27♤

5.5K 603 63
                                    

Seminggu kemudian

Ppang!

"tolong jangan pukul saya lagi!! saya sakit!!"rayu jihee sambil melutut di depan taehyung. Nafas taehyung naik turun naik turun. Rahangnya mengeras. Habis wajah cantik jihee penuh dengan lebam dan luka disebabkan taehyung.

Tak lupa juga penuh badan jihee dengan kesan lebam dikerjakan taehyung cukup-cukup.

Jihee begitu lemah sampai dia menangis merayu meminta ampun daripada taehyung. Manakala team alpha yang lain hanya mampu melihat taehyung menyeksa jihee hidup-hidup. Hajoo dan wojin tak mampu menatap jihee sekarang hanya mengalihkan pandangan ke tempat lain.

Bella dan belle gerun melihat taehyung sekejam itu tak mampu berkata apa-apa. Mereka juga tak sanggup melihat perbuatan taehyung itu. Mereka semua hanya mampu mendengar raungan, jeritan dan suara merayu jihee.

Tapi bagi team alpha jihee layak dapat hukuman tersebut kerana jihee melakukan kesalahan yang sangat besar kepada taehyung. Mereka tahu taehyung tidak mahu diganggu ketika menyeksa jihee. Sebab mereka sendiri melihat taehyung menangis kerana byul terkena rose of the darkness disebabkan jihee.

"kau!!! ingat aku bodoh sebab aku tak tahu apa kau buat!! hah!!"jihee tak mampu berlawan. Dia lemah sangat lemah. Buat pertama kali dia sedar akan diri taehyung yang agak bengis sekarang ni. Dia memandang rendah kepada taehyung. Dia menyesal.

"to-to-long"taehyung tidak menghirau rintihan jihee. Dia hanya menarik rambut jihee yang panjang dan mengheretnya dengan kasar. "aku sumpah aku seksa kau hidup-hidup!!!"dia menyepak perut jihee dengan kuat.

Jihee tidak dapat mengambarkan rasa kesakitan yang begitu perit. "alpha aku nak bincang sesuatu pasal cik byul"taehyung mengangguk dan menyuruh luke tunggu di biliknya. "wojin! hajoo!! kurung dia!! jangan bagi dia minum ataupun makan"arah taehyung dan segera hajoo, wojin menurutinya.

Taehyung membersihkan dirinya terlebih dahulu dan segera masuk ke dalam biliknya untuk berjumpa dengan luke mengenai byul. Dia masuk ke dalam dan melihat luke memeriksa keadaan byul yang masih lagi tidak sedarkan diri.

Sudah seminggu byul tidak sedarkan diri disebabkan rose of the darkness. "macam mana luke? ada cara tak untuk sembuhkan dia?"taehyung mengelus rambut byul dengan lembut. Hati dia sakit melihat keadaan byul begitu lemah sekarang ini.

"Byul bertuah disebabkan adanya liontin biru dan kuning menjadi pelindungnya. Tetapi alpha byul tetap manusia biasa. Dia tak macam kita. Sekadar 80 peratus liontin biru dan kuning itu dapat membuang kesan rose of the darkness. Walaupun macam itu 20 peratus tu masih berbahaya untuk manusia macam cik byul"terang luke panjang lebar.

"habis kita nak buat apa? aku sanggup buat apa-apa demi dia luke. Kalau aku guna kuasa aku boleh tak?"tanya taehyung terdesak. Luke menggelengkan kepalanya. "bukan dengan cara tu alpha. Tapi ada cara lain. Itupun kalau alpha sanggup buat".

" aku sanggup buat luke. Aku cinta kan dia" taehyung memandang sendu pada byul. "ikatan kau berdua kena bersatu"kening taehyung terangkat sebab dia tak faham maksud luke. "maksud kau apa?"luke mula memandang perkara ini dengan serius.

"memandang cik byul ni manusia. Kita kena jadikan dia werewolf sama macam kau alpha. Maksudnya alpha kena kahwini cik byul. Bukan tu sahaja alpha kena buat. Alpha kena beri 40 peratus kuasa tuan kepada cik byul. Bila cik byul dan alpha akan menjadi ikatan yang sah. Cik byul akan sembuh juga"terang luke panjang lebar.

🌼🌼🌼

"hyung pergi lah ke depan!"jimin menolak jin ke depan sebab dia takut apa yang disebalik semak itu. "aku pelik lah ada orang ke masuk dunia ni? setahu aku kita semua je tinggal dekat sini dengan keluarga taehyung"suga pun bersiap sedia untuk menyerang.

[C] BLUE EYES + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now