24♤

5.6K 626 99
                                    

Jimin melihat sebuah buku bewarna silver yang lain daripada buku-buku dekat sini. Tapi buku itu berada di rak yang paling tinggi. Walaupun namjoon paling tinggi diantara mereka pun tak tentu lagi boleh ambil buku tu apatah lagi dia yang pendek ini.

Jimin mengeluh dan dia mencari apa-apa barang untuk menolongnya mendapatkan buku tersebut. Tiba-tiba dia melihat jin yang tidak jauh dari lokasinya. Dia mula mendapat idea untuk menggunakan jin.

"jin hyung! sini kejap!"jin menghampiri jimin. "hmm kenapa?"tanya jin. "hyung cuba tunduk"arah jimin. Kening jin terangkat. "tunduk? buat apa?"jimin menekan bahu jin supaya tunduk.

Jin pun mencangkung tanpa tahu apa-apa. Jimin pun mula naik di atas bahu jin. Kepala jin di celah paha jimin. "sekarang bangun"jin mencebik rupanya budak ni suruh angkat dia rupanya?!.

"cepatlah hyung!! chim nak ambil buku tu!"dia menarik rambut jin. Lagi jin benggang. Jin pun bangun sambil berhati-hati supaya jimin dapat kekalkan seimbang. "berat juga kau ni chim"berkerut dahi jin menahannya.

"cepatlah ambil buku tu!!"jin menepuk peha jimin. Jimin cuba mencapainya. "sikit lagi!!"akhirnya dia sudah mengambil buku tersebut. Terus jin menurunkannya jimin dengan perlahan. Jin terus rebah di lantai.

Namjoon yang baru sampai pelik melihat jin berbaring di atas lantai. Jimin meniup debu di atas muka depan buku tersebut. Jin perlahan lahan bangun. "hyung! chim rasa ni buku dia! jom tengok dekat sana".

Mereka berdua mengangguk. Namjoon menyuruh semua orang berkumpul. "mana hyung jumpa?"tanya jungkook. "dekat rak sana"tunjuk jimin.

Mereka semua mula duduk. Namjoon mula membuka buku tersebut. "betul ni memang buku dia"namjoon mula menyelak satu persatu. "kita boleh hubungi byul menggunakan salah satu liontin?!"jin mula membacanya isi kandungannya.

"tiga peluang sahaja diberi"suga mengeluh. "oklah tu sekurang kurangnya kita kena tahu keadaan byul dekat sana"ujar jimin risau. Namjoon mula mencari muka surat mengenai liontin krystal putih. Tapi dalam bahasa yang berlainan.

"bahasa apa ni? aku tak faham lah"suga melihat bahasa-bahasa itu mula berasa pening. Yang lain pun tak faham. "aku pernah belajar bahasa macam ni. Nasib baik appa suruh aku belajar dulu. Dia kata penting menguasai bahasa macam ni. Mari aku bacakan"

Namjoon mula membacanya sambil itu mereka mendengar dengan teliti. "Liontin krystal putih akan dibentuk jika liontin merah, biru, kuning, oren, ungu,hijau dan akhir sekali warna merah jambu digabungkan menjadi satu. Syaratnya mengunakan mantera yang telah ditulis seperti kandungan di bawah. Semasa melakukan pengabungan krystal hanya seorang sahaja telah dipilih untuk membaca mantera tersebut dan tidak boleh dilakukan oleh orang yang sembarangan".

"habis tu siapa yang patut buat?"tanya jungkook ingin tahu. "sabarlah aku tak habis baca lagi"jungkook tersengih bila namjoon memarahinya. "Seseorang tu hendaklah daripada keturunan yang menjaga liontin biru. Hanya keturunan tersebut yang layak. Syaratnya kena mencari orang yang menjaga liontin biru yang berada pada dirinya sekarang".

"byul lah kena buat semua ni. Tapi kita semua kena tunggu dia balik. Namjoon sambung baca"arah jin. Namjoon meneruskannya. "Apabila liontin krystal putih terhasil. Maka dapat menghapuskan alpha dalam diri seseorang. Liontin krystal putih hanya boleh digunakan untuk menghapuskan alpha sahaja dan tidak boleh digunakan untuk perkara yang lain. Jika digunakan untuk perkara yang lain ianya tidak akan menjadi".

"cara untuk hapuskan alpha guna liontin krystal putih ni macam mana pula?"mereka semua melihat ke arah namjoon. Namjoon mula mencari kandungan tersebut dan membacanya. "cara untuk menghapuskan alpha menggunakan liontin krystal putih dengan memakaikannya kepada alpha terutamanya di leher alpha. Dengan itu keturunan alpha akan musnah buat selama lamanya".

Mereka semua tercenggang dan diam. "kerja gila macam ni. Nak berdepan dengan taehyung macam nak pergi neraka je" jhope menelan air liur. Yang lain hanya mendiamkan diri. Namjoon nampak terkejut bila membaca petikan seterusnya. Jin perasan hal itu dan mula tanya. "kenapa namjoon?".

"Dalam petikan ni. Aku baca ada syarat yang dapat dan boleh pakai liontin krystal putih ni. Bukan orang sebarangan yang boleh pakai liontin ni. Orang yang dapat sentuh dan pakai liontin krystal putih ni"namjoon agak berat untuk meneruskan kata katanya.

"cepatlah apa syarat dia?!"gesa suga dan yang lain pun tak sabar. Namjoon menarik nafasnya. "syaratnya kena jadi isteri alpha ataupun pengantin alpha"terus mereka semua bangun dari kerusi.

"mwo?!?!??!?!"jerit mereka tak percaya lalu memandang antara satu sama lain.

🌼🌼🌼

Taehyung akhirnya jumpa keberadaan byul. Punyalah dia mencari sambil berjalan jalan mengelilingi rumah mencari byul. Dia tersenyum melihat byul duduk sambil termenung. Dia menghampirinya lalu duduk dengan senyap sambil memerhati byul dengan senyap.

Dia suka memerhati byul dari jarak dekat. Satu persatu wajah cantik byul ditatapnya membuatkannya tersenyum lebar. Semuanya sempurna baginya. Dia hanya tunggu byul mula sedar daripada mengelamun.

 Dia hanya tunggu byul mula sedar daripada mengelamun

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Byul mula melihat ke sisinya. Terkejut dia melihat taehyung berada di hadapannya.

"bila awak sampai? saya tak perasan pun?"tanya byul

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

"bila awak sampai? saya tak perasan pun?"tanya byul. Taehyung ketawa kecil. "dah lama cuma sayang je kuat mengelamun"byul tersengih. "ohh.. Mian.."taehyung mula mengelus lembut rambut byul.

"awak fikir apa sampai macam ni hurm?"tanyanya lembut. Byul mula menyentuh liontin birunya. Taehyung melihat perkara itu. "kenapa ada masalah ke dengan liontin biru awak?"byul menggelengkan kepalanya.

"habis tu kenapa?"byul memandang ke arahnya. "cuma saya nak tengok ada warna liontin lain tak selain saya punya"byul cuba membuat andaian. Dia ingin tahu sama ada taehyung masih ingat lagi liontin kuning itu.

"Saya tak faham sayang?"

Byul hanya tersenyum kecil. Dia lega Taehyung tidak ingat akan hal itu.

"Tiada apa-apa"

Taehyung mengajaknya Byul berjalan dengannya.

🌼🌼🌼

Jangan lupa vote tau!

Fighting

TBC

[C] BLUE EYES + Kim TaehyungOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz