabila nyanyian lagu telah tamat. semua orang nikmati kek setelah dipotong ke saiz kecil untuk dibahagikan kepada semua orang. semua menyukai kek tersebut dan ada beberapa yang kurang minati kek coklat.

semua orang nikmati parti tersebut dengan pelbagai aktiviti yang telah ada. jaeni tidak dapat sertai aktiviti-aktiviti tersebut kerana terlalu sibuk untuk melayan orang dan ucapkan terima kasih kepada mereka yang telah ucapkan selamat hari jadi kepadanya dan berikan hadiah kepadanya.

selepas parti telah tamat, semua orang pulang ke rumah mereka masing-masing dan ucapkan terima kasih kerana parti hari jadi yang menarik. ibu kandung jaeni tidak pulang kerana ingin bersama dengan jaeni membuka hadiahnya.

mereka semua membuka hadiah jaeni bersama dan pelbagai jenis hadiah telah dia dapat. daripada hadiah yang bersaiz kecil hinggalah hadiah bersaiz besar, jaeni hargai kesemua hadiah yang telah dia dapat kerana usaha mereka untuk belikan atau dapatkan hadiah untuk jaeni.

" apa nie, jihoon oppa? bagi gift card. no fun. " kata jaeni apabila membuka hadiah yang telah jihoon berikan.

" ia bukan gift card biasa. tengoklah belakang. " kata jihoon dan jaeni pusing kad tersebut ke belakang. mata jaeni menjadi besar apabila dia melihat perkataan Free Fire pada kad tersebut. ia sebuah gift card Free Fire yang mengandungi 25,000 won. kad tersebut dapat membeli 100+ diamond Free Fire daripada kad itu.

jaeni peluk jihoon erat kerana jihoon tahu sangat betapa jaeni ingin membeli diamond di Free Fire untuk beli karakter baru di game Free Fire. jaeni ucapkan terima kasih kepada jihoon kerana hadiahkan kad tersebut.

" masa untuk hadiah eomma lak. " kata jaeni, memandang ibu kandungnya yang melihat jaeni membuka hadiah dari tadi.

apabila jaeni buka hadiah tersebut, ia mengandungi satu keping kertas. jaeni meneliti kertas tersebut dan ia satu tiket penerbangan ke amerika. jaeni keliru mengapa dia dapat tiket tersebut. untuk apa aku dapat tiket nie?

" wow! tiket ke amerika! boleh pergi, tapi malangnya untuk seorang sahaja. " kata woojin, memuncung bibirnya. jaeni abaikan woojin lalu bertanya ibu kandungnya mengapa dia berikan tiket itu kepada jaeni.

kedua-dua daniel dan ibu kandung jaeni membuat tentangan mata dan mereka berdua mengeluh untuk memberitahu apa yang akan berlaku.

" jaeni akan pindah ke amerika minggu depan. "

💫

dah mai part sedih jadi, sediakan tisu untuk chap seterusnya 😭 sorry kalau merepek bnyak. my silent readers sekalian, sila beri pendapat anda. aku perhatikan ja korng yg baca but x vote or komen nie semua 🤔

VOTE & COMMENT

6.11.2018 > 7.15AM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now