9♤

6.7K 612 27
                                    

"Kita nak pergi mana ni uncle? aunty?"byul melihat puan kim sudah menyimpan semua pakaian di dalam beg bagasi. Ada dua beg yang akan dibawa. Dia tak tahu bila pula puan kim menyimpan bajunya di situ.

Byul berkongsi beg dengan puan kim. "Aunty ji kenapa tak ikut sekali dengan kita?"byul memegang tangan jihyun. "Jangan risaulah. Byul akan melawat nenek dan datuk taehyung lah. Aunty ada urusan dengan puak white werewolf sepanjang seminggu ni. Byul bercuti lah dekat sana. Tenangkan diri"

Byul akhirnya mengangguk. Dia melihat taehyung hanya berdiri dan diamkan diri. Tak pernah berubah.

"Mari kita gerak sekarang!"byul pelik kenapa tuan kim tak menggunakan kereta.

"Uncle? Kenapa kita tak guna kereta?"puan kim tersenyum."tempat tu jauh byul. Naik kereta pun tak sampai-sampai destinasi tu"byul mula pelik. "Habis tu naik ape?"tuan kim mula hilang dengan membawa dua beg bagasi di tangannya.

"Taehyung angkat byul. Hati-hati faham? Kalau omma tengok byul cedera. Siap kamu!"taehyung mengangguk perlahan. Lalu puan kim pun lesap. Tiba-tiba taehyung mengangkat byul dengan cara pengantin baru. Terus byul merangkul leher taehyung.

"Pegang kuat! Kalau boleh pejam mata awak"terkebil-kebil mata byul mendengarnya lalu taehyung membawa byul pergi dari situ dengan cepat. Byul hanya memejamkan matanya.

Dalam 1 jam mereka dah sampai. Byul masih belum membuka matanya. Taehyung melihatnya hanya tersenyum kecil. Comel. Segera dia mencium pipi kecil byul sekilas.

"Buka! Kita dah sampai"

Terus mata byul terbuka. "Wah!! Tempat apa ni?!"mata byul membesar. Kagum dengan kecantikan tempat ini. Taehyung perlahan-lahan turunkan byul ke bawah. "Wah?! Dekat sini ke? Tempat tinggal nenek dan datuk awak taehyung?"

Taehyung hanya mengangguk. Tempat ni penuh dengan alam semulajadi. Bunga-bunga yang tumbuh sangat cantik. Ramai orang juga dekat sini. Lebih tepat werewolf sama macam taehyung.

"Jom!"taehyung menarik tangan byul dengan lembut. Supaya byul tak terlepas dari genggamannya. Byul pelik kenapa semua orang menunduk hormat kepada taehyung bila taehyung lalu dekat tepi mereka. "Tae kenapa mereka semua macam ni?"Bisik byul.

Taehyung hanya diam. Masih juga dia memegang tangan byul. Mereka berdua sampai di rumah agam milik taehyung dan keluarganya.

"Wah rumah ke istana ni?!"byul terasa teruja. Tiba-tiba mereka bertembung dengan 5 orang lelaki. Byul sudah mengenali 2 antara mereka. "Oh tae kau dah sampai rupanya. Hi byul?!"tegur jungkook.

Byul hanya tersenyum. "Dia siapa taehyung? Cantik"baru dia hendak menyentuh tangan byul. Taehyung menepisnya dengan kasar. "Jangan sentuh dia! "Dia menarik tangannya semula bila taehyung memberinya amaran.

"Datuk dan nenek ada dekat dalam ke?"jimin mengangguk. Segera taehyung menarik tangan byul pergi dari situ. Pintu itu terbuka. Ramai yang menunduk hormat pada taehyung. Byul tahu itu semua pembantu.

"Cucu datuk dah datang!!"segera datuk kim memeluk taehyung dengan bangga. Perlahan-lahan byul menarik tangannya daripada taehyung. Dia mula memerhati sekeliling rumah agam itu.

Tiba-tiba ada orang mengusap pipinya. Ya mungkin nenek kepada taehyung. "Mesti awak kim byul kan?"byul mengangguk perlahan. "Mari kita masuk. Makan dulu"

Byul mengangguk. Bila dia masuk ke ruang tamu. Baju nya terus berubah. Dia terkejut dengan penampilannya.

Dia memakai baju gaun berwarna putih.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] BLUE EYES + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now