四十一 🍁

1.4K 157 3
                                    

pukul 2.30 petang telah sampai dan maknae line telahpun balik dari sekolah. daehwi yang ternampak jaeni berada di ruang tamu sambil menonton televisyen terus memeluk jaeni tanpa apa-apa amaran. nampak sangat daehwi merindukan jaeni.

" daehwi! lepaslah! nak tengok tv lah! " jerit jaeni kepada daehwi tetapi kelihatan daehwi tidak mahu lepaskan yang membuat yang lain tertawa melihat mereka.

" jaeni okay dah sekarang? " tanya woojin yang baru keluar dari dapur dengan minuman tin soda dalam tangannya. jaeni mengangguk kepalanya menandakan jawapannya ya, dia telah stabil dari hal semalam.

" baguslah kalau macam tu. so esok pi sekolah tak? " tanya jihoon dan jaeni membuat muka menggaru dagu seperti dia sedang memikirkan sesuatu.

" kalau jaeni jawab tak nak? " usik jaeni dan mereka mengerang dengan kesedihan yang membuat jaeni tertawa melihat reaksi mereka semua.

" of course lah jaeni pi. nak jumpa kawan-kawan jaeni. rindu diorang walaupun sehari tak jumpa. " kata jaeni, masih tertawa tentang tadi. daehwi meleraikan pelukannya dan berlalu meninggalkan jaeni di ruang tamu. maknae line semua pergi masuk ke bilik masing-masing untuk menukar pakaian mereka ke pakaian rumah.

masa berlalu dan seorang demi seorang turun ke ruang tamu atau ke dapur untuk lakukan perkara masing-masing. woojin dan jihoon turun ke ruang tamu untuk bermain dengan xbox yang berada di ruang tamu manakala daehwi dan guanlin berlalu ke dapur untuk memakan sesuatu. jinyoung masih dalam biliknya.

tetiba, jaeni teringat sesuatu. dia sama kelas dengan guanlin jadi, bolehlah dia tanya apa-apa kerja sekolah kepada guanlin. jaeni bergegas ke guanlin yang berada di dapur dan terjumpa guanlin bersama daehwi di dapur, sedang mencari snacks dari kabinet atas.

" guanlin-ah~ " kata jaeni yang membuat kedua-dua laki itu sedar akan kehadiran jaeni lalu menyapa jaeni dengan gembira.

" guanlin, ada apa-apa homework tak? " tanya jaeni dan guanlin angguk kepalanya.

" kejap ehh, nak ambil snacks dulu. and then kita bincangkan pasal homework. " jawab guanlin dan jaeni patut akan arahan guanlin. guanlin ambil beberapa keropok dari kabinet tersebut dan daehwi pegang paket-paket keropok itu semua.

" okay dah. jom ke bilik guanlin. " kata guanlin dan jaeni mengikutnya dari belakang. turut juga daehwi.

guanlin membuka pintu biliknya dan membenarkan jaeni masuk sekali. biliknya seperti juga yang lain tetapi dia punya bilik ada mesin air layan diri. macam kat restoran fast food tu. benda pertama jaeni buat apabila masuk bilik guanlin adalah membelek mesin tersebut. tertawa kecil guanlin dan daehwi lihat jaeni.

" macam mana nak pakai benda nie? " tanya jaeni. daehwi yang sukarela untuk tolong jaeni menunjukkan cara untuk guna mesin tersebut. jaeni akhirnya dapat minuman yang dia mahu akhirnya.

" so, homework apa kita kena buat? " tanya jaeni, menghirup air minumannya dan duduk sebelah guanlin dengan daehwi pulak duduk di atas katil.

" kita ada maths, as usual. " jawab guanlin dan jaeni mengerang dengan jengkilan. malas dia mahu siapkan kerja sekolah matematik.

" sejarah dan ada projek sains kena buat. kena buat dalam kumpulan. dua orang satu kumpulan. " kata guanlin lagi. jaeni angguk kepalanya. jika begitu, dia berpasangan dengan salah satu rakannya.

" cikgu dah tentu pasangan masing-masing. kawan kau dah partner dengan orang lain. " tambah lagi guanlin. membuat jaeni mengerang dengan jengkilan lagi.

" cikgu assign aku dengan kau berpasangan. " kata guanlin dan jaeni tersenyum. bagus kalau dia dapat berpasangan dengan guanlin. lebih senang untuk mereka berdua bekerjasama lagi-lagi hendak membincangkan tentang projek tersebut.

" sweet! senang untuk kita buat projek tu. " kata jaeni dan guanlin juga setuju. tajuk projek itu tidak diberitahu lagi, cuma pasangan mereka sahaja diberitahu.

dengan adanya projek ini, dapatlah jaeni lebih kenali guanlin dengan mendalam. walaupun mereka berdua rakan sekelas, mereka berdua bukan selalu bercakap pun. masing-masing ada rakan kumpulan sendiri tetapi selepas mengetahui mereka berdua adik-beradik, mereka masih tidak dapat meluangkan masa bersama dengan jaeni sibuk dengan aktiviti sendiri.

hy gais. sori sbb update lmbat. dah pkl 12 pon masih aq nk update. aq demam dua hari lepas smpai x dak tenaga nk fikirkan apa². anyways aq harap ampa enjoy bab nie

VOTE & COMMENT

8.2.2018 > 12.52AM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now