九十三 🍒

421 63 6
                                    

10 november telahpun sampai dan jaeni bangun pagi dengan minda yang cergas dan perasaan yang gembira kerana ia merupakan hari kelahirannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

10 november telahpun sampai dan jaeni bangun pagi dengan minda yang cergas dan perasaan yang gembira kerana ia merupakan hari kelahirannya. jaeni bangun terus dari katilnya tanpa mandi, cuci muka ataupun bersihkan katilnya dan terus ke ruang tamu.

apabila dia di sana, langsung tiada sesiapa pun. tiada rasa kehadiran sesiapa pun. mana semua orang?

" jaeni, bangun dah. " kata puan jung apabila ternampak jaeni yang baru lepas bangun.

" mana semua orang, puan jung? kosong ja. " kata jaeni dan puan jung mengangkat bahunya, menandakan dia tidak tahu di mana yang lain.

" mai makan dulu. nanti kamu cari mereka. " kata puan jung dan menghidangkan makanan yang mewah kepada jaeni. ia masih pagi dan jaeni telah dihidang dengan makanan sedap-sedap.

" sebelum tu, pergi mandi dahulu. " kata puan jung dan jaeni mematuhi arahan puan jung. jaeni terus naik ke atas dan mandi sebelum makan makanan sedap itu. jaeni turun ke ruang makan apabila dia sudah mandi dan siap berpakaian kemas.

jaeni makan makanan tersebut dengan penuh kenikmatan. jaeni merasa ia makanan paling sedap jaeni makan. sewaktu jaeni sibuk makan, telefonnya berdering, menandakan ada seseorang menghantar mesej kepadanya.

jaeni keluarkan telefonnya dan membaca mesej tersebut. ia dihantar oleh jisung. ia berkata...

jisungieeee ❤️

selamat pagi adik kesayangan!
dah bersarapan?
harap jaeni enjoy makanan tu
lepas jaeni habis,
tolong pergi ke pantai yang kita
buat parti bulan ogos tu

pantai tu? jauhnya. monolog jaeni dalam mindanya. buat apa nak ke sana? dah lah jauh dan masih pagi. tapi, menyebabkan itu yang jisung arahkan, dia buat saja. dia memberitahu puan jung yang dia kena ke pantai itu dan puan jung membawanya ke sana.

selepas beberapa jam perjalanan ke sana, akhirnya jaeni sampai. apabila sampai di sana, dia nampak jisung, sungwoon dengan minhyun berada di sana, bersembang. mereka semua senyum apabila jaeni telah sampai pada waktunya.

" so, apa akan kita buat di sini? dan mana yang lain? " soal jaeni.

" oh, nanti jaeni akan jumpa diorang. buat masa sekarang, jom kita jalan-jalan pantai nie. " kata minhyun dan jaeni rasa seperti hendak bunuh seseorang kerana dia datang ke sini, daripada rumah kerana hendak berjalan di pantai ja?

jaeni lepaskan kemarahannya dengan menendang pasir kepada mereka semua yang sudah tertawa. mereka kemudian menenangkan jaeni sebelum dia meletup kerana sangat marah.

mereka semua membuka kasut mereka dan mula berjalan-jalan di pinggir laut. sepanjang berjalan itu, jaeni tidak langsung berkata apa-apa tentang hari ini ialah hari jadinya. dia tidak mahu nampak begitu terdesak sehingga jaeni mahukan mereka semua sentiasa ingatkan hari jadi jaeni.

selepas beberapa minit berjalan, sungwoon minta diri dahulu untuk pergi ke tempat lain kerana dia ada kerja. kemudian, jisung pulak pergi dan meninggal jaeni dan minhyun berseorangan.

" mana diorang pergi? kerja apa diorang ada? yang jaeni tau, kerja diorang cuma duduk di rumah dan tidur ja. " kata jaeni.

" adalah kerja diorang. ugh! tetiba sakit perut. nak ke tandas kejap. " kata minhyun dan tinggal jaeni sorang-sorang di pantai. selepas menunggu lebih daripada lima minit, ada mesej masuk. ia daripada daehwi.

사랑동훠 ❤️

hai jaeni!
hwi nak jaeni datang ke
kedai yang kita beli
gitar jaeni tu
sekarang juga!

jaeni terpaksa meninggalkan minhyun kerana daehwi memerlukan jaeni sekarang lalu dia mesej kepada minhyun bahawa dia kena pergi. jaeni berlalu pergi ke kedai yang daehwi dan jaeni beli peralatan muzik mereka.

apabila sampai ke pusat membeli-belah yang ada kedai tersebut, ada ramai orang di depan pintu masuk. jaeni berusaha untuk masuk walaupun ada ramai orang.

apabila jaeni di depan pintu masuk, terdapat satu pentas yang telah siap sedia di sana dengan pemain drum, pembesar suara besar, mikrofon dan daehwi dan seongwoo berada di sana. jaeni keliru apa yang sedang berlaku.

" mari kita jemput, moon jaeni ke pentas! " kata seongwoo melalui mikrofon yang sedang dia pegang. jaeni yang masih keliru itu diberi laluan untuk jaeni naik ke pentas. apa tengah berlaku nie?

💫

okay, mulai hari ini hingga...tak tau bila, setiap hari akan ada update sbb aku dah hbis taip chap² sehingga habis jadi, sediakan tisu banyak sbb akan ada banyak part² nangis. harap maklum

VOTE & COMMENT

4.11.2018 > 1.59PM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now