72♤

3.9K 454 76
                                    

"byul jangan lupa kunci pintu tau. Aku pergi dulu sebab tunang aku dah sampai"ujar yuha lalu mengambil beg tangannya dan melambai ke arah byul. Byul mengangguk dan dia mengambil kunci.

Setelah melihat semuanya sudah kemas. Byul pun menutup semua lampu dan para pekerja meminta diri untuk pulang. Byul orang terakhir yang keluar dan mengunci pintu tersebut.

"taehyung?"

Taehyung tersenyum lebar lalu menoleh ke arahnya.

Taehyung tersenyum lebar lalu menoleh ke arahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"awak tak lupa kan?"byul mengangguk perlahan. Dibukanya pintu kereta buat byul dan byul masuk ke dalam kereta tersebut.

Mereka berdua menuju ke cafe yang berhampiran di kawasan itu. Taehyung memilih tempat yang agak jauh sedikit daripada para pelanggan yang datang ke cafe tersebut.

Byul duduk berhadapan dengan taehyung. Taehyung memesan minuman buat mereka berdua terlebih dahulu. "hari ini anak-anak kita menginap dekat rumah saya sebab halmeoni dengan omma nak kenal mereka berdua lebih dalam. Awak tak kisah kan?"byul hanya mengangguk perlahan.

"Awak pun kena lah ikut sekali?"kening byul berkerut. "maksud awak?"tanya byul. Taehyung tersenyum kecil. "maksud saya yang awak ikut lah saya tinggal dekat rumah saya malam ni. Baju awak saya dah sediakan semua"ujar taehyung.

"tak mengapa lah tae saya tak nak"terus byul memberi jawapannya membuatkan taehyung tersenyum sinis. "macam tu sekali awak nak jauhkan diri daripada sayang? kalau macam tu saya tak kan mengalah untuk dekatkan diri dengan awak. Sweet kan?"kata taehyung sambil mengusap lembut jari jemari byul.

Byul menarik tangannya semula dan dia tahu taehyung cuba mengodanya sekarang. Taehyung melihat telefon bimbit byul di atas meja dan dengan selambanya dia mengambil telefon tersebut. "taehyung?! bagi balik phone saya!"taehyung tak kisah sebaliknya dia mendail nombornya dan menyimpan nombornya dalam contact list byul.

"nah sayang"terus byul mengambilnya semula. Terkejut dia melihat wallpaper phone nya ditukar oleh taehyung.

"handsome kan?"tambah taehyung dengan nada yang mengusik. Byul melihat nama yang disimpan di dalam contact list.

Taetae💕

"Jangan tukar apa-apa yang saya dah buat. Saya nak orang lain tahu yang awak milik saya dan awak dah berpunya faham?"byul akur dan menyimpan semula telefonnya ke dalam beg tangannya.

"sayang pandang sini" Byul mula melihat ke arah taehyung. Tiba-tiba kedengaran bunyi kamera dan byul tahu yang taehyung menangkap gambarnya. Taehyung tersenyum sendiri dan menunjukkan wallpaper yang telah ditukarnya baru tadi pada byul.

Byul mengelengkan kepalanya. "sebenarnya awak nak bincang apa lagi taehyung?"byul mula menyilangkan tangannya ke dada. "pasal kita sayang. Saya nak awak kembali kepada saya semula"balas taehyung lembut.

[C] BLUE EYES + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now