56♤

3.4K 455 72
                                    

"aunty jihyun!!!"byul lari ke arah jihyun lalu memeluk jihyun dengan erat. Jihyun hanya mengusap lembut rambut byul. Tak jumpa beberapa hari pun dia mula rindu anak buah dia yang manja itu.

"kamu sihat tak ni? tae layan kamu dengan baik"byul mengangguk lalu tersenyum lebar. Sekarang mereka semua berkumpul di ruang tamu. Keluarga taehyung juga berada di situ bersama dengan mereka semua. "harabeoji! halmeoni! byul memeluk nenek kim dan datuk kim"mereka pun membalas pelukan byul.

"lama tak jumpa kamu. Lepasni jaga baik-baik kesihatan kamu ya? jangan nak buat kerja berat lepas ni"ujar nenek kim. Berkerut dahi byul mendengarnya. Dia hanya mengangguk dan mungkin dia rasa nenek kim risau dengan keadaannya. Nenek kim seperti tahu sesuatu mengenai byul.

"sekarang byul naik ikut jihyun pergi atas. Dia nak serahkan kamu liontin itu. Halmeoni pun ikut sekali"ujar nenek kim lalu bersama byul naik ke atas menuju ke bilik jihyun. Mereka semua tunggu di bawah dan membuat perancangan.

"uncle kim betul ke apa yang kita buat ni. Macam mana kalau tae tak dapat bertahan"
jin risau mereka semua akan kehilangan taehyung. Tuan kim tersenyum nipis. "uncle tahu tae kuat. Kita berharap terbaik untuk dia"yang lain hanya mengeluh dan menunggu liontin krystal putih itu diserahkan pada byul.

Sementara byul dan nenek kim menunggu jihyun mengeluarkan sesuatu. "wah cantiknya" byul kagum betapa cantiknya hasil liontin krystal putih itu. "simpan ni baik-baik. Byul tahu akan apa rancangan lepasni. Ajak tae pergi ke dunia werewolf"byul mengangguk.

Tiba-tiba byul rasa pening dan dia ingin memuntahkan sesuatu. Bergegas dia ke tandas bilik jihyun dan memuntahkan semuanya. Jihyun pun bergegas mengusap belakang byul. Nenek kim dah tersenyun lebar. "kamu okay tak ni? ke kamu nak demam ni?"tanya jihyun lalu memeriksa suhu badan byul.

Byul menggelengkan kepalanya. "tak tahu lah aunty jiji. Semalam pun byul kena macam ni juga"ya dia muntah semalam dan taehyung betul-betul risau akannya. "lepasni jaga pemakanan kamu byul. Jaga diri kamu baik-baik terutamannya dalam perut kamu ni"kata nenek kim lalu mengusap perlahan perut byul yang masih rata itu.

"hah?"berkerut dahi byul dan juga jihyun. Nenek kim ketawa kecil. "kamu pregnant 2 minggu sayang dan halmeoni dapat rasakan anak kamu dengan taehyung kembar"ujarnya tersenyun lebar. Membesar mata byul dengan jihyun.

"mwo!! pregnant?!!!"jerit mereka berdua serentak lalu memandang antara satu sama lain. "betul ke halmeoni?!!"tanya byul lagi sekali untuk dapatkan kepastian. Nenek kim mengangguk dan dia sendiri dah tahu lebih awal apabila byul mula menjejakan kaki di dalam rumah ini.

"wah!! byul kau pregnant!!!"eunwoo dan anna yang baru sahaja masuk tanpa meminta izin lalu lari ke arah byul. Teruja sekali mereka berdua. Byul tersenyum sendiri dan mengusap lembut perutnya yang masih rata itu. "anak omma"sebutnya lembut.

"tapi macam mana nak teruskan rancangan ni kalau byul mengandung?"eunwoo tak ingin membahayakan nyawa byul dan anaknya. "aku boleh eunwoo lagipun usia kandungan ni masih lagi awal dan aku boleh jaga diri aku"anna dan eunwoo terpaksa akur dengan permintaan byul.

"tapi aku harap tolong rahsiakan yang aku pregnant. Aku tak nak semua orang risau dekat aku"mereka semua mengangguk. Hanya nenek kim,jihyun,anna dan eunwoo sahaja tahu dirinya mengandung. Manakala yang lain tak tahu. Terutamanya taehyung sendiri.

🌼🌼🌼

"aku nak luke dan joe ikut aku pergi rumah si byul tu. Kau dan wojin pergi jemput taehyung sebab aku nak pastikan mereka semua belum bertindak lagi"joe mengangguk dengan rancangan jihee itu. Segera mereka berlima berpecah kepada dua group.

Satu group iaitu hajoo dan wojin menjemput taehyung. Manakala yang lain pergi ke rumah byul. "aku nak kita bertiga halang mereka semua daripada pergi sebab tu arahan daripada alpha sendiri. Terutamanya byul tu"kata jihee sinis. Dia sendiri tak dapat bersabar apabila byul dengan taehyung bersemuka nanti.

[C] BLUE EYES + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now