ten 💫

2.3K 278 11
                                    

mereka berdua telah sampai di pusat membeli-belah. mestilah, budak-budak remaja zaman sekarang asyik ke pusat membeli-belah ja. tak dak tempat lain ka?

tapi tempat ini beza. tempat ini bukan untuk semua orang awam tetapi untuk orang-orang yang terpilih sahaja. dan daehwi adalah salah seorang mereka.

apabila mereka berdua hendak memasuki ke pusat membeli-belah itu, mereka dihentikan oleh dua orang pengawal peribadi di depan pintu masuk. mereka mahu memeriksa sekiranya mereka ada kad akses itu.

daehwi tunjuk kadnya kepada seorang pengawal peribadi dan mereka beri dua mereka masuk. apabila mereka dua telah masuk, jaeni terpegun dengan kemewahan di sana. di sana ada lebih banyak kedai dari pusat membeli-belah biasa. di sana juga cuma orang kaya sahaja berada. terutamanya, ada ramai remaja yang kaya raya di sana.

daehwi cuma senyum saja, melihat jaeni begitu terpegun melihat kawasan sana. daehwi tidak buang masa dan menarik jaeni ke suatu tempat untuk makan.

-

" woah, tak sangka tempat macam nie wujud. " kata jaeni dengan gembira dan daehwi senyum ja. mereka berdua berada di dalam sebuah restoran, tempat makan yang paling mahal di dalam pusat membeli-belah itu. jaeni melihat menu pun sudah takut kerana harganya yang mahal.

" mahalnya. mampu ka daehwi nak bayar nie? " tanya jaeni yang kerisauan dan takut akan harga mahal makanan di sana.

" its okay. daehwi ada back-up. " kata daehwi dan keluarkan kad kredit yang bukan miliknya. jap, dia ada dua kredit kad?

" kalau jaeni fikirkan ini siapa punya, sebenarnya ini daehwi punya but yang nie untuk back-up sebab kad nie ada lebih banyak duit dari yang semalam daehwi tunjukkan. " kata daehwi dan jaeni angguk saja.

" ada berapa dalam tu? " tanya jaeni, curiga dengan berapa banyak duit dalam kad tersebut.

" 300 juta won. " jawab daehwi dan jaeni terpegun dengan berapa banyak. ia mampu membelikan dia satu iphone yang model baru itu.

" so jangan risau tentang duit. daehwi akan uruskan. " kata daehwi.

" okay! " kata jaeni dengan comel. kemudian, mereka berdua memulakan pesanan mereka.

-

" woah. kenyang makan tadi. " kata jaeni sambil mengusap perutnya yang penuh dengan makanan itu. daehwi tertawa melihat jaeni.

" sekarang, kita nak ke mana pulak? " tanya jaeni.

" ke kedai alat muzik sekejap. nak beli keyboard baru. " jawab daehwi dan jaeni ikut ja ke mana daehwi pergi.

mereka berdua sampai juga ke kedai muzik. ia penuh dengan barang berkenaan dengan muzik. sebaik mereka berdua masuk, orang yang jaga di kaunter mengatakan hai kepada daehwi.

" hey, daehwi. welcome back. " kata orang itu.

" hai hyung. lama dah tak jumpa. " balas daehwi kepada orang itu.

" datang nak beli keyboard lagi kah? " tanya orang itu.

" haah. woojin hyung rosakkan sebab dia lepaskan geram game dia kat keyboard daehwi. " jawab daehwi dan orang itu tergelak. kemudian, orang itu sedar akan kewujudan jaeni lalu bertanya..

" oh? siapa nie daehwi? girlfriend ehh? " tanya orang itu dan daehwi memukul lengan orang itu dengan lembut.

" bukanlah. nie adik baru daehwi, kan sebelum nie daehwi pernah cakapkan. " jawab daehwi dan orang itu angguk.

" hyung ingat. jaeni kan nama? " tanya orang itu kepada jaeni dan jaeni angguk kepalanya. orang itu memberi tangannya kepada jaeni untuk bersalaman.

" selamat berkenalan. im youngmin nida. " kata orang yang nama youngmin itu. jaeni tersenyum kemudian.

" so, macam mana hidup dengan 11 orang lelaki? " tanya youngmin. pada waktu itu, daehwi sudah berlalu pergi mencari keyboard dia.

" its okay. diorang tak segila seperti saya sangkakan. " jawab jaeni dan youngmin tertawa dengan kata-kata jaeni.

" tak pa. that's process of life. nanti jaeni selesa dengan diorang. " kata youngmin.

" thanks youngmin. " kata jaeni dan dia juga berlalu pergi, menerokai kedai muzik itu. ada banyak alat muzik dia jumpa di sana. terutamanya guitar.

ada satu guitar yang terletak di atas kerusi saja, tidak disentuh. sepatutnya ia digantung di dinding tetapi mengapa ini di atas kerusi? jaeni angkat guitar itu dan duduk di kerusi itu. daripada dia gantung di mana guitar itu sepatutnya berada, dia mula bermain dengan guitar itu.

jaeni membetulkan sedikit tali pada guitar itu untuk mendapatkan bunyi yang sedap. jaeni pernah main dengan guitar sebelum ini. dia main pun sebab rakannya selalu tunjukkan dia bagaimana hendak bermain.

sudah lama dia tidak main, mungkin akan kedengaran tidak sedap atau nyaring.

---

hai semua. update baru. wanna one menang tiga award di mma. woah. tiga tu, banyak. aku yg msuk bnyak acara sukan tapi bawa balik satu pingat ja. yeokshi, wanna one, a monster rookie. mcm² award dah depa dpat dan ia amat membanggakan aku. aku masih terkejut ttng semalam, best male group award. woah. anyways, aq nk promote lagi af aq, THE GIRLS PROJECT. ada lagi 9 tmpat kosong sebelum aku ttup af tu. so mari join rmai². tu ja dari aku. bai~

VOTE & COMMENT

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now