서른하나 🌼

1.7K 175 6
                                    

pagi menjelang dan semua telah siap untuk pulang ke tanah air mereka iaitu korea. it's been a great trip in thailand.

" gais, sebelum kita pergi, jom ambil gambar bersama. " kata jisung dan beri kameranya kepada nichkhun untuk tangkap gambar mereka.

" okay. 1,2,3! " click! gambar mereka telah ditangkap. masing-masing pergi memeriksa gambar itu. wah~ cantik. nichkhun beri kamera itu semula kepada jisung.

" yang nie pon patut di-print. " kata jaeni kepada jisung dan jisung angguk kepalanya. dia akan print kesemua gambar mereka ambil di thailand.

" guys, masa untuk bertolak. " kata puan jung dan mereka semua menaiki van mereka seorang demi seorang. jaeni duduk di sebelah guanlin pulak kali ini.

" thanks sebab tolong kami semua, nichkhun. you helped a lot. " kata puan jung kepada nichkhun di luar van, sebelum dia masuk. tiba-tiba, nichkhun peluk puan jung yang buat dia terkejut.

" oh! sorry. i will miss you guys. " kata nichkhun, melepaskan pelukannya bersama puan jung. puan jung senyum dan terus memasuki van lalu van itu ditutup. tidak tahu mengapa muka puan jung menjadi merah tiba-tiba.

" ooooo~ " balas mereka yang lain dalam van, yang ternampak puan jung dengan nichkhun peluk. itu membuat puan jung makin merah sahaja.

" jangan nak mengada sangat. driver, bawa kami ke lapangan terbang. " kata puan jung dan abaikan apa yang mereka katakan. tau sangat ada something antara puan jung dengan nichkhun.

---

selepas penerbangan mereka dari thailand ke korea, akhirnya mereka sampai juga selepas lima jam dalam kapal terbang. jaeni tidak sabar untuk berbaring ke atas katilnya yang empuk itu semula.

mereka semua terus berlari masuk ke dalam rumah selepas sahaja sampai di rumah mereka. minhyun turut berkata sesuatu sebelum dia masuk..

" yah! yah! buka kasut, jangan nak berlari masuk dengan tak buka kasut. " mereka mengikut arahan minhyun dan terus memasuki bilik mereka semua. jaeni memasuki biliknya dan terus berbaring atas katilnya dengan selesa.

" i miss you, my room. " kata jaeni sambil mencium cadar katilnya. jaeni keluarkan telefonnya dan mesej kawan-kawannya bahawa yang dia telah sampai korea.

" wah! jaeni dah balik~ "

" kau tak dak, bosan tau kau tak ada. tau dak aku rindu kau.. "

" btw kau ada banyak homework nak kena buat. "

jaeni menggeleng kepalanya sambil membaca mesej rakan-rakannya. ada saja yang mahu memusnahkan kegembiraannya dengan kerja sekolah yang berlambak itu.

---

keesokkan harinya tiba dan kesemua maknae line akan kembali ke sekolah semula selepas lima hari di thailand. jaeni memberitahu kesemua perkara yang dia buat di thailand bersama dengan keluarganya.

" seriously? hahaha! kesian kat jisung. " kata jiwon, mendengar cerita jaeni yang telah dia beritahu.

" haah. dia jerit sebab kuda tu bawa slow sangat. " kata jaeni dan yang lain turut tertawa.

" kau tau tak, minggu lepas seyong sunbae cari kau. " kata suyeon dan terus buat jaeni terkejut. seyong sunbae? seyong..kim seyong? yang ramai minat tu...cari aku?

" dia cari kau sebab nak cakap something dengan kau tapi kau tak ada so, dia nak jumpa kau bila kau mai balik. " kata misoo dan jaeni agak terkejut. seyong adalah crush dia. sejak dia mula sekolah sini lagi, dia jatuh cinta pada pandangan pertama pada seyong.

kim seyong, senior sekolah. dia sama taraf dengan jihoon dan woojin tapi dua tu lagi tinggi manakala seyong bawah mereka. ramai meminati dia tapi jaeni tahu dia tiada peluang dengan seyong so, dia jadi secret admirer sahaja. tapi, mengetahui yang seyong cari dia, membuatnya teruja.

" woi, kau dengar tak apa aku cakap tadi? " tanya jiwon, melambai tangannya depan muka jaeni. jaeni sedar daripada dunianya.

" sorry, apa kau kata? " tanya jaeni balik, menyebabkan yang lain geleng kepalanya mereka kerana kelalaian jaeni.

" aku kata lepas sekolah, kitorang nak pergi makan tteobokki. kau nak ikut or tak? " tanya jiwon dan jaeni mahu membalas yang dia mahu ikut tetapi dia teringat sesuatu.

" oh. sorry aku tak boleh. lepas sekolah aku ada kelab meeting. " balas jaeni dan rakannya menjadi sedih.

" jangan sedih. esok kita pergi sama-sama. " kata jaeni.

" yang tu baru jaeni kita. " kata misoo dan jaeni tersenyum. kemudian, masuk guru mereka untuk memulakan pelajaran mereka.

💫

hey gais. new update. story nie dah reach 20k reads and 3k votes 😱 wah! banyaknya! terima kasih sngat² gais walaupun aku jarang update and kdng² wattpad nie suka membabi 😅 aku akan berusaha untuk membuat story meletop kebabom nanti XD

13.1.18 > 3.30PM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now