dua puluh dua 🐾

1.8K 232 0
                                    

" i pronounced you, husband and wife. you may now kiss the bride. " maka itu bermulanya rumah tangga kang dania dan moon sanghyuk.

orang-orang yang telah hadiri ke majlis perkahwinan tersebut menepuk tangan mereka kepada pengantin baru. jaeni amat gembira hingga dia berlari ke ayahnya dan peluk erat ayahnya.

ahli keluarga yang lain juga turut sertai pelukan mereka. sungguh sayangnya mereka kepada ahli baru mereka. majlis berjalan dengan lancar dan baik sekali. tiada apa-apa gangguan.

jisung mengambil pelbagai gambar dari majlis perkahwinan tersebut. gambar keluarga, gambar mereka dan ada juga gambar derp dalam tu. jaeni tergelak melihat semua gambar itu.

" malam nie ada parti untuk ayah dengan ibu sempena perkahwinan mereka di hotel kita. kita semua dijemput datang. " kata seongwoo kepada mereka semua. mereka semua raikan dengan sorakan.

" okay, anak-anak sekalian. mari kita berbalik ke hotel kita. nak siap ke parti nanti. " kata puan jung dan mereka semua memasuki kenderaan mereka. tinggal lagi beberapa jam sebelum parti itu akan dimulakan.

---

" jaeni tak nak pergi ka? " tanya daehwi yang sedang memeriksa dirinya di cermin bilik jaeni dan jinyoung. ya, daehwi dalam bilik mereka.

" tak. penat sangat tadi kenduri. tak larat. " jawab jaeni yang sedang bermain dengan telefon bimbitnya.

" alorhh. jom lah pergi. nanti kita dua boleh makan banyak-banyak sama-sama. " kata daehwi, cuba untuk memujuk jaeni pergi ke parti itu.

" tak pa lah. jaeni dari tadi dah kenyang. " kata jaeni, gagal daehwi dalam memujuk jaeni pergi ke parti tersebut.

" okaylah. jaga diri elok-elok dalam bilik nie. jangan nak buat benda merepek. " kata daehwi yang telah dipanggil jinyoung dari luar bilik kerana mereka hendak pergi dah.

" okay, mom. " kata jaeni dan mereka tertawa kecil. kemudian, keluar juga si daehwi dengan jinyoung. sekarang, tinggal jaeni dalam biliknya, masih sibuk bermain dengan telefonnya.

jaeni teringat sesuatu. dia ambil kamera dari jisung. sebelum yang lain pergi ke parti, jaeni meminta kamera itu daripada jisung kerana dia tidak akan ke parti itu dan mahu melihat gambar yang telah dia tangkap. jisung beri kepada jaeni kamera itu tanpa sebarang keraguan.

jaeni tersenyum melihat semua gambar yang ada dalam kamera itu. banyak gambar yang tidak berkaitan tentang perkahwinan tadi petang. jaeni berhenti apabila kamera menunjukkan gambar mereka semua. gambar keluarga.

sungguh dia gembira melihat gambar ini. sudah lama dia inginkan keluarganya menjadi segembira ini. dia renung lama gambar itu hingga dia teringat akan ibu kandungnya.

ibu kandungnya telah bercerai dengan ayahnya dan pergi jauh dari dia dan ayahnya bersama dengan abang kandung dia, taeil. sungguh dia rindu mahu melihat ibu dan abang kandungnya semula. dia mengingat semula kenangan bersama keluarga lamanya hingga dia tidak perasan yang dia telah menitis air mata.

jaeni lap air matanya dan menutup kamera itu. mengingat semula kenangan lama membuatnya sakit dan sedih. setiap malam, ayah dan ibu dia sentiasa bergaduh tentang isu mereka. kes ayah sentiasa balik lambat kerana minum air arak dan ibunya yang ayahnya sangka sedang ada hubungan sulit dengan rakan sekerjanya.

jaeni dan taeil tidak mahu hentikan pergaduhan mereka setiap malam. mereka berdua tahu ibubapa mereka tidak akan berdamai walaupun mereka berdua terlibat dalam pergaduhan mereka.

pernah sekali mereka berdua terlibat, mahu hentikan mereka berdua memukul sesama sendiri, sudah menjadi pergaduhan fizikal sewaktu itu. jaeni mahu hentikan ayahnya memukul ibunya manakala taeil sedang menenangkan ibunya.

ayahnya dengan tidak sengajanya, tumbuk jaeni di matanya hingga keluar darah. jaeni kemudian dibawa ke bilik kecemasan di hospital apabila jaeni mula berdarah banyak. ibubapanya amat menyesal akan apa telah berlaku kepada anak mereka. taeil menangis teruk apabila adiknya dimasuk ke hospital.

jaeni dirawat dalam hospital selama dua minggu dan matanya dipakai penutup mata selama sebulan untuk menutup matanya yang bengkak itu. ibubapanya menyesal akan apa telah mereka lakukan dan mahu berdamai semula tetapi ayahnya masih degil dan tidak mahu berdamai.

-----

hai semua. sori sbb update lambat. tengah sibuk nak siapkan diri untuk sekolah tahun depan katanya -,,- smpai lupa nak update. and also dok busy dlm af aku 😂 lol. anyways, esok Hari Natal so siapa yg menyambut tu, Selamat Hari Natal and siapa tak tu, selamat bercuti 😂 get ready untuk ke sekolah tahun depan 😂 enjoy reading~

VOTE & COMMENT

24.12.17 > 1.15PM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now