Bab 20

189K 7.6K 1K
                                    

Agak lama mereka di dalam locker room,akhirnya Hasya keluar.Haziqah dan Tania yang sedang duduk di atas tilam itu memerhati Hasya yang bergerak mengambil baju Uwais.

Hasya mendapatkan baju Uwais lalu menuju balik masuk ke locker room tanpa memandang Haziqah dan Tania.Merajuk sebab Haziqah smackdown dia dengan cemburu dengan Tania.

Haziqah tahan senyum.Mana pernah Hasya buat perangai macam ni.Merajuk betullah tu.

Uwais yang tengah duduk di sofa terus bangun apabila Hasya menghampirinya.Baju yang dihulur disambut Uwais.Sempat di sekeh kepala Hasya.

"Tak yah buat muka macam tu la.Nampak sangat jeles tu." Uwais tersengih lalu menyarung bajunya ke tubuh.Hasya mengusap kepalanya yang disekeh Uwais.

"Dah memang cemburu.Nak buat macam mana.." gumam Hasya.Kalau boleh dia tak nak bagi Tania tengok langsung wajah Uwais.

"Kau ni cemburu sangat kenapa? Sebelum ni ok je.." Uwais memegang dagu Hasya.Dagu yang sedikit terbelah itu diusap.Hasya berkerut keningnya dengan muka tersebek.

"Hasya tak tahu.." Hasya memeluk tubuh Uwais."..kalau boleh tak bagi seorang perempuan pun pandang abang.Rasa nak kurung abang dalam almari je"

Uwais tergelak mendengar pengakuan Hasya.Kenapa budak ni jujur sangat?

"Mana boleh macam tu.Aku pun nak jugak tengok perempuan lain yang cantik-cantik." usik Uwais.Mendengar rengekan Hasya buatkan Uwais rasa nak tergelak kuat.

"Abang! Mana boleh.." Hasya menggoyang-goyang di dada Uwais.Air matanya hampir keluar.Abang Uwais tak boleh tengok orang lain.

"Alaa..kau ni.Aku nak juga rasa ada isteri satu lagi."

"Abanggg...!" Hasya menghentak kakinya sambil wajah mendongak memandang Uwais.Air mata mengalir di pipi.

Uwais pula sengaja tak mahu menyentuh Hasya.Sengaja buat tak dengar.Suka tengok,macam budak minta mainan tapi tak boleh.Ehehehe..

"Nak jugak.." Terus-terusan Uwais mengusik.

"Abangg..isk isk..eeeee.." Hasya melompat geram.Air mata dah penuh dekat pipi.Rambut melekat habis di wajah.Badan Uwais pun turut bergerak-gerak akibat perbuatan Hasya.

"Tengok perempuan seksi..cantik lagi.." Uwais menahan senyum sambil memandang Hasya dah macam budak meroyan.

"Abang isk isk jahat.." Bahu Hasya terhinggut.Mukanya merah betul.Air mata tak henti-henti keluar.Uwais mula risau apabila nafas Hasya seakan tersemput.

"Abb..baaa..banng...isk isk.." Tersedu-sedu dada Hasya.Tangannya menggenggam kuat baju di pinggang Uwais.Uwais mengerut kening.Pipi Hasya ditekup.

"Hey..hey..aku lawak je. " Uwais mengelap pipi Hasya tapi air mata tak berhenti keluar.

"ab-ab-bang..t-tak sa..hik..yang..hik hik..Hasya.."

"Heyy.." panggil Uwais lembut sambil mengusap dada Hasya untuk menghilang sedu.Satu tangan memegang tepi kepala Hasya.

Hasya masih menangis dengan sedunya yang tak hilang.Matanya terpejam tapi esakan masih kedengaran.

"Kau ni..aku lawak je.." Uwais mengundur lalu duduk dan menarik Hasya ke ribanya.Dalam tangisan,Hasya menurut tanpa bantahan.

Punggung Hasya ditepuk.Dia menarik kepala Hasya jatuh ke bahunya.Tubuh Hasya seakan lembik di atas ribaanya.Masih lagi teresak dengan tangan lembik tersadai di perut Uwais.

"isk isk.."

"Dah..aku minta maaf.Maafkan aku ya? Dah dah.." bisik Uwais perlahan.Dia menunduk memandang wajah Hasya yang menunduk di lehernya.Dahinya di sandar dileher Uwais.

Mrs. Uwais: My Wife From HeavenWhere stories live. Discover now