71♤

3.9K 480 43
                                    

"sayang kenapa ni?!"

"lepas lah! saya nak balik"byul bergelut melepaskan dirinya apabila taehyung berjaya mengejarnya. "saya rindukan awak jangan lah macam ni"taehyung memeluk byul dengan erat tetapi byul cuba menolak dada taehyung dengan kuat.

"saya tak pernah tahu yang awak selamani masih hidup lagi byul dan sekarang ni awak cuba larikan diri daripada saya? no! saya tak lepaskan awak! jangan buat saya terseksa" dipegangnya kedua dua bahu byul dengan erat. Dia menatap satu persatu wajah isterinya itu. Masih cantik dan tak pernah berubah.

"pandang saya"

Byul menundukkan kepalanya dan pinggangnya dirangkul erat oleh taehyung. Dengan perlahan taehyung menarik dagu byul lembut ke atas supaya mendongak memandangnya. Disentuhnya lembut wajah byul. 

Perlahan lahan taehyung menundukkan mukanya supaya dekat dengan byul. Hidung mereka berdua mula bersentuhan. Hampir sahaja taehyung ingin mencium bibir byul tiba-tiba byul mengelak dan memandang ke arah lain. Taehyung tergamam dan kecewa.

"lepaskan saya taehyung. Saya nak balik"ujar byul dingin. "awak ikut saya balik dan kita betulkan semuanya"digengamnnya lembut kedua-dua tangan byul. Tetapi byul menarik tangannya semula dan mengeleng. "sudah lah saya penat taehyung..".

Byul dapat lihat eunwoo sedang menuju ke arah mereka. Segera byul berlari ke arah eunwoo dan taehyung sempat menarik pergelangan tangan byul. "awak nak pergi mana? awak tak boleh tinggalkan saya macam tu je sayang"eunwoo mengeluh dan dia tahu byul belum bersedia.

"taehyung lepaskan dia. Dia perlukan masa" tegur eunwoo. "apa yang kau cakap ni eunwoo? sepatutnya kau kena tolong aku. Kau tahu kan selamani aku ingat dia dah tiada?"eunwoo mengangguk dan byul menarik tangannya dengan kasar lalu bersembunyi di belakang eunwoo.

Taehyung cuba menghampirinya tetapi dihalang oleh eunwoo. "maaf taehyung tapi byul kawan karib aku"taehyung mula benggang. "jadi kau selamani tahu lah yang byul masih  hidup?! aku ingat kau kawan aku eunwoo!!!"nada suara taehyung mula naik. "maaf aku buat semua ni demi permintaan byul".

"betul ke ni sayang?"byul mengelakkan daripada bertembung mata dengan taehyung. "tapi kenapa? apa salah saya?"taehyung lagi sekali cuba menghampiri byul dan eunwoo masih lagi menghalang taehyung. "eunwoo saya balik dulu"eunwoo mengangguk lalu membiar kan byul pergi.

"aku akan ceritakan kesemuanya dekat kau dan buat masa sekarang jangan ikut dia"taehyung akur lalu beredar dari situ dan masuk ke dalam rumah. Eunwoo mula meraup rambutnya kebelakang kerana dia juga jadi orang tengah diantara mereka berdua. Masalah macam ni pun dia tak tahu bila boleh diselesaikan. Dia pun pening.

Eunwoo menceritakan segala-galanya kecuali tentang jihyun kepada keluarga kim. "jadi taesa tu sebenarnya anak kandung aku?"tanya taehyung dan eunwoo mengangguk. "kau ada anak kembar taehyung. Seorang lagi nama dia kim taewon. Maaf sebab aku sembunyikan hal macam ni tapi taehyung kau kena tahu yang byul tak kisah pun kalau kau jumpa anak-anak kau sendiri"tambah eunwoo lagi.

Puan kim dan nenek kim mula teruja apabila eunwoo menceritakan kembar tersebut. "boleh tak eunwoo besok bawa taesa dengan taewon datang ke sini? Halmeoni nak tengok cicit-cicit halmeoni"pinta nenek kim lembut. "baiklah halmeoni"balas eunwoo semula.

🌼🌼🌼

"byul boleh tak esok aku bawa won dengan ae pergi rumah taehyung? sebab puan kim dengan halmeoni nak sangat jumpa mereka dua"byul hanya mengangguk dan tidak membantah.

"sampai bila kau nak macam ni byul? sampai bila kau nak buat taehyung macam tu lagi?"lalu byul menoleh ke arah eunwoo dan mula bangun. "byul aku tahu kau bangun sebab nak masuk bilik kan? kau tak nak dengar apa yang aku cakap kan?"byul mula berhenti.

[C] BLUE EYES + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now