14: Memory

16.8K 357 1
                                    

Clara melepaskan keluhan. Dia penat dengan semuanya. Dengan masalah cinta. dengan masalah lain. Dia nak berehat dari segala-galanya.

Clara kebilik membuka blouse polos bertona soft-pink dan black-palazo. Dia membuka air dalam tab mandi dan ke dapur pula sementara menunggu air didalam tab mandi penuh.

Dengan hanya berbaju dalam, dia meneguk air sejuk semahunya. Lalu dia mengambil susu segar yang berada dalam peti sejuk dan menuangnya kedalam tab mandi.

Dia berendam untuk seketika. Mata dipejamkan. Bayangan Nizam muncul semula.

**********

"Babe, mandi seorang nampak?" Nizam mengunci semula pintu bilik air.

Clara tersengih dan mendepakan tangan, mengajak lelaki ini mandi sekali dengannya.

"You are flirting me ha, girl." Nizam menanggalkan pakaiannya.

"Why are you trying so hard. Nobody are outside there-lah. It's only us here." Clara ketawa kecil. Dia sudah bersedia untuk melakukannya.

Nizam pantas memasuki tab mandi bersama Clara. Pertama sekali dia menyatukan bibirnya dengan bibir Clara. Berdecit-decit bunyian yang keluar. Kemudian ciuman tadi turun ke leher. Sesekali dia menghisap lembut leher Clara. Clara memejamkan mata, menikmati rangsangan yang diberikan Nizam.

Apabila ciuman dan hisapan itu bertukar ke dadanya, dia beraksi dengan lebih dramatik. Bunyian yang keluar dari mulutnya membuatkan Nizam lebih rakus.

**********

Dia menenggelamkan muka dan tubuh kedalam mandian susu. Cuba untuk melupakan Nizam. Di tab mandi ini saksi cinta ghairah mereka. Dia rindukan Nizam, dia tak boleh nafikan.

I miss you hubby.

Ucapnya didalam hati. Lalu dia keluar dari bilik air dan mengenakan pakaian tidur.

Gambar dia dan Nizam bercuti di Bali, indah terletak dimeja solek. Dia senyum sahaja. Cinta itu tak semuanya indah.

Dia mengenakan baju tidur sehingga paras peha, bahagian leher yang luas terbuka menampakkan sedikit lurah dadanya. Dia pergi ke balcony, menghirup udara segar. Persetankan udara segar yang sekadar metafora. Kuala Lumpur tiada udara segar!

Dia menikmati pemandangan kota raya di balcony, angin malam sepoi-sepoi meniup telinganya. Lalu dia teringatkan Nizam lagi.

**********

Fiuuuwhh. Ada angin meniup telinganya. Dia kegelian. Kemudia dia berasa ada tangan yang merangkul pinggangnya.

"Why are you wake up at this time sayang?" Soal Nizam yang sedang memeluk Clara dari arah belakang. Dia mencium rambut Clara berkali-kali.

"KLrians never sleep right?" Dia melontarkan pandangan ke jalan raya yang masih dilalui oleh kenderaan. Bangunan tinggi juga memainkan lampu disekelilingnya.

"I wonder how KL would be like if its same like village. I believe, village people sleep tight at this time." Kata Clara lagi.

"Baby, you can't put something in place they are not. KL will still be KL; people work hard to survive here baby. Village is village. Its  different." Nizam mencium leher Clara pula.

"You know, I just wonder. Hey, why are you waking up now? Searching for me?" Clara menoleh. Kini hidungnya dan Nizam tiada pembatas.

"Im looking for you baby. I miss you very hard." Nizam mencium bibir Clara. Mereka berpejaman mata.

"I wonder too how if one day I will not by your side?"

"I prefer died, baby." Nizam mencium dahi Clara pula. Clara memeluk tubuh lelaki yang dia sangat sayang ini.

Me too sayang. Bisiknya dalam hati.

**********

Airmatanya meleleh perlahan. Dia benar-benar rindukan Nizam. Dia berharap Nizam akan memeluknya sekarang.

CLARA (THE GIRL THEY NEVER NOTICED)Where stories live. Discover now