四十二 🍁

1.5K 165 12
                                    

jaeni telah siapkan kerja sekolahnya dengan bantuan guanlin dan daehwi di sisinya. btw mereka membuat kerja sekolah bersama di bilik guanlin.

" thanks sebab help guys. " ucap jaeni sambik mengemas barangnya.

" no prob, sis. kalau nak minta apa-apa, tanya kami. okay? " balas guanlin dan jaeni mengangguk kepalanya dengan gembira. jaeni terus keluar dari bilik guanlin, simpan barangnya di dalam biliknya semula dan keluar dari biliknya untuk pergi makan sedikit makanan.

apabila dia melalui ruang tamu, ternampak seongwoo nampak tertekan sambil melihat kertad yang sedang dia pegang.

" hey seongwoo. are you okay? " tegur jaeni kepada seongwoo yang membuat seongwoo terkejut lalu mengangguk kepalanya.

" ya tapi benda nie..buat seongwoo stress. " balas seongwoo. jaeni mencapai kertas itu dan lihat kertas itu. ia sebuah skrip untuk sesebuah babak. lihat seperti seongwoo telah ditawar untuk melakonkan babak tersebut.

" seongwoo kena berlatih babak nie untuk seongwoo jadi watak dalam sebuh drama. " kata seongwoo sambil jaeni mengangguk kepalanya sambil membaca skrip itu. terlihat ia memerlukan seorang watak lelaki dan seorang watak perempuan dalam skrip tersebut.

" apa kata jaeni tolong seongwoo? " kata jaeni yang membuat seongwoo kelihatan gembira.

" really? jaeni nak tolong seongwoo? " balas seongwoo dan jaeni senyum sambil angguk kepalanya.

" of course. seongwoo dah tolong jaeni banyak so, tiba masa untuk jaeni balas budi seongwoo. " kata jaeni dan seongwoo tersenyum gembira. sekarang, dia boleh berlatih untuk drama itu. mereka berdua mula berlatih bahagian-bahagian mereka.

selepas lima minit berbincang, mereka berdua mula berlatih. sebuah babak yang bersituasi watak wanita mahukan hubungannya bersama watak lelaki iaitu teman lelakinya itu putus kerana si watak wanita disuruh oleh ibunya.

" apa? awak mahu kita break up? kenapa? " kata seongwoo dengan penuh semangat dan telah selam ke dalam wataknya. jaeni yang menjadi watak wanita itu mula menintis air mata, seperti di dalam skrip mahukan.

" maafkan saya. eomma saya yang suruh dan saya tiada apa-apa pilihan dah. " balas jaeni dengan penuh semangat.

jaeni pandang ke arah lain untuk tidak pandang seongwoo seperti dalam skrip. seongwoo turut juga merasai perasaan sakit hati di dalam hatinya lalu menarik bahu jaeni untuk jaeni pandang seongwoo.

" awak tak boleh buat begini. kita dah pelan masa depan kita bersama, untuk tinggal bersama, kahwin bersama dan juga ada anak bersama. semua usaha yang telah kita lakukan adalah sia-sia sahaja... " kata seongwoo dan jaeni menitis lagi airmatanya.

" saya tiada pilihan lain. kalau saya tak terima permintaan ibu saya, mereka akan bunuh awak dan saya tidak mahu perkara itu berlaku pada awak. " balas jaeni dalam tangisan. seongwoo faham akan apa jaeni katakan lalu melepaskan bahunya dengan jaeni teresak-esak menangis sambil tunduk kepalanya.

" kalau begitu, baiklah. saya harap awak bahagia tapi sebelum awak pergi, saya mahu ciuman terakhir daripada awak. " kata seongwoo dan jaeni terkejut. kiss? are you serious? ada dalam skrip ka tu? sebenarnya jaeni tidak membaca habis skrip itu.

jaeni angguk kepalanya dengan perlahan dan menelan air liurnya. walaupun ini cuma lakonan, jaeni menjadi gementar. dicium di bibir oleh abang angkat amatlah salah. tetapi jaeni yang mahu tolong seongwoo, terpaksa dia lakukan.

seongwoo memegang kedua-dua pipi jaeni untuk dia pandang seongwoo. terlihat juga seongwoo gementar untuk mencium jaeni di bibirnya tetapi demi kerjanya, dia perlu lakukan.

mereka berdua merapatkan muka mereka bersama hingga hidung mereka sentuh sesama sendiri dan bom! bibir mereka sentuh. jaeni membulat matanya dengan besar manakala seongwoo menikmati sambil menutup matanya.

tidak sangka first kiss jaeni akan diambil oleh abang angkatnya sendiri. bibir seongwoo sungguh lembut hingga jaeni tidak mahu melepaskannya. selepas beberapa saat, jaeni yang pertama meleraikan ciuman mereka dan mereka berdua ambil nafas. muka jaeni dan seongwoo sangatlah merah. turut juga telinga seongwoo.

mahu jaeni lepas dari lengan seongwoo tetapi dia tarik balik semula dan bibir mereka tercium buat kali kedua. tapi kau ini lebih rakus. jaeni sangat terkejut akan aksi seongwoo. dia mahu menikmati ciuman itu tetapi ini sangatlah salah. ini tidak sepatutnya berlaku. mereka berdua adik dan abang angkat.

💫

bab yang paling mengarut! nie dtngnya bila aku betul² tak ada idea and mula ber-advantage and disadvantage dgn member wanna one dah 😂 aku betul² sorry kepada ong stan 🙏

VOTE & COMMENT

15.2.2018 > 12.11PM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now