Bab 11

210K 7.9K 1.2K
                                    

Uwais mencium kepala Hasya yang tertidur di atas ribanya.Tangan Uwais memegang belakang bahu Hasya manakala tangan satu lagi di dalam baju Hasya,mengurut perut.

Hasya memang terkulai habis lepas muntah tadi.Hasya yang berdengkur halus di pandang.Nafasnya terasa hangat di leher Uwais.Uwais menunduk.Dia tersenyum kemudian membelai perlahan bibir comel itu dengan pucuk hidungnya sebelum ditekap lembut bibir mereka.

Hasya masih nyenyak.

Baju Hasya yang terselak dikemaskan oleh Uwais.Dia menuju ke room VIP di pusat ini.Dengan Hasya didukungan terpaksalah dia struggle membuka pintu bilik.Tubuh Hasya diletakkan di atas katil.Sempat dia mencium dahi Hasya sebelum dia bergerak ke bilik air.

Uwais menahan tangan di bawah pancuran air.Dia risaukan Hasya.Macam mana Hasya nak adapt dengan suasana yang baru nanti? Dia terlalu lembut.Tengok darah sikit dah menggeletar habis tubuhnya.

Ni bukan pentingkan diri tapi untuk kebaikan Hasya suatu hari nanti.Memang benar dia kahwin dengan Hasya untuk melindunginya.Mak Wan pun berharap begitu.Tapi tak selalu Uwais boleh berada di sisi Hasya.Dengan kerjanya yang melambak.

Selesai mandi,Uwais keluar dari bilik air dengan hanya bertuala.Dia melihat Hasya yang sedang duduk di birai katil.Uwais mendekati Hasya.Dagu Hasya dipegang dan ditolak ke atas.

"Kau dah ok ke?"

Hasya mengangguk dengan dagunya masih dipegang Uwais.Tangan Uwais melepaskan dagu Hasya dia mengusap belakang kepada isterinya itu.

"Jangan jadi macam tu lagi.Aku risau"

Hasya mendongak.Lengan Uwais dipegang.

"Hasya tak boleh janji.Hasya memang takut darah."

Uwais terdiam.Usapan di kepala Hasya terhenti.Dia merendahkan badan melutut di hadapan Hasya.Tangan keduanya di sisi paha Hasya.

"Kau takut sangat?" Uwais bertanya sambil mata memandang Hasya.Dalam.Hasya mengangguk tak bersalah.

"Sangat-sangat?" Uwais inginkan kepastian.Hatinya mulai risau.Hasya mengangguk lagi tanpa mengetahui niat Uwais.

"Walaupun setitik pun?"

Hasya mengangguk laju."Walaupun setitik" perkataan setitik ditekankan.

Uwais menghela nafas.Tudung Hasya yang senget dibetulkan sebelum tangan kanannya jatuh memaut bahu Hasya kemudian dilurut sepanjang lengan Hasya.

Bagaimana nak ajar budak sehalus ni? Tangan pun macam ranting.Kuat ke dia? Jemari Hasya pula dibelek.Runcing,halus dan putih melepak.Urat hijau kelihatan dengan kulitnya yang putih merah.Nampak lemah.

"Abang fikirkan apa?" Tangan Hasya mengusap rahang Uwais.Kedua lengannya direhat di bahu Uwais sambil dahi mereka dilagakan.Manja betul.

"Tak ada apa-apa.Aku cuma risau kau muntah tadi" Uwais tersenyum melihat wajah Hasya yang seinci dari wajahnya.

"Hasya tak apa-apa.Abang jangan la risau" Pujuk Hasya.Halus kedengaran di telinga Uwais.Jemarinya bermain di rahang Uwais.

Uwais mendekat.Melagakan hidung mereka pula.Tangannya dah bercantum di belakang pinggul Hasya.

"Kalau tak nak aku risau,kau jangan la buat aku risau"

Hasya mengangguk perlahan.

"Hasya takkan buat abang risau dah" lembut suara kecilnya.Tangannya bermain dengan rambut belakang Uwais.

"Betul?"

"Betul.."

Uwais menjatuhkan matanya memandang bibir merah Hasya.

Mrs. Uwais: My Wife From HeavenWhere stories live. Discover now