empat belas 🐾

2K 258 3
                                    

daniel dan jaeni telahpun sampai rumah dengan pasport mereka. jaeni gembira dapat pasport dia. cantik sungguh gambarnya dalam pasport itu.

" jaeni! " jerit seseorang. jaeni letak pasportnya di atas meja dan keluar dari biliknya untuk lihat siapa yang memanggilnya. terdengar ia datang dari bilik woojin.

jaeni mengetuk pintu bilik woojin sebelum dia masuk. apabila diberi kebenaran untuk masuk, jaeni masuk dan terlihat woojin sedang memasang xbox dia.

" jom main. ada game baru. " kata woojin dan keluarkan empat game baru iaitu mario kart, overwatch, outlast dan pacman. jaeni teruja akan ini, dia nak main lagi permainan xbox ini.

woojin dan jaeni duduk di tempat mereka untuk bermula main. mereka memilih mario kart untuk memulakan permainan mereka.

" jom buat bet. " kata woojin dan jaeni pandang woojin dengan penuh semangat yang dia akan menang pertarungan mereka.

" siapa kalah, dia akan ikut apa-apa yang pemenang nak. " kata woojin.

" apa-apa sahaja? " tanya jaeni dan woojin angguk kepalanya.

" oh, it's on now. " kata jaeni dan mereka bermula main. kedua-dua mereka bermain dengan tekun sekali dalam permainan lumba kereta itu.

sudah beberapa minit berlalu, woojin sudah hendak menang dah manakala jaeni di tempat kedua. dia tidak mahu kalah, dia perlukan lencongan supaya woojin kalah.

" woojin, apa tu? " tanya jaeni, jarinya menghala ke arah luar tingkap. woojin pun terjatuh ke dalam perangkap yang terus pandang ke arah jaeni tunjuk tadi. jaeni ambil masa itu untuk menang dan akhirnya, dia menang.

jaeni bersorak dengan gembira sekali. dia kalahkan woojin, membuatnya gembira kerana dia telah menang dalam pertarungan mereka. jaeni boleh arahkan apa-apa yang dia mahu dari woojin.

jaeni lihat woojin yang kelihatan sedih itu lalu duduk sebelahnya dengan lengannya atas bahu woojin.

" jangan sedih woojin. nanti woojin akan menang kalau kita buat bet lagi. " kata jaeni dan woojin masih kelihatan sedih dengan melepaskan keluhan berat.

jaeni tidak mahu lihat woojin sedih dan dia perlu lakukan sesuatu untuk dia tidak sedih. jaeni memeluk tubuh woojin dari tepi dengan berkata...

" woojin oppa, jangan sedih. kalau woojin oppa sedih, jaeni tak nak kawan dengan oppa. " kata jaeni dengan comel, suaranya bertukar menjadi seperti seorang bayi. woojin tidak suka perkara comel, terutamanya bila seseorang melakukan aegyo.

" oppa, please. hmm? " kata jaeni lagi dengan comel. woojin dengan pantasnya menyuruh jaeni hentikan kerana dia tidak sedih dah.

" yeah! sayang oppa! " kata jaeni dan peluk woojin. woojin agak terkejut dengan pelukan itu tapi dia balas juga, tersenyum sambil belai rambut jaeni.

" oppa jangan sedih lagi ehh? jaeni tak suka kalau oppa sedih. " kata jaeni yang mendongak kepalanya ke atas sedikit untuk memandang woojin. woojin tertawa kecil dan angguk.

" okay, oppa takkan sedih. " kata woojin, senyum.

" jadi, apa yang hamba mahu beta hajatkan permintaan hamba? " tanya woojin, bercakap dalam bahasa istana. jaeni tertawa kecil sebelum dia menjawab soalan woojin.

" shopping! " jerit jaeni dengan kuat dan woojin tertawa. tau saja adik dia, shopping ja tau.

-

" thanks sebab belanja jaeni, oppa. " kata jaeni yang telah balik dari pusat membeli-belah bersama woojin. woojin cuma tersenyum sahaja, melihat adiknya gembira sudah membuatnya gembira.

" sebagai ganjaran belanja jaeni... " kata jaeni, tidak menyambung ayatnya. woojin sedang menunggu apa yang dia mahu kata lepas itu tetapi apa yang berlaku seterusnya membuatnya terkejut. jaeni cium pipi woojin. woojin terkejut kemudian.

woojin pandang jaeni dengan penuh kejutan dan jaeni cuma berikan senyum lebar kepada woojin. muka woojin sudahpun menjadi merah kerana ciuman itu.

" aigoo, oppa kita malu lah. aigoo. " kata jaeni sambil mencubit pipinya. woojin mengerang dengan kesakitan kerana picitan jaeni di pipinya amat menyakitkan.

" oppa nie, comel ja bila malu. dah lah, jom masuk. jaeni nak cuba pakaian baru jaeni. " kata jaeni dan terus berlari masuk rumah mereka. woojin pula ikut sahaja jaeni dari belakang.

woojin sayang jaeni macam adik-beradiknya. jaeni satu-satunya adik perempuan pernah dia ada dan dia tidak mahu hilangkan lagi satu lagi adik perempuannya.

---

hello anak² sekalian. akhirnya aq dapat update juga. huish, bnyak sungguh depa komen kat af tu 😂 50k lebih dah. anyways, chap nie penuh dgn our park sparrow. dia perlukan bnyak love dari fans dia so, aku buat satu untuk ampa semua syngkan pada our park woojin 😁 nak tngok zero base ka tak? rasa mcm tak 😂 but rasa nak tngok gak 😂 well, have fun reading!

VOTE & COMMENT

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now