epilogue ❤️

2.4K 129 15
                                    

3 tahun kemudian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

3 tahun kemudian...

" jamie, siap kah semua barang? "

" dah! " jamie atau dikenali dengan nama korea nya, jaeni sedang menyimpan kesemua barangnya untuk berpindah ke kolej yang telah ditawarkan kepadanya.

" pukul berapa lori nak datang ambil barang? " soal ibunya yang datang ke biliknya untuk periksa semua barang jaeni sudah kemas.

" eomma, boleh relaks tak? lori takkan sampai sehingga esok hari. " balas jaeni kepada ibunya yang kerisauan itu.

" eomma tau. just nakkan kepastian. " kata ibunya dan berlalu pergi keluar dari bilik jaeni yang sudah menggeleng kepala kerana gelagat ibunya.

sedang dia sibuk mengemas, ada satu sampul yang sudah menjadi dari warna putih ke kuning terkeluar dari kotak. jaeni mencapai sampul tersebut dan lihat apa yang terdapat pada sampul itu.

" from: wanna one " tertulis pada sampul itu dalam bahasa korea. jaeni membuka sampul itu dan ia terkandung sekeping gambar dan sehelai kertas. jaeni melihat gambar dahulu dan dengan melihat gambar itu, memori lama berulang semula dalam mindanya.

gambar yang menunjukkan 11 orang abang angkatnya dan dirinya sendiri dalam gambar itu ketika mereka bercuti ke thailand kerana hendak hadiri ke perkahwinan ibu angkat dan bapanya.

jaeni tersenyum semula mengingat semula mereka semua. betapa rindunya dia kepada mereka setelah tiga tahun berpisah.

kemudian, jaeni ambil kertas yang dari sampul itu dan baca apa yang tertulis pada kertas itu.

dear jaeni,

        hai, jaeni. yup, berkemungkinan jaeni buka surat nie sebab jaeni rindukan kami. aww~ ingatkan dah lupakan kami tapi takkan jaeni nak lupakan 11 orang abang yang dah buat jaeni gila kan? anyways, by the time you open this letter, jaeni dah mungkin umur 19,20,21 ataupun lebih daripada tu dah kan? haha! jaeni sudah membesar dah. i'm so proud of you *insert crying emoji*

        anyways, jaeni jangan rasa kesunyian kerana kami sentiasa dengan jaeni. kalau jaeni nak lepaskan kerinduan jaeni, datang lah korea. kami masih di rumah mansion yang sama seperti jaeni ingatkan. kalau jaeni tak dak duit nak pulang ke korea, call kami kay? fon kami semua akan sentiasa berada dengan kami untuk jaeni lepaskan kerinduan.

sincerely,
wanna one

surat itu habis disitu dengan kesemua tandatangan mereka dibawah surat itu. jaeni tersenyum mengingat semula mereka. mereka banyak bantu jaeni, banyak buat jaeni senyum dan terutamanya, buat jaeni tidak keseorangan.

" jamie, turun makan! piza dah sampai! "

" okay! " jaeni meletak surat dan gambar itu semula dalam sampulnya dan menyimpannya dalam kotak yang dia akan bawa pergi ke kolej. mana tahu, kemungkinan dia akan jumpa semula abang-abang dia di kolej sama dengan dia.

💫

VOTE & COMMENT

8.11.2018 > 7.51PM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now