seven 💫

2.4K 294 5
                                    

tinggal beberapa jam sahaja lagi mereka akan berada di lotte world dan masa itu keenam-enam mereka berkumpul dan pergi berseronok bersama seperti sebuah keluarga.

jaeni dapat kenali jihoon lebih mendalam sekarang dan setakat ini, jihoon telah banyak buli jaeni tapi tidak mengapa. dia tidak marah kerana itulah cara dia untuk rapat dengan jaeni.

mereka enam balik ke rumah mereka dengan perasaan gembira. hyung line memandang adik-adik mereka yang baru balik dari lotte world itu. mereka tersenyum melihat jaeni gembira.

" woah. korang berdua semakin rapat nampaknya. " kata minhyun, ternampak kedua-dua jihoon dan jaeni tertawa.

" haah. dia takkan buli jaeni, seperti dia janjikan. kan jihoon? " kata jaeni dan pandang jihoon yang berlakon buat lupa tentang janji itu.

" sure but..panggil oppa dulu. " kata jihoon.

" what? seriously? macam budak-budak ja. " balas jaeni.

" yes, kalau tak nak dibuli. " kata jihoon dan headlock kepala jaeni sambil menduku kepala jaeni.

" okay okay! jihoon oppa. " kata jaeni.

" apa? tak dengarlah. boleh ulang balik tak. " kata jihoon dan jaeni menjadi semakin menjengkel tapi masih tersenyum.

" please, jihoon oppa. oppa! " jerit jaeni di telinga jihoon. jihoon kemudian melepaskan jaeni dan mereka berdua tertawa lebih.

" okay okay. play time over. pi mandi cepat, nak masuk waktu makan malam. " kata minhyun kepada maknae line.

" siapa sampai lambat di bilik makan, dia kena belanja maknae line 2000 won. " jerit jihoon kepada semua maknae line. maknae line semua lari cepat naik atas ke bilik mereka dan cepat-cepat mandi. hyung line mampu tergelak sahaja melihat adik mereka.

-

" yeah. nasib sampai dulu. "

" yes. tak payah kena keluarkan duit aku. "

" huh. ingatkan aku last. "

" yeah yeah! aku bukan last! " kata daehwi, guanlin, jihoon dengan jinyoung sebaik mereka memasuki ke bilik mandi. sekarang, tinggal jaeni dengan woojin sahaja.

tinggal beberapa minit sebelum makanan mereka akan dihidang dan dua ahli lagi tak masuk bilik makan.

tiba-tiba, seseorang menembusi pintu bilik makan tersebut. mereka semua pandang siapa dan terlihat mereka berdua masuk pada waktu yang sama.

" sampai! " jerit jaeni dahulu dan diikuti dengan woojin. mereka yang lain menjerit dengan gembira kerana jaeni masuk dahulu. kesimpulannya, woojin akan belanja maknae line 2000 won.

" it's okay. lagipun, simpan banyak-banyak duit apa guna? nanti habis juga. " kata woojin, sebaik dia duduk di tempatnya di sebelah jaehwan. yang agak 'woo' pada woojin kerana kehebatan woojin.

" kalau macam tu, bayar 30,000 won aku, sebab pakai beli permainan lego kau. " kata sungwoon, yang menghulurkan tangannya pada woojin, seperti dia minta duit.

mata woojin menjadi gementar dan panik, juga dia menelan air liurnya sebelum dia hendak berkata...

" ya-yang tu. na-nanti... " kata woojin sambil tergagap. yang lain tergelak akan kecomelan woojin tadi. woojin mampu beri senyum saja, ikhlas tak ikhlas, dia pun tak tau.

kemudian makanan mereka telahpun sampai dan mereka mula memakan makanan malam mereka.

-

jam sudah menunjukkan sudah pukul 10 malam dan ada beberapa orang lagi tidak tidur, itu melibatkan jaeni juga kerana dia sedang ulang kaji matapelajaran sekolah.

kemudian, jaeni terdengar sesuatu seperti lagu yang kuat disebelah biliknya. jaeni tidak teragak-agak untuk mencari dari mana lagu itu datang. apabila dia keluar biliknya, lagu itu datang dari bilik sebelah kanannya iaitu bilik daehwi.

jaeni mengetuk pintu bilik daehwi dan daehwi kemudian menjawabnya dengan cepat sekali.

" ahh jaeni..hai. " kata daehwi apabila dia nampak jaeni di depan pintu biliknya.

" hey daehwi. dok buat apa? " tanya jaeni dengan kesopanan.

" oh! sorry, ganggu ka? patut daehwi tutup- " sebelum daehwi berkata lebih lagi, jaeni sudah membantahnya untuk tidak hentikan.

" eh eh! tak, bukan ganggu cuma..lagu tu. ia amat menyegarkan. lagu apa tu? nak download lah. " kata jaeni dengan penuh keikhlasan. benar, lagu yang dia telah dengar tu buat telinganya segar.

" urmm..tu bukan lagu sesiapa. tu lagu composed daehwi. " kata daehwi dan jaeni keliru kemudian.

" maksud daehwi, daehwi buat lagu tu? " tanya jaeni dan daehwi angguk kepalanya. woah! budak umur 17 nie tau macam mana nak gubah lagu? daebak.

---

hai semua. update baru. semalam tngok tak mama in japan? w1 menang rookie award! woohoo! gembiranya! persembahan semalam depa amatlah jjang! energetic ; piani betul keluaq untuk minhyun dan burn it up ; depa guna lagu prequel remix! 😍 atlast, depa guna gak lagu remix untuk mama 😂 svt, pristin dan juga nuest w menang semalam. aww, my pledis babies won smtg. aq x nak pnjngkan lagi mesej nie so, enjoy~

VOTE & COMMENT

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now