88💜(S2)

2K 287 29
                                    

Gambar yang dipegang olehnya dilihatnya dengan teliti. Dia mula mengangkat kepalanya dan melihat dua orang suruhannya itu.

"Jadi muka seiras taehyung tu park taehwan?

Orang suruhannya mengangguk. "Ya tuan dan kami dapat tahu dia anak angkat kepada keluarga park di bahagian selatan". Dia dapat rasakan benda ini sangat luar biasa dan menarik. "irene pula sekarang dekat mana?" soalnya.

"Sekarang cik irene tinggal dengan keluarga kim. Mereka cuba lindungi gadis itu. Tuan nak kami tangkap dia seperti sebelum ini?" tanya pengikutnya.

"Tak perlu, biarkan dia dulu dekat situ. Aku ada rancangan yang baru yang lebih bagus. Memandangkan kita tahu yang taehwan ni tak suka taehyung" dia mula merenung gambar taehwan.

"Apa dia tuan?"

"Kita akan buat dia jadi sekutu kita. Aku teringin nak tengok mereka berdua serang antara satu sama lain. Itu rancangan aku memandangkan kedua-dua pun lebih kurang hebatnya" ujarnya sambil tersenyum sinis.

💜💜💜

Byul mula sedar lalu bangun. Dia melihat bilik itu merupakan biliknya bersama dengan taehyung. Dia mula teringat akan hal yang berlaku sebentar tadi. Segera dia turun dari katil dan berlari keluar.

"Jadi kamu menyamar selama ini?"

Taehwan hanya diam bila disoal oleh tuan kim. "Uncle dah beritahu dengan appa kamu park taehwan. Esok kamu balik dengan pengikut appa kamu" membesar mata taehwan mendengarnya.

"Tak!! Aku tak nak balik!!! byul perlukan aku!!" bantahnya dan taehyung tersenyum sinis lalu menghampiri taehwan. "Kenapa byul nak perlukan kau sedangkan dia ada aku? baik kau balik sebab tunang kau ada dekat rumah tengah tunggu kau!" tengkingnya.

"Sedar sikit taehyung. Aku ada dengan dia masa kau tinggalkan dia lupa? Byul pun mungkin jatuh cinta dengan aku lebih dari kau!!" balas taehwan semula. Taehyung geram lalu menarik kolar bajunya. Begitu juga dengan taehwan.

"Dia isteri aku lah tak guna!!!"

"Boleh ceraikan dia untuk aku kan?"

"apa kau cakap!!!!"

Segera jungkook dengan jimin meleraikan pergaduhan mereka berdua bakal meletus tak lama lagi. "Park taehwan kau kena sedar diri kau tu siapa?" tegur suga dengan renungan tajam.

"Byul sendiri yang beritahu aku yang dia rasa tak selesa dengan kau. Sebab bau kau bukan macam taehyung. Aura kau lain bagi dia. Ya dia anggap kau taehyung tapi taehyung yang berbeza. TAK SAMA!" membuatkan taehwan terdiam dan dia cuba untuk bersabar.

"Taehyung?"

Serentak mereka berdua menoleh ke arah satu suara yang amat dikenali. Tanpa membuang masa taehwan menghampiri byul dan memeluknya dengan erat membuatkan taehyung begitu tak suka dengan tindakan taehwan.

"awak okay tak ni? saya risau dengan keadaan aw--" belum sempat taehwan menghabiskan kata-katanya tubuhnya ditolak kasar oleh taehyung. "Berhenti menyamar jadi aku lah park taehwan!!!" byul terkejut lalu melihat taehwan. Dia melihat taehyung yang berada di sisinya. Dia kenal bau ini membuatkannya sedar.

Taehwan tak berputus asa. Dia menarik lengan byul untuk mendekatinya. "Byul dengar ni. Awak mula cintakan saya kan? ikut saya dan kita berdua pergi dari sini. Tak payah cerai dengan dia pun tak mengapa. Saya cintakan awak byul dan saya tahu awak pun sama kan?"

[C] BLUE EYES + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now