CYKB:10

11.6K 501 9
                                    

UNGKU Harraz turun dengan wajah yang murung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

UNGKU Harraz turun dengan wajah yang murung. Sesekali, dia menjeling Kamilia Hazel yang sedang bersantap senang di meja makan bersama kedua-dua orang tuanya.

"Ha, turun dah. Kamu bangun solat subuh tak pagi tadi?" soal Puan Sri Fazura.

Dia sudah sedia maklum, menantunya itu sedang bendera merah. Namun begitu, itu bukan alasan untuk anak lelakinya itu tidak bangun mengerjakan yang wajib.

"Tak. Minah ni lah tak kejut!" Ungku Harraz menjeling Kamilia Hazel yang dengan seleranya memakan sandwic.

Nak aje dia sumbat sandwic banyak-banyak dalam mulut isterinya itu.

Bila namanya disebut, dia terus mengangkat wajah. Terbantut rasa nak telan sandwic dalam mulut. Hek eleh, dia yang liat nak bangun, nak salahkan kita pulak. Ujar Kamilia Hazel dalam hati.

Sebenarnya, nak aje dia melawan Ungku Harraz, tetapi fikirkan mereka di hadapan orang tuanya saja. Kena hormat. Umi dengan daddy sudah pesan, jangan buat hal. Jaga maruah diri, umi dan daddy.

Sabar aje duhai hati...

"Hazel pulak yang disalahkan? Harraz kan dah besar. Dah ada isteri dah pun. Kena ada pembantu yang kejutkan juga ke? Tak malu." Tan Sri Ungku Harriz pula menyampuk.

Tak suka dengan perangai anaknya yang mementingkan diri sendiri. Kamilia Hazel pandang Tan Sri Ungku Harriz. Tak percaya yang lelaki tua itu mem'backup' dirinya. Terharu rasa di hati.

Ungku Harraz mendengus. Dia mengambil kunci motor lalu berjalan ke arah mom dan dad dia. Hilang mood nak sarapan pagi bersama-sama. Memalukan betul kena marah dengan dad depan minah tu.

"Dahlah. Harraz pergi dulu," pamit Ungku Harraz bersama muka toyanya.

Tangan lembut Puan Sri Fazura dicium sebelum dia beralih pula kepada Tan Sri Ungku Harriz. Selesai menyalami ibu bapanya, dia terus berlalu keluar dari banglo itu.

"Emm... sorry," kata Kamilia Hazel dalam nada kesal.

Dibuat-buat sebenarnya. Hihihihi. Muka serba salah ditayangnya dengan penuh kepuraan.

Puan Sri Fazura menggeleng sambil memegang bahu Kamilia Hazel.

"Tak payah nak minta maaflah Haz. Bukannya salah Haz pun. Lagipun, Harraz tu memang dah kena belajar berdikari dah. Kalau asyik nak harapkan mom dengan Hazel, sampai bila-bila pun dia takkan berubah. Lain kali, biar dia belajar bangun sendiri. Sebelum ni pun, mom yang selalu kejut dia takkanlah dah kahwin ni, Hazel pula jadi pengganti mom kan? Harraz tu kena ajar sikit. Asyik bagi muka saja." Puan Sri Fazura berkata panjang lebar. Geleng kepala dia dengan perangai Ungku Harraz.

Tan Sri Ungku Harriz hanya anggukkan kepala. Ada betul juga kata isterinya itu.

Eee si Harraz ni, dah besar pun nak orang kejutkan lagi. Apa gunanya telefon mahal dia tu kalau tak boleh nak set alarm sendiri?

Cinta Yang Kau Benci✔️Where stories live. Discover now