32♤

5.5K 566 87
                                    

"andwae taehyung?! sampai hati kau?!?!! and-andwae?!!!!"dengan mengejut byul bangun dari tidurnya. Matanya meliar segenap bilik tersebut. Byul berpeluh dengan kuat dan jantungnya berdegup dengan kencang.

Nafas byul termengah-mengah menandakan dia begitu takut. Dia mengelap peluhnya yang menitik itu dengan tangannya. Tiba-tiba pintu bilik dibuka seseorang.

 Tiba-tiba pintu bilik dibuka seseorang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kelihatan taehyung mula masuk. Dia pelik kenapa byul dalam keadaan gelisah dan risau. Segera dia menghampiri isterinya. "sayang awak okay tak ni?"belum sempat taehyung hendak memeluk byul.

PPANG!

Satu tamparan kuat singgah di wajah taehyung. Taehyung tergamam dan tamparan yang membuatkan kulitnya kemerahan itu terpaksa dia menahan. Sebaliknya taehyung menatap mata biru byul merenungnya dengan tajam.

Taehyung dapat merasakan kebencian dan kemarahan merasuk isterinya itu. Dengan bertenang dia cuba memujuk isterinya yang tercinta itu. "sayang awak kenapa ni?"dengan lemah lembut dia meraih tangan byul.

Tetapi ditarik byul dengan kasar. "kenapa kau cakap?! kau kejam tae?!! kau kejam?!!"jerit byul lantang lalu menumbuk dada taehyung berkali kali. Taehyung menahan kedua dua tangan byul dengan erat daripada memukulnya terus menerus.

"apa salah saya sayang?! cuba awak beritahu saya?! jangan lah macam ni?!"taehyung merayu sambil menyedarkan isterinya itu. Byul tersenyum sinis lalu menarik kedua-dua tangannya dari genggaman taehyung.

"cuba kau jelaskan dekat aku apa maksud semua ilusi kau buat taehyung?! perlu ke kau cuba libatkan aku. I'm your wife kim taehyung?!"tiada lagi bahasa sopan dari byul. Dia betul-betul kecewa.

Taehyung mula sedar sesuatu. Dia dengan byul terikat jadi sebab itu lah byul tahu. Dia betul-betul rasa bersalah. Dia buat semua ilusi itu untuk memperdayakan baekhyun.

"sayang.. Mianhae.."taehyung cuba mendekati byul sebaliknya byul terus menjauhkan diri. "dah lah tae. Aku nak keluar"belum sempat byul hendak berganjak. Tubuhnya dipeluk erat oleh taehyung. Byul cuba meronta sekuat hati. "lepaslah taehyung?!! aku kata lepas?!!"jerit byul dengan kuat.

Sampai terdengar jeritan nyaring byul dari bawah. Joe,hajoo,wojin,bella dan belle terus bangun. "cepat tengok keadaan dekat atas. Aku jaga bawah"ujar luke dan yang lain mengangguk. Bella mula membuka pintu tersebut. Dia terkejut melihat taehyung dan byul berdua-duaan. "maafkan saya!".

Terus taehyung lepaskan byul. "bella tunggu saya!"byul berlari lalu menahan pintu tersebut daripada ditutupi. "kenapa byul?"soal belle ingin tahu. "mula hari ni saya nak berkongsi bilik dengan awak berdua. Jom kita pergi"byul mengheret tangan kembar itu supaya mengikuti dirinya.

"aku rasa alpha dengan puan byul gaduh mungkin disebabkan hari tu"teka wojin. "dahlah tu jangan masuk campur. Tak pasal-pasal kita berdua kena nanti. Biar alpha cuba tenangkan diri dia dulu"hajoo dan juga wojin terus meninggalkan tempat tersebut.

[C] BLUE EYES + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now