17♤

5.5K 641 80
                                    

Byul yang baru keluar dari bilik untuk sarapan terkejut melihat bts di luar biliknya kecuali taehyung tiada di situ bersama mereka. "awak semua buat apa dekat sini?"tanya byul.

Mereka hanya tersengih. "mian byul sebab ganggu kau pagi-pagi ni. Kami semua ni ada hal nak cakap dengan kau. Kau ada masa tak?"tanya namjoon. " Ada jer apa yang korang nak cakap ni?".

"Mari ikut kitorang. Tempat ni tak sesuai. Aku dah minta izin dengan puan kim tadi kau jangan risau"ujar namjoon dan byul mengangguk.

Tanpa membuang masa byul mengikuti mereka ke sebuah bilik. Jin mengeluarkan satu bola kaca lalu meleparkannya ke lantai. "wah!! bola teleportasi"byul teruja.

"Bukan senang nak dapat benda ni. Nasiblah appa aku benarkan. Dah jom masuk"ajak jin lalu mereka semua masuk dan menuju ke suatu tempat.

🌼🌼🌼

Jaehyun melihat keadaan ayahnya. Dia takut ayahnya masih lemah lagi untuk ikut dia serang puak golden werewolf seperti yang dia rancang minggu lalu.

"Appa boleh ke ni? kalau appa tak larat biar jae dan yang lain pergi. Semua puak black werewolf dah bersedia"ujar jaehyun. Tuan jung tersenyum dan menggelengkan kepalanya.

"Jae ingat appa ni tak kuat ke? jangan risau dengan keadaan appa okay? jae pergi tengok pastikan semua dah bersedia"jaehyun mengangguk lalu turun ke bawah berjumpa dengan nct127.

"Tak sabarnya aku nak tengok puak golden werewolf musnah hahaahaa"gelak taeil bangga diikuti yang lain. "sabar lah taeil. Jangan risau aku yakin plan kita akan berjaya"taeyong melihat jaehyun turun.

Doyoung masuk dengan mengheret kim jaemin dengan kasar serta yuta menyuruhnya berlutut. "dah kenapa ni?"tanya mark. "kau jawab sekarang apa yang kau dah buat?!!"tengking yuta.

"aku tak sengaja. Aku tak tahu kenapa liontin merah tu boleh hilang!"rayu kim jaemin. Naik angin jaehyun mendengarnya lalu menarik rambut kim jaemin ke atas. "apa kau cakap?! liontin merah tu hilang?!".

"Mian aku tak tahu"rayunya sambil menahan sakit. "bodoh! lembab! masa ni jugalah kau hilangkan!!"lalu dia melepaskannya dengan kasar. "mark! yuta! bawa dia pergi sambil tu bunuh dia sekali. Dia dah tiada guna dah".

Mark dan yuta tersenyum senget. "tolong jangan buat aku macam ni tolong!!"jeritnya tetapi mark dan yuta membawanya ke tempat yang jauh untuk melaksanakan rancangan mereka.

"Habis tu macam mana jae hyung?"tanya taeil. "jangan risau kita tetap teruskan rancangan ni. Lagi penting liontin biru tu ada dekat dalam tangan kita bila kita serang nanti.

🌼🌼🌼

"wah tempat apa ni?"tanya byul. Dia melihat sekelilingnya cantik dengan alam flora dan fauna. Di situ ada sebuah rumah sahaja.

"rumah siapa ni?".

"memang lah nampak macam rumah. Sebenarnya ni tempat penyimpanan benda yang berharga macam liontin milik kamu tu byul"tunjuk jin pada rantai liontin biru di leher byul.

Byul mengangguk faham. Mereka pun masuk. Membesar mata byul melihat liontin warna lain di tempat tersebut. "tapi kenapa ada lima je?"tanya byul. "lagi satu liontin warna kuning dekat rumah agam milik taehyung. Dekat situ selamat disimpan nanti bila masa yang dah sesuai kami akan ambil juga".

Byul mengangguk faham. "macam mana awak semua boleh dapat kesemua liontin ni?"byul ingin tahu. "kitorang cari siapa dalang, siasat lagi haih ingat senang ke?"jimin mengeluh. byul memegang liontin birunya itu. Sayang juga dia nak lepaskannya.

"Apa jadi kalau semua liontin ni digabungkan?"tanya byul. Dah lama dia nak tahu hal ni tapi tiada sesiapa mempunyai jawapannya malahan jihyun pun tak tahu.

"Bila semua liontin ni digabungkan. Liontin berbentuk krystal putih akan terhasil. Hanya liontin krystal putih dapat hapuskan alpha dalam diri taehyung tu"terang jin dengan teliti.

"Betul ke ni? nampaknya kita boleh selamatkan diri taehyung?" jin mengangguk. Byul lega lalu mengeluarkan liontin biru itu dari lehernya. "nampaknya aku mesti kembali kan liontin biru ni pada tempat yang asal kan?".

Byul memandang lama liontin biru tersebut. Dari kecil lagi dia memakainya. Liontin biru ni juga selalu menjaga dirinya bila dia dalam bahaya dan paling penting liontin biru ni mengingatkannya pada arwah ommanya.

"Omma byul dah jaga liontin biru ni dengan baik. Byul dah tunaikan janji omma"byul mengusap lembut liontin tersebut. Bts hanya diam dan biarkan byul meluahkan perasaannya.

"Mana aku kena letak liontin ni?"tanya byul. "Dekat sebelah liontin warna merah"tunjuk jin. Dengan perlahan byul menghampiri kawasan tersebut dan letakkan dengan lembut.

Kemudian byul kembali berdiri bersama dengan bts. Tiba-tiba liontin biru itu bercahaya dengan terang dan terapung sendiri. "kenapa ni?"tanya jhope pelik. Liontin biru itu terbang ke arah byul dan byul menyambutnya.

Bts terkejut. "Nampaknya sayang betul liontin biru ni dekat kau byul" ujar suga yang lama diamkan diri. "aku rasakan biar semua liontin ni ada dekat sini baru liontin biru nak kembali pada tempat yang asal. Liontin warna kuning kan tiada?"teka byul.

Yang lain mengangguk dan setuju dengan byul. Namjoon melihat jhope disebelahnya. "jhope kau pergi ambil dekat rumah tuan kim sekarang"arah namjoon. "suga hyung jom teman aku"suga pun ikut sahaja.

"nah guna baik-baik bola ni. Jangan hilangkan pula"kata jin lalu menyerahkannya pada jhope. Terus jhope dan suga teleportasi ke rumah agam taehyung.

🌼🌼🌼

"Tuan! tuan! kita diserang!!"pengawal peribadi lari ke arah datuk kim dan keluarganya di ruang tamu. Terus yang lain bangun terkejut.

"Siapa yang serang kita ni?!"tanya tuan kim. "puak blacm werewolf tuan!! habis penduduk puak golden werewolf diserang!"balasnya. "habis tu kenapa tak hantar askar kita yang lain?".

Pengawal itu menggelengkan kepalanya. "mereka terlalu ramai tuan!! ramai yang dari kita mati diserang. Paling parah tuan mereka menuju ke sini?!!"katanya dengan nada risau.

"appa nampaknya kita kena bertarung"kata tuan kim kepada datuk kim. "tapi byul, taehyung ade dekat mana?"nenek kim risau keadaan cucunya. Jihyun turut berada disitu mengangguk.

"jangan risau mereka ada dengan bts. Mereka pergi ke suatu tempat"balas puan kim. Tetapi mereka tak tahu yang taehyung di dalam bilik.

Manakala ada satu aura yang membangunkan taehyung. Rambutnya yang bewarna coklat itu bertukar kepada warna blonde.

Dia mula bangun dan tatu berbentuk bintang mula terbentuk di dada sebelah kanannya. Matanya juga bewarna biru terang. Dia melihat dirinya di cermin lalu tersenyum senget.

 Dia melihat dirinya di cermin lalu tersenyum senget

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Lama betul aku tak bangun"ujarnya. Dia mendengar kekecohan yang berlaku di bawah. "nampaknya aku kena tunjukkan siapa yang berkuasa dekat sini"terukir senyuman sinis dibibirnya.

Alpha yang berada di dalam diri taehyung telah bangun.

🌼🌼🌼

Jangan lupa vote tau!

Fighting

TBC

[C] BLUE EYES + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now