Bab 28

156K 6.6K 542
                                    

Hasya berbaring di atas sofa sambil jarinya bermain sesama sendiri.Jam dah menunjukkan pukul 12:30 tengah hari tapi Uwais masih belum siap mesyuaratnya.

Hasya memuncung bibir dengan tangannya bergerak ke sana ke sini.Bosan sungguh.Rasa nak menjerit bagi seluruh bangunan ni dengar.Gatal sangat nak ikut padahal Uwais dah pesan awal-awal dah.

Hasya bangun.Dia menggosok mukanya.Tudung yang dah habis keronyok dibetulkan.Kalau Uwais nampak ni,wajib dileterinya sampai malam.Anti betul orang selekeh.

Dia menuju ke dinding kaca yang menampakkan pemandangan bandar tersebut.Hasya merapati kaca tersebut sehingga mukanya melekat di kaca.Memang bosan yang teramat ni.Tapak tangan ditekap ke dinding tersebut.

"Bosan.."

Hasya menggumam kecil.Kota yang sibuk itu dipandang dari dalam.Bestnya kalau keluar~

Dah macam setahun terkurung dalam ni.Salah dia juga ikut Uwais tapi kalau tak ikut lagi mereput dia dalam rumah.Sekurangnya duduk sini dia boleh tengok abang Uwais.Hehehe..

"Tengok apa?"

Hasya terundur bila terasa pinggangnya dipelik dan bahunya terasa memberat.Haruman Uwais mula menerjah.Dia menoleh sehingga hidungnya bertemu dengan pipi Uwais.

"Abang..dah siap ke?"

Uwais melagakan sikit hidung mereka sebelum mengangguk.

"Dah..lama ke tunggu?"

Terus muncung Hasya naik.

"Lama la..abang cakap apa je lama-lama.Jealous tau.Tadi saya nampak ada perempuan masuk sekali dalam bilik mesyuarat.Dah la 5 orang saya kira tadi.Termasuk secretary abang,6 orang.Hasya tak tahu kut-kut diorang goda abang ke dalam tu.Pastu nanti.."

Uwais senyum melihat bibir kecil itu bergerak-gerak di hadapan matanya.Cakap banyak!

"..pastu bila diorang menggatal abang tengok diorang,pastu..."

Uwais mendekat mencium lembut bibir merah tersebut.Terhenti terus kata-kata Hasya.Uwais menjilat bibir Hasya sedikit sebelum dilepaskan.

Hasya terkebil sambil mengemam bibirnya.Hari ni dua kali dah dia dapat ciuman mengejut dari Uwais.Bibir yang basah dijilat Uwais dilap sikit.Pipinya merah.Tak pasti malu ke teruja.

Uwais senyum tak lepas melihat tingkah Hasya yang malu-malu.Pipi yang merah itu dicium.Haih isteri..kenapa sejak mengandung makin berseri-seri nih?

"Dating nak?"

Hasya memandang Uwais.Bibirnya tersenyum-senyum.

"Dating mana?" kecil je suara Hasya.Dia setia memandang wajah Uwais yang sedang bertapak di bahunya.

"Nak pergi mana?" suara Uwais juga berbisik.Mata bening Hasya di renung tak lepas.

"Hotel"

"Hah?" Terangkat kedua belah kening Uwais.Uit uit.

Hasya terkelip-kelip."Ehh..tak..m-maksud saya..kita makan-makan dekat hotel.." Hasya menggeleng-geleng."..bukan nak buat tu.." perlahan je ayat akhirnya.

Uwais tergelak.Adui menawan..

"Buat apa..?" Pelukan di pinggang Hasya diketatkan.Hasya menggeliat bila wajah Uwais makin rapat ke lehernya.

"Abang..dah lambat ni.Kata nak dating.." Hasya menolak sikit tubuh Uwais.Bukan boleh cakap salah sikit.Mula la dia nak buat double meaning.

"Jom.." Uwais melepaskan pelukan.Dia menuju ke mejanya lalu mengambil handphone dan wallet yang ditinggalnya sebelum masuk mesyurat.

Mrs. Uwais: My Wife From HeavenWhere stories live. Discover now