misi: bonus

1.9K 81 6
                                    

ㅡapa itu alter ego?

ㅡ alter ego dalam bahasa Latin bermaksud diri aku yang kedua. Ia juga membawa maksud kawan baik, yang amat rapat dengan diri kita hingga mendapat gelaran ' kembar' or else, kinda like that.

Alter ego ni ianya kadang bertentangan dengan personaliti sebenar kita. Macam, kau baik, dia jahat. Kau jahat, dia baik and so on. Tapi kalau alter ego kau baik, baiklah kau even pusing personality macam mana sekalipun. Sebab benda tu melibatkan dalaman diri kita jugak.

Kekadang, alter ego ni boleh kata berkait rapat dengan beberapa analisis:-

i) reverse.
ii) split
iii) dissociative identity disorder (DID)



ㅡ alter ego ni bahaya ke?

ㅡ bergantung pada diri seseorang. Kalau kau kemungkinan ada split atau DID, dan watak kedua yang kau bawa tu jahat dan bahaya, maka jahat dan bahayalah AE kau.

Tapi dalam dunia ni, kes kena kawal dengan alter ego sendiri adalah sangat sedikit dan lebih kurang 1% dalam dunia ni. Kalau kau ada simptom macam tu, better kau pergi ke psikiatrist dalam keadaan segera.




tu je kot penerangan yang boleh aku cerita pada korang. Kalau ada part mana-mana cerita yang korang tak faham, bolehlah tanya aku kat ruangan komen.

Insyaallah aku akan jawab. :3

well, cerita ni dah habis and takde sambungan dah, sebab malas. Aku nak fokus kat cerita boboiboy high-school AU pulak :3.

hope korang enjoy dengan cerita ni! Thankyou sebab support dan baca cerita merepek aku ni!


『kita jaga kita! 』


bye! ♡

Ejen Ali | Misi: Æ [✅] Where stories live. Discover now