Bab 67

9.2K 593 36
                                    

Angin,
Bawalah aku pergi,
Angin,
Apa gunanya luahan ini?

Cinta,
Tak mampuku kecapi,
Cinta,
Hanya umpama kata yang
Tak bernilai.

Apa gunanya hidup jika bertemankan sepi?
Apa gunanya hidup tanpa si dia di sisi?
Aku adalah aku,
Dan aku akan terus menjadi aku.

Tengku Nurfaiza menutup diarinya dengan rapi. Segala coretannya selama ini hanya mampu disampaikan melalui puisi yang mungkin tiada seorang pun yang mengerti akan isi hatinya.

Kepala yang letih dibaringkan lemah di atas meja seraya memikirkan tingkah lakunya yang agak biadap terhadap keluarganya tadi. Menyesal? Erhh ya, mungkin sedikit.

Ataupun tak. Dia buntu. Hari Tazaki Genji ingin bertarung bersama Narumi hanya tinggal dua hari. Setiap detik, saat, minit dan jam terasa semakin cepat.

Puas dia merajuk agar Tazaki Genji membatalkan niatnya namun lelaki itu tetap dengan keputusannya untuk menghadap jantan keparat itu.

Semenjak ini Tengku Nurfaiza merasa tidak sedap hati. Dia merasakan Tazaki Genji akan kalah atau perkataan kasarnya adalah....mati.

Dia takut. Takut andai kehilangan suaminya sekali lagi. Jika sebelum ini Tazaki Genji hanya sekadar ingin kelentongnya secara kaw kaw lagikan maw maw, tapi buat kali ini, dia merasakan sesuatu yang serius. Sesuatu yang benar.

Seketika, perut yang memboyot ke hadapan diusap dengan penuh kelembutan. Dia lemah. Akal fikirannya mulai melayang jika suatu saat nanti dia terpaksa hidup tanpa sang suami di sisi.

Mampukah dia hidup seperti dulu? Tak mungkin ya. Pendek kata, dia lemah. Hidupnya adalah untuk insan yang bernama Tazaki Genji. Jika lelaki itu tiada, boleh gila dibuatnya.

"For the first time...Faiza bersikap kurang ajar dengan kitorang sekeluarga."

Tengku Nurfaiza mendongak perlahan ke arah gerangan yang bersuara. Dia hanya memandang enteng ke arah Tengku Haikal yang sedang menuju ke arahnya dengan langkah yang agak selamba.

"Marah?" uji Tengku Haikal.

Tengku Nurfaiza berdiam diri. Tak betah ingin menjawap soalan free daripada abangnya memandangkan riak wajah ia sudah menjawap soalan tersebut.

"Tak sangka en...Faiza ni...selfish.."

Tengku Nurfaiza tersentak. Selfish? Diorang tak tahu ke yang aku jadi macam ni disebabkan diorang semua?! Aku cuma nak lindungi Genji!

"Kalau angah nak cari pasal, please blah. Faiza nak berseorangan," halau dia, dingin.

Tengku Haikal tersenyum pendek. Dia duduk di birai katil lalu tanpa segan-silu mencapai sebingkai gambar perkahwinan milik mereka berdua. Tampaknya wajah Tengku Nurfaiza terlalu naif di situ bersama senyuman yang lebar dan ceria.

"Genji tu mesti banyak kekurangan en sampai Faiza merajuk macam ni. Dahlah bodoh, bangang pula tu," kutuk Tengku Haikal, selamba .

Tengku Nurfaiza mencerlung tajam ke arah  abangnya dengan wajah yang bengis. Tangannya kuat mengenggam sebuah penumbuk menandakan geram tahap maksima.

"Dia tak bodoh!" bentaknya, sebal.

Tengku Haikal tersenyum sinis.

"Habis tu apa? Orang lain tak nak libatkan diri dalam pertempuran yang membahayakan nyawa tapi dia pula nak. Tak ke bodoh tu?"

Tengku Nurfaiza menderam geram. Baginya, Tazaki Genji tak bodoh. Spekulasi Tengku Haikal terhadap suaminya 100% tak betul!

"Dia tak bodoh! Dia rela bahayakan nyawa dia untuk lindungi Faiza!"

I'm A Fighter!Where stories live. Discover now