22♤

6K 668 189
                                    

"Aku dah jumpa"

Byul tersenyum lebar lalu menyimpan liontin kuning tersebut. "Bella boleh tak guna sihir kau kemas semua barang ni?"sengih byul.

Bella hanya mengangguk. Dia gumam dengan laju lalu bilik itu menjadi dalam keadaan yang asal. Tiba-tiba mereka berdua melihat belle turun dalam keadaan yang terburu buru.

"byul!! alpha dah balik!! dia ingat kau hilang!! sekarang ni dia tengah mengamuk?!"terus bella dan byul mengikuti belle ke atas. "saya nak awak berdua berlakon yang kita bertiga keluar sama-sama okay?"byul segera ke ruang tamu.

"hah?!"

belle dan bella saling memandang antara satu sama lain. Byul mula lari menuju ke ruang tamu. "saya dah balik!!"jerit byul. Semua orang melihat ke arahnya terutamanya taehyung.

"awak semua ni dah kenapa?"tanya byul. Segera taehyung menghampiri byul. "awak pergi mana? awak tahu tak saya risau yang awak hilang?!!"taehyung memeluknya dengan erat. "cakap dengan saya awak pergi mana?"mata byul terkebil kebil.

"saya ada dekat taman belakang rumah je. Bukan saya seorang je. Bella dan belle ada teman saya. Kami lepak sama-sama !!"tuding byul ke arah kembar tersebut. Serentak bella dan belle mengangguk laju. "maaf alpha sebab lupa beritahu alpha awal-awal"sengih belle.

Joe mula curiga lalu menghampiri kembar itu. "biar betul korang lepak dengan kim byul? bukan korang benci sangat ke dengan dia? sebab byul cuba rampas alpha daripada korang?" bisik joe dan keningnya terangkat.

"Tu dulu lah! sekarang kitorang dah terima hakikat yang alpha bukan milik kitorang" balas belle dan dia cuba yakinkan joe. Joe mengangguk lalu tersenyum lebar. "bukan alpha je ada. Aku pun ada lah" joe tersenyum nakal. Kembar tersebut hanya menjeling joe dengan tajam.

Taehyung mengelus rambut byul dengan lembut. "jujur dengan saya byul. Mereka berdua ada apa-apakan awak ke? atau pun ugut awak. awak boleh terus terang dengan saya"byul nampak keikhlasan dari mata biru milik taehyung.

"mula-mula mereka berdua memanglah tak suka layan saya. Tapi sebenarnya mereka baik. Awak jangan risau. Mereka layan saya dengan baik"tipu byul dan tersenyum lebar. "hmm kalau macam tu mari naik atas. Mesti awak penat kan?"byul mengangguk.

🌼🌼🌼

"wah?!! besarnya library ni?!"sampai nak terkeluar biji mata jhope apabila melihat betapa luas dan banyak buku perpustakaan tersebut. "tak sangka tempat macam ni ada library"ujar jimin.

"nampaknya bukan senang nak cari tahu buku mengenai liontin krystal putih tu"jin mengeluh. Jimin menghampiri namjoon dan jin. "emm hyung chim nak tanya boleh tak?"namjoon dan jin memandang wajah jimin yang tersenyum senget. Budak ni kena sawan ke apa? jungkook pula tak habis habis tersengih macam kerang busuk di sebelah jimin.

"apa dia?"tanya namjoon. Jimin mula tergagap. "emmmm a-a-ada ta-tak bu-bu-ku por---"jin terus menjitak kepala jimin dan jungkook. "sakitlah hyung!!"adu jimin. Jungkook hanya diam dan sengaja bagi muka innocent dia tu.

"tak payah nak mengada mengada!! chim kau jangan nak ajar kook perkara yang bukan-bukan dia tak cukup umur lagi!! ni sebab kau lah namjoon?! kau kan ajar anak-anak aku tengok porn?!!"tengking jin gaya ibu tiri.

"eh aku pula?! salah chim lah. Dia dok sesuka hati tengok laptop aku!! aku dah larang tapi dia degil"balas namjoon tuding ke arah jimin. "mana ada! chim innocent kay masa tu"jimin cuba membela dirinya sendiri.

"tak payahlah menipu. aku sendiri nampak!" jhope tersenyum nakal. Suga mengeluh melihat pergaduhan keluarga-keluarga kunyit itu. Dia melihat semua orang bergaduh jadi biar dia sendiri yang rajinkan diri cari buku mengenai liontin krystal putih tu.

[C] BLUE EYES + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now