[C] Mualaf ╮ρjм (S1)

By eyesfrcoral

142K 11.8K 4.4K

BOOK1 IM_CHUBB MUALAF SERIES Penat lelah seorang perempuan yang tidak begitu alim yang menjaga suami mualafn... More

0 ゼロ
1 ☾
2 ☾
3 ☾
4 ☾
5 ☾
6 ☾
7 ☾
8 ☾
9 ☾
10 ☾
11 ☾
12 ☾
13 ☾
14 ☾
15 ☾
16 ☾
17 ☾
18 ☾
19 ☾
20 ☾
21 ☾
22 ☾
23 ☾
24 ☾
25 ☾
26 ☾
27 ☾
28 ☾
29 ☾
30 ☾
31 ☾
32 ☾
33 ☾
34 ☾
35 ☾
36 ☾
37 ☾
38 ☾
39 ☾
40 ☾
41 ☾
42 ☾
43 ☾
44 ☾
45 ☾
46 ☾
47 ☾
48 ☾
49 ☾
50 ☾
51 ☾
52 ☾
53 ☾
54 ☾
55 ☾
56 ☾
57 ☾
58 ☾
59 ☾
60 ☾
61 ☾
62 ☾
63 ☾
64 ☾
65 ☾
66 ☾
67 ☾
68 ☾
69 ☾
70 ☾
71 ☾
72 ☾
73 ☾
74 ☾
75 ☾
76 ☾
77 ☾
79 ☾
80 ☾
81 ☾
82 ☾
83 ☾
84 ☾
85 ☾
86 ☾
87 ☾
88 ☾
89 ☾
90 ☾
91 ☾
92 ☾
93 ☾
94 ☾
95 ☾
96 ☾
97 ☾
98 ☾
99 ☾
100 ☾
101 ☾
102 ☾
103 ☾
104 ☾

78 ☾

1.1K 111 135
By eyesfrcoral

M U A L A F

Jimin mengeliat kecil apabila terasa katilnya seperti begegar sebentar. Dia pun mencelikkan matanya dan melihat keadaan sekelilingnya. Rupanya, Aurelya yang membetulkan posisinya untuk berada di dalam dakapan Jimin.

Jimin tersengih kecil dan kemudian dia pula memeluk Aurelya yang yang berada di dadanya itu. Tiada siapa tahu betapa dia rindu dengan posisi ini bersama dengan Aurelya. Dengan posisi ini dia terasa seperti disayangi.

Jimin memandang ke arah Aurelya yang sedang mengeliatkan badannya. Selepas menggosok matanya, Aurelya membuka mata dan memandang Jimin yang memang dari tadi hanya memandang Aurelya. Aurelya pula tersenyum manis apabila melihatJimin memandangnya. Jimin tersengih.

"Dah lama ke bangun?" tanya Aurelya serentak itu, kepalanya di letakkan kembali di dada Jimin. "Tak de lah baru je" jawab Jimin dan termenung sekali lagi.

"Aurelya"

Aurelya pun mendongak ke atas untuk melihat Jimin yang memanggilnya. "Can i get my morning kiss?" tanya Jimin dan Aurelya terus memandang Jimin. Daripada matanya yang susah nak terbuka itu, sudah luas terbuka.

"Dengan tak gosok gigi apa semua" kata Aurelya dan dia mengalihkan padanganan berura ura untuk bangun. Jimin mengerutkan dahinya. "Who cares?" tanya Jimin dan sekali lagi Aurelya memandang Jimin. "I don't care, i want it." kata Jimin lagi. "Please?" sambung Jimin sambil menaikkan kening kanannya. Aurelya tersengih kecil dan kemudian dia memegang pipi Jimin dan dia hanya memberi ciuman simple pada bibir Jimin.

"Dah bangun jom" kata Aurelya dan Jimin yang sudah tersenyum itu terus duduk di atas katil. "Kejap lagi, Nasuha kata dia nak datang sini dengan Yoongi. Pastu dia ajak sekali si Namjoon tu. Sebab Nasuha kata dia tiba tiba terasa nak rasa suasana kampung" kata Aurelya ketika dia sedang mengeliat berdiri itu.

Jimin membetulkan rambutnya. "Aik, tapi Seokjin dengan Namjoon kata dia nak datang sini jumpa saya dengan awak. Pastu dia ada cakap dia nak bawak Jaehyun dengan Taeyong tu buat teman. Dia ada jugak petik nama Jungkook." Aurelya memandang Jimin. "Takkan ramai ramai nak datang sini?" tanya Aurelya dan Jimin mengangkat bahunya.

"Nak kena bagitahu Nekngah ni" kata Aurelya dan kemudian dia terus berlari keluar bilik.

Setibanya di bahagian dapur Aurelya terlihat budak budak spm tahun depan tu tengah duduk melepak.

"Eih akak Liya bila sampai?" kata Hanis dan dia meluru pada Aurelya dan diikuti dengan yang lain. "Malam semalam." jawab Aurelya sambil menyambut salaman mereka. "Kot" kata Aurelya perlahan. Entah dia pun dah lupa dia datang sini bila.

"Korang ni pulak bila datang sini. Awalnya?" tanya Aurelya dan dia memandang ke arah budak budak itu. "Tak tahu lah Ayah Hairi suruh kitaorang keluar dari rumah tumpangan tu sekejap sebab" kata Dennis dan dia mendekatkan dirinya pada Aurelya.

"Makcik Ainaa tu pergi serang rumah tu tadi pagi" kata Dennis dengan nada bisikannya. Aurelya mengerutkan dahinya. "Serang?" tanya Aurelya pelik. "Alah akak ni macam tak tahu pulak yang Makcik Ainaa tak tahu pasal rumah tu. Dia tuduh Ayah Hairi tu ada perempuan lain." kata Ayda pula dengan nada suara yang diperlahankan. Takut kalau Makcik Ainaa terdengar perbualan mereka.

"Tu pun yang report pagi tadi tu, Ayah Yusuf sebab kebetulan diaorang baru sampai pagi tadi lalu depan rumah tu. Tu dia bergegas bagitahu Ayah Hairi" sambung Ayda lagi. Yusuf dan Ibu Syakirinaa memang sudah bagitahu mahu datang tapi tak tahu pula bila.

"Akak tadi pagi bising kak, lepas Subuh tu. Saya yang dah tidur ni pun terjaga. Akak mesti tak dengar sebab Abang Jimin kata akak tidur mati letak bom pun tak bangun. Berubahalah kak, saya ni pun bangun awal" sempat jugak si budak Razak ni mengutuk Aurelya. Yang Jimin pun nak kena ni. Razak terketawa kecil.

"Pagi tadi tu jugak abang Amir dengan abang Jimin tu yang sabarkan si Ayah Hairi tu" sambung Razak lagi. "Kak, selalunya kan yang nak naik tangan kan lelaki kalau dalam cerita tv3 tu kan? kali ni tak kak, Makcik Ainaa tu yang nak sepak muka Ayah Hairi. Akak rasa? saya time tu dah berderau dah darah. Tapi nasib baik Maksu denhan Ibu Syakirinaa yang halang" kata kata Izzah membuatkan yang lain mengangguk setuju.

K Aurelya betul betul tak tahu pasal hal ni. Ya ah kan bak kata Jimin letak bom tak kan sedar dirinya ini.

"Abis budak budak yang lain duduk mana?" tanya Aurelya dan memandang kawasan sekelilingnya kalau kot kot yangain pun ada duduk sama di sini. "Ouh ada yang duduk rumah Maksu dengan Makngah. Tu pun senyap senyap takut Makcik Ainaa nampak. Kitaorang yang duduk rumah Nekngah ni pun dah kena soal banyak benda, apatah diaorang tu nanti kalau terserempak dengan Makcik Ainaa" jawab Rafael dan yang lain mengangguk setuju.

Penghuni di dalam rumah anak yatim yanh dibina oleh Hairi itu bukan lah ramai sangat, hanya dalam 20 orang sahaja. Ya, rumah anak yatim ini hanya lah kecil kecilan. Budak budak tersebut juga, Hairi yang membawa mereka masuk ke dalam rumah tersebut.

"Abis Makcik Ainaa sekarang ni dekat mana?" tanya Aurelya pada budak budak itu. "Tak pasti kak, sebab Makcik Ainaa terus keluar rumah lepas gaduh dengan ayah Hairi. Ayah Hairi pulak pergi tengok rumah anak yatim tu" terang Hanis dan Aurelya mengangguk kecil. "Tak pe ah korang sabar je lah eih. Korang takut, akak lagi takut." kata Aurelya dan yang lain hanya mengangguk dan kemudian dia mencari cari kelibat Nakngah.

"Nekngah buat apa?" tanya Aurelya lalu dia menyandarkan badannya di sinki memandang Nekngah. Manakala ibunya sedang memotong sayur di meja berhampiran. "Siang ikan, Nekngah dengan Ibu rasa macam nak masak ikan masak pedas" Aurelya mengangguk setelah mendengar penjelasan Nekngah itu. "Ni Nekngah, Liya nak bagitahu yang kejap lagi kawan Jimin dengan kawan Liya nak datang. Si Nasuha tu, Nekngah tahukan dia mengandung?" tanya Aurelya pada Nekngah.

"Lah ya ke? syukur alhamdulillah" kata Nekngah dan Ibu Syakirinaa hanya tersenyum. "Ha sebab kan dia mengandung tu, suami dia cakap yang dia nak rasa kawasan kampung dan memandangkan si Nasuha tu tak ada kampung dia nak lah datang dekat rumah kawan dia yang ada kampung ni" jelas Aurelya panjang. "Ouh boleh jer. Nekngah lagi suka ramai orang dalam rumah ni. Berapa orang nak datang tu, Nekngah boleh siap siapkan makan" kata Nekngah lalu dia memandang Aurelya.

"Dalam tujuh orang macam tu kot. Diaorang datang dalam pukul 11 atau 12 macam tu. Sebab flight diaorang pukul 5 baru gerak" kata Aurelya dan Nekngah hanya mengangguk. "Ni dah nak pukul 12 ni maksudnya dah nak sampai lah ni kan?" kata Ibu Syakirinaa selepas melihat jam di tangannya.  "Liya naik atas dulu lah eih tau" kata Aurelya dan dia pun mahu naik ke atas.

Tetapi bukan bilik yang ditujunya malah luar rumah yang ditujunya. Dia pun mahu membuka pintu rumah tersebut.

"Allahuakhbar" secara spontan Aurelya mengeluarkan kata kata itu selepas melihat Makcik Ainaa sedang berdiri di hadapan pintu rumah tersebut tanpa melakukan sesuatu. Tanpa amaran Makcik Ainaa terus masuk ke dalam rumah dan dia melanggar sedikit bahu Aurelya itu dan terus berlalu pergi. Jantung Aurlelya entah kenapa berdebar semacam dan dia memandang ke belakang untuk melihat Makcik Ainaa.

Aurelya mengerutkan dahinya. Mana Makcik Ainaa? mustahilah kalau baru masuk tiba tiba dah masuk dalam bilik. Cepatnya? Kalau Makcik Ainaa berlari pun mestilah ada dengan bunyi derapan kaki. Tapi ni tak. Langsung tak de senyap. Ya dengar hanya suara Rafael dan rakan rakannya itu sahaja.

Dia memandang ke hadapan kembali untuk keluar dari rumah tersebut, untuk duduk di kerusi luar rumah itu. Pergerakannya terhenti apabila ternampak seseorang sedang berdiri di tengah jalan jalan di hadapan rumah Nekngah. Sama seperti dulu yang dia pernah lihat. Memang sama dan sebijik. (kalau siapa tak ingat dia dalam chap 54)

Aurelya makin mengerutkan dahinya apabila orang tersebut seperti memanggil dirinya untuk pergi ke arahnya. Kedengaran pula tangisan anak kakaknya, Jasminee dengan secara tiba tiba seperti ada seseorang menyakitinya. Tiba tiba dia terasa leher dipegang dari belakang terus dia memandang orang disebelahnya.

"Hey" sapa Jimin sambil tersenyum. Aurelya menghela nafasnya dan memandang kembali pada jalan raya tersebut. Seperti biasa susuk tubuh itu sudah hilang. Mereka berdua pun duduk di tangga masuk itu.

"Awak ada nampak Makcik Ainaa masuk tadi?" tanya Aurelya dan memandang Jimin di sebelahnya. "Masuk mana? bilik kita ke apa?" tanya Jimin yang juga memandang Aurelya. Aurelya membuat muka seposennya. "Tak rumah ni. Ada nampak dia masuk tak tadi. Masuk dalam bilik kita dia nak buat apa jer" kata Aurelya dan sempat dia membuat wajah menyampahnya.

"Apa sekejap tadi ke apa?" Aurelya mengangguk pertanyaan Jimin. "Tak pasti sebab tak nampak siapa siapa jalan pun tadi" jawab Jimin dan makin hairan lah Aurelya jadinya. Okay dah tu yang masuk tadi siapa, dah memang depan mata dia nampak Makcik Ainaa masuk rumah tadi.

"Kenapa?" tanya Jimin dan menyelitkan rambut Aurelya di belakang telinga, sempat juga dia meneroka wajah Aurelya itu.

"Tak de lah rasa macam.."

Perhatian Aurelya mula teralih pada Danial yang mendukung anaknya Damia yang sedang bersandar di bahu ayahnya dengan mata yang berair. Manakala Jimin masih menatap Aurelya. Nampak tak yang Jimin ni jenis kalau dah suka atau cinta, benda lain dah tak boleh nak halang dia.

Aurelya pun berdiri dan pergi ke arah Danial dan Damia itu. Mukanya dimonyokkan apabila melihat wajah sembap budak kecil itu. Lalu dia menghulurkan tangannya seakan akan menyuruh Damia pergi ke arah dirinya. Damia pun apa lagi terus mendepakan tangannya untuk pergi ke arah Aurelya.

"Abang Danial kenapa dia ni?" kata Aurelya lalu dia seperti mendodoikan budak itu. Sedih semacam tengok. "Tak tahulah abang pun terkejut tiba tiba Damia menangis. Abang ingatkan kena gigit semut ke apa. Tapi tak de pulak" jawab Danial dan dia memandang Jimin sekilas yang juga melihat ke arahnya.

"Abang, abang ada nampak Makcik Ainaa masuk tadi?" tanya Aurelya selepas dia membetulkan posisi Damia. "Makcik Ainaa? Dia tak balik dari pagi tadi lah" kata Danial dan memandang Aurelya kembali selepas melihat Jimin. Aurelya menggigit bibirnya perlahan. "Kenapa Liya nampak Makcik Ainaa masuk dalam rumah ke apa?" tanya Danial sambil menaikkan kening kanannya.

Aurelya memandang Danial. "Tak de lah, mungkin bayangan Liya je." Aurelya terketawa kecil. "Akak Jasminee mana?" tanya Aurelya. "Ouh kak Jasminee pergi teman Hasya dengan Amir pergi beli sarapan. Baru je" jawab Danial dan Aurelya hanya mengangguk. "Liya boleh jagakan Damia tak? sebab abang nak mandi. Boleh tak?" tanya Danial dan Aurelya terus menjawab.

"Eih boleh" kata Aurelya sambil tersenyum. Lalu Danial pun beredar dari situ. Aurelya pun duduk di sebelah Jimin kembali. Jimin melihat Aurelya yang sedang membetulkan posisi Damia itu. "Awak, cuba tengok muka Damia ni still sedih ke macam mana. Senyap je ke dah tidur?" kata Aurelya dan serentak itu dan memusingkan badannya untuk menyuruh Jimin melihat Damia yang melentokkan kepalanya di bahu Aurelya.

Jimin tersengih. Damia melihat Jimin yang sedang tersenyum melihatnya itu. Mata yang bertakung dengan air mata itu hampir hampir sahaja melimpah keluar. "Tak de lah tak tidur pun." jawab Jimin dan kemudian dia mengesat air mata Damia. Damia ni jenis yang tak kisah dengan semua orang jadi tika ini dia menghulurkan tangannya untuk pergi ke arah Jimin.

Jimin pun apa lagi terus menyambut pelukan tersebut. "Eleh manja je budak ni kan" kata Aurelya lalu dia mencuit sedikit pipi budak kecil itu. Tersengih budak itu. Jimin pula menyandarkan Damia di bahunya kemudian di usapnya belakang badan budak tersebut.

"Hold my hand" kata Jimin dan Aurelya memandang suaminya itu. "What?" tanya Aurelya kembali. "Baby hold my hand" kata Jimin sekali lagi. Aurelya memandang kedua tangan Jimin. Lengan kirinya menampung Damia manakala tangan kanannya sibuk mengusap belakang badan budak perempuan itu. "Which hand?" mana satu tangan yang dia suruh pegang dah kalau dua duanya berguna masa sekarang ni?

"This one" kata Jimin sambil tangannya menunjukkan ke arah tangan kanannnya itu. Aurelya tanpa banyak soal terus memegang tangan lelaki itu.

"Saya takut lah kalau ada apa jadi dekat Makcik Ainaa" Jimin memandang pelik ke arah Aurelya. "Tak de lah macam kalau tiba tiba pakcik Hairi tu ceraikan dia macam mana? ya lah mulut dia kan kalau cakap mesti menusuk dalam hati tu" kata Aurelya sebelum Jimin berkata apa apa.

"Lah padan lah dengan muka orang tua tu, siapa suruh lagi berhasad dengki dengan orang. Kalau dia kena balasan, saya orang pertama yang akan tepuk tangan." kata Jimin tanpa berkias. "Ya Allah Jimin awak ni" kata Aurelya sambil terketawa lecil apabila mendengar kata kata suaminya itu.

"Betulah Liya, buat apa nak kesian dekat orang orang yang macam tu. Dia hormat awak pun tak lagikan dia maki awak. Saya memang dari awal memang dah menyampah dengan Makcik Ainaa. Nasib nasib je ada awak, kalau tak memang hilang ah dia dekat mata orang orang sini. I said what i said" kata Jimin dengan serious tetapi bagi Aurelya ianya semakin lawak. Dia tahu Jimin dan Makcik Ainaa macam mana.

Jimin ni kuat juga melawan. Ya lah orang biadab dengannya, dia biadab lah tetapi dengan cara yang berhemah. Bukan yang sindir sindir macam Makcik Ainaa selalu lakukan pada Aurelya itu.

"Abistu nak buat macam mana awak, dia tu masih makcik saya. Kalau nak benci pun sekadar gitu gitu je." kata Aurelya lalu dia terketawa kecil. Boleh pulak benci gitu gitu je. Ya lah nak benci sepenuhnya rasa berdosa pulak.

"Awak tak contact papa ke?" tanya Aurelya sambil memandang Jimin. Sesekali Aurelya melihat ke arah tangan Jimin yang sedang mengusap kekura Aurelya secara lembut. "Tak." jawab sepatah Jimin dengan pantas tanpa memandang Aurelya. "Mama? ada contact? semalam saya ada call dia. Batuk batuk" kata Aurely dan Jimin mengangguk beberapa kali. "Ada, dia tak sihat sikit. Tapi tak pe Danial dengan Jihoon dah tengok tengokkan" Aurelya mengangguk perlahan.

"Awak kena lah tahu pasal Papa jugak Jimin. I mean kita kena care pasal dia" kata Aurelya yang setia memandang Jimin. "Dah Aurelya Soffia, saya tak nak cakap pasal hal ni" kata Jimin lalu dia membetulkan kedudukan Damia itu. Mungkin budak kecil itu sudah terlelap. Akibat dari perbuatan itu, tangan yang memegang tangan Jimin itu turut terlepas.

Aurelya menggigit bibirnya perlahan. Dah kalau lelaki ni sebuat nama panjang memang takutlah dia. Means dia betul tak mahu cakap tentang hal ni.

Aurelya mengalihkan pandangan Jimin yang hanya memandang ke arah hadapan untuk melihat ke arahnya dengan lembut. Tangannya pula setia berada di pipi Jimin.

"Awak, saya bukan nak pura pura baik tapi jangan jauhkan jarak awak dan saya dengan Papa." kata Aurelya dengan lembut. Pujuk lelaki ni bukannya senang. "Aurelya tak payah nak fikir pasal dia. Dia pernah buat jahat dengan awak" kata Jimin dan dia menggerakkan kepalanya untuk melepaskan pegangan pipinya itu.

Aurelya tidak mengalah malah dia makin membuat Jimin untuk melihat dirinya.

"Jimin, sejahat mana dia pun.."

"Aurelya Sofia saya cakap jangan fikir pasal dia. Dia tak pernah terfikirkan awak dengan niat yang baik. Semua dalam kepala hotak dia tak pernah satu pun yang baik" kata Jimin yang dadanya makin turun naik. "Jimin" pujuk Aurelya sekali lagi dan tangan kirinya memegang dada lelaki itu bersabar.

"Sejahat dia pun dia tetap ayah awak. Simpan sifat pemaaf dalam diri awak Jimin" kata Aurelya sambil betul betul melihat mata Jimin. "Aurelya it's hard to say. Sedangkan saya sendiri tak boleh nak maafkan diri saya apatah lagi dia yang cuba nak.."

Ayat Jimin tergantung disitu. Aurelya tahu apa yang Jimin mahu katakan tapi dia tidak sanggup sebab dia terlalu malu kerana itu berpunca dari ayahnya sendiri.

"Kan saya dah cakap manusia semua buat kesilapan. Akhir akhir nanti dia sedar lah apa dia buat tu salah." kata Aurelya sambil tersenyum dan kemudian dia mengusap rambut Jimin itu perlahan. Jimin memandang Aurelya dengan pandangan sedihnya itu.


Aurelya tersengih kecil sebelum dia merapatkan kedudukannya dan meletakkan kepala Jimin di bahunya. Dia mengusap perlahan rambut Jimin itu. Selang beberapa saat dia melepaskan pelukan tersebut.

Aurelya memandang Jimin yang seperti mahu mengatakan sesuatu. "Sorry sebab tak dapat nak balas hug awak" kata Jimin dan Aurelya terus terketawa. Itu je dia cakap.

"Ha Liya, Jimin terima kasih tau tengokkan si Damia ni" kata Danial dan dia mahu mengambil Damia dari dakapan Jimin. "Lah tidur rupanya" kata Danial dan dia tersenyum. "Haah abang, Jimin peluk dia je terus tidur." kata Aurelya dan memberi ruang untuk Danial lalu untuk ke dalam rumah.

"Ada aura lah tu nak jadi ayah nanti. Abang masuk dulu lah ya" kata Danial dan Aurelya mengawal riak wajahnya. Danial pun tika ini sudah masuk ke dalam biliknya bersama Damia. Kini tinggal Aurelya dan Jimin sekali lagi di pintu rumah tersebut.

"Kalau tiba tiba awak mengandungkan..." Aurelya memandang Jimin yang mahu meneruskan ayatnya itu. "Tiba tiba?" tanya Aurelya pelik. "Macam mana saya boleh tiba tiba mengandung?" tanya Aurelya lalu dia terketawa dengan ayat yang diberi Jimin.

"Tak de lah kalau macam awak mengandung lepas kita..." Aurelya tersengih. Jimin pula terkelu dengan kata katanya sendiri. "Lepas kita..." kata Jimin sekali lagi yang sedang memikirkan ayat seterusnya.

"Ya Jimin kenapa?" tanya Aurelya yang dah lama menunggu Jimin untuk teruskan percakapan itu. "Ha kalau awak mengandung nanti which is anak saya. Kan?" tanya Jimin dan Aurelya mengerutkan dahinya. "Ya ah anak siapa lagi. Takkan anak Amir pulak" jawab Aurelya dengan wajah selambanya.

"Ha ya lah anak saya. Erm awak terima ke saya sebagai ayah kepada anak awak?" tanya Jimin lalu dia memandang Aurelya yang hanya membuat muka mendatar. "Macam tak masuk akal je soalan awak" kata Aurelya lalu dia terketawa. Jimin tersenyum tawar. "Tak de lah saya cuma... cuma tanya" jawab Jimin dengan nada semakin menurun. Aurelya memandang Jimin dengan sengihan.

"Saya rasa saya dah pernah tanya soalan tu dekat awak dan awak masih tak bagi jawapan sampai sekarang. Saya tanya awak yang saya layak atau tak nak jadi ibu kepaa anak awak, kalau saya mengandung. Tapi awak tak jawab dan awak terus tinggalkan saya. Jadi saya anggap yang..-"

"Saya nak Aurelya. Tak tipu saya memang nak ada anak dengan awak. Saya sudi." kata Jimin dengan bersungguh. Aurelya terketawa kecil. "Eih rilek lah, tak payah sungguh sungguh sangat." Aurelya terketawa lagi apabila Jimin mengalihkan pndangannya kerana dia berasa malu. Aurelya tahu Jimin betul betul ikhlas dengan dirinya.

Sekali lagi Aurelya membawa kepala Jimin untuk memandang ke arahnya. "Saya tahu Jimin. Kita cuma perlu tunggu yang masa yang sesuai sahaja okay? Bila semua dah settle, saya orang pertama yang exited untuk ajak awak.."

Tangan Aurelya yang mengelus lembut pipi Jimin makin lama makin melurut sehingga kini jari jemari Aurelya sedang mengusap bibir Jimin. Jimin tersenyum kecil. Dia memegang tangan Aurelya dan membawa turun.

"Aurelya, jangan pernah teringin untuk berhenti jatuh cinta dengan saya. Saya warning awak" kata Jimin dan Aurelya terketawa.

Pandangan mereka teralih pula pada empat buah kereta yang baru sahaja masuk di perkarangan rumah Nekngah.

"I'm back bitchess" kata Taeyong dengan kuatnya selepas dia keluar dari kereta. Jimin dan Aurelya pun terketawa. Apa mencarut di pagi hari ni. Hasya yang baru nak bersuara tadi menjelit hebar pada Taeyong. Ya lah dia dah siap siap nak guna ayat tu tadi tiba tiba Taeyong curi ayatnya. Tapi tak tipu Hasya nampak comel dengan rambut potongan bob itu.

Jimin pun turun dari tangga itu untuk berjumpa dengan rakan rakannya. Namjoon, Seokjin, Jungkook, Taeyong, Jaehyun, Ellina dan juga Nasuha sudah keluar dari kereta tersebut. Ellina dan Nasuha terus melambaikan tangannya pada Aurelya.

"Ha ni aku suka ni, suasana kampung hirup udara segar" kata Seokjin lalu Jasminee memandang sinis. "Eleh orang suruh stay sini tak nak. Ha jeles ah aku selalu balik sini hirup udara segar" kata Jasminee lalu dia menjelirkan lidahnya pada Seokjin begitu juga dengan lelaki itu. "Ni macam mana boleh sekali dengan diaorang?" tanya Jimin pada Yoongi sambil tangannya menunjukkan ke arah Jasminee, Amir dan Hasya.

"Ouh kitaorang terserempak tadi time nak beli buah apa entah yang berduri tu" kata Yoongi dan Jimin hanya mengangguk. "Ah tak de tak de aku pasti Nekngah paling rindu dekat aku. Ha kak Jasminee mohon jeles. Muahahha" kata Taeyong dengan bangganya. Jasmine terketawa besar. "Entah entah Nekngah tak kenal kau dah, rambut pun asyik asyik tukar" bidas Ellina dan makin galak tawa yang lain.

"Ha Liya kau tengok tengok apa je, ha kantoi ah rindu aku dah lama tak jumpa atototo" kata Amir yang sedang membawa makanan makanan keluar dari kereta. Aurelya mengerutkan dahinya. Sejak bila pulak.

"Dasar kau budak tak mandi, buat apa dia nak rindu kau. Baik dia rindu aku. Nekngah aku pasti akan ingat aku lagi walaupun dah berapa tahun aku tak balik sini" kata Jungkook yang sudah berdiri di sebelah Amir.  "Dah ah kau senyap aku nak cakap pulak. Ha Aurelya aku sebagai  kakak yang beribawa ada bawak makanan favourite kau" kata Jasminee dengan senyuman lebar.

Aurelya pun berdiri dengan senyuman terhias. "Favourite?" tanya Aurelya kembali dengan teruja. Jasminee, Amir, Hasya, Ellina, Nasuha, Yoongi, Taeyong dan Jungkook memandang antara satu sama lain kemudian mereka keluarkan makanan favourite Aurelya itu keluar dari kereta.

"Durian!!" kata mereka berlapan serentak dan terus riak wajah Aurelya bertukar.

ʕ••'ʔ

Ketika itu semua sedang berada di dapur. Hasya kini menjengukkan kepalanya untuk melihat kehadiran Aurelya dan Jimin. Setelah melihat Aurelya dan Jimin dalam perjalanan dia terus menepuk peha peha Amir dan Jasminee. Danial yang terlihat hanya tersenyum melihat perilaku isterinya itu.

"Ya Allah sedapnya bau durian ni ffuh rugi siapa tak makan" kata Jasminee sengaja menguat nguatkan suaranya supaya menyakitkan hati Aurelya. Ketika itu Hairi sedang mengopek buah durian tersebut. "Mesti yang tak makan ni hidup dia tak fun kan?" kata Taeyong lalu dirinya bersama Jasminee dan Amir terketawa. "Eih Jimin meh sini turun, rasa durian ni sedap" pelawa Nekngah dan menyuruh Jimn untuk turun.

Tangan Jimin yang memegang tangan Aurelya itu mahu menarik tangan tersebut untuk pergi ke dapur bersama sama. Tetapi Aurelya hanya mengeraskan dirinya dan menggeleng perlahan. "Kenapa? jomlah saya nak rasa. First time ni" kata Jimin dengan teruja tetapi tidak bagi Aurelya. "Tak pelah awak pergi je dulu" kata Aurelya dan dia menolak nolak Jimin untuk pergi.

"Eih Jimin biar je dia situ, dia tak makan durian. Meh sini meh. Rugi siapa tak makan ni" kata Amir dan Aurelya membuat muka cemberut ni. "Lah tak makan? kalau macam tu jom lah duduk sebelah saya jer. Makan tak payah teman jer" kata Jimn sekali lagi dan Aurelya hanya menggukingkan matanya. Nasib suami.

Nak tak nak Jimin pun duduk bersila bersama sama dengan Aurelya. "Eih akak Liya sejak bila dah makan durian? Bukan dulu bukan main menolak lagi durian ni?" tanya Rafael dan rakan rakannya itu mengangguk setuju. "Duduk sini je tak makan" kata Aurelya yang masih dengan muka cemberutnya. "Noob je tak makan durian" kata Jaehyun. "Kau pun first time" balas Nasuha sambil memandang Jaehyun.

"Ni Jasminee mana dapat durian ni? banyak ni" tanya Pakngah yang membantu untuk membuka durian tersebut. "Ouh kitaorang beli sekilo 14 ringgit pastu pakcik tu bagi free pulak yang selebihnya sebab tinggal sikit time tu. And dia memang sedekah dekat mamat mamat Korea ni. Tu yang dia habiskan semua. Maybe ni memang rezeki Jimin dengan yang lain." jawab Jasminee lalu dia menyenggol bahu Aurelya. Saje mahu menyakat.

"Kenapa aku bau durian dalam rumah ni?" kata Maksu dan diikuti dengan Makngah. "Langkah kanan weyh kita" kata Makngaj lalu dia memukul bahu Maksu akibat terlalu gembira. Siapa tak happy susah nak makan durian ni nak kena tunggu musim kadang kadang.

"Ha angah, Miraa meh sini makan durian sama sama" ajak Nekngah dan apa lagi teruja lah dua orang itu. "Ha okay okay tapi Miraa pergi panggil budak budak tu dulu okay?" kata Makngah dan dia pun keluar dari rumah tersebut untuk panggil budak budak yang asalnya dari rumah anak yatim itu.

"Eih Liya dah makan durian ke apa? Uih ramai ni kawan kau pun ada" tanya Maksu pelik apabila terlihat Aurelya berada di samping Jimin itu. "Tak de lah duduk je sini tak makan pun" kata Aurelya lelau dia tersenyum. "Ha bagus lah tu ni Jimin, isteri kau ni tak makan durian ha." kata Maksu ketika dia mahu mengambil durian tersebut. Jimin sempat tersenyum lalu dia memandang Aurelya.

"Ni Jimin dengan yang lain ni first time ke apa makan durian?" tanya Yusuf yang kini sedang mengagih durian. Taeyong, Jungkook dengan Yoongi buat selamba je lah kan sebab mereka dah pernah dah makan durian ni. Tempat yang sama di rumah Nekngah juga lah.  "Haah first time" kata Jimin dengan senyuman.

"Ha Namjoon, Jimn, Jaehyun, Seokjin cuba rasa mesti suka punya" kata Ibu Syakirinaa dengan senyuman. Kini di tangan Jimin sudah berada seulas durian. Masing masing menunggu untuk Jimin, Jaehyun, Namjoon dan Seokjin merasa durian tersebut.

Mereka pun tanpa lengah memasukkan seulas durian itu sedikit demi sedikit. "Erm sedaplah, Jimin suka" kata Jimin dengan senyuman sekali lagi. Seokjin dan Namjoon mengangguk angguk setuju dengan kata kata Jimin. "Ffuhlamak bau je menyengat rasa dia ffuh" kata Jaehyun dengan teruja.  Tak tipu memang sedap. Serentak itu semua bersorak ya lah orang Korea suka makan durian. Jarangs jarangs.

"Memang nasib Liya lah dapat suami suka makan durian" kata Ibu Syakirinaa dan ada yang terketawa. Jasminee, Amir dengan Hasya daripada tadi tak habis habis menghulur hulur durian tersebut. Kini, ramai lah yang berada di ruang dapur tersebut. Baik Makngah baik Maksu semuanya bergaul dengan amat mesra. Hasad dengki yang dulu semuanya diletak jauh. Tanpa sedar ada seseorang yang lihat dari jauh dengan hati yang cukup membara.

ʕ••'ʔ

Nasuha, Aurelya, Taeyong dan Ellina kini berada di pondok berhadapan dengan rumah Nekngah.

"Kau meragam apa tiba tiba datang rumah sini?" tanya Aurelya pada Nasuha. "Alah kau macam tak tahu pulak pembawakan budak" kata Taeyong lalu dia menghulurkan tangannya yang masih ada sisa bau durian itu di hidung Aurelya. Terus ditolak bahu Taeyong dengan kuat.

"Entah duh aku sebenarnya nak ajak Yoongi je sebab. Aku tak de kampung pastu Yoongi pernah cakap yanh dia nak rasa suasana kampung. Jadi kau tiba tiba terlintas dalam kepala hotak aku. So aku guna nama aku untuk cakap aku yang nak pergi kampung ni. Saje nak tengok Yoongi happy" kata Nasuha dengan sengihan. Comel bukan Yoongi?

"Erk geli je aku dengan ayat kau" kata Taeyong dengan nada gurauannya. "Kau Ellina apahal tiba tiba ikut kitaorang datang sini?" tanya Taeyong pada Ellina. "Aku ikut je ah sebab entah tiba tiba Jaehyun ajak aku teman dia. Aku bukan apa lah kan, aku rasa macam Jaehyun tu makin lama makin rapat dengan aku" kata Ellina dan yang lain sudah memandang ke arahnya.

"Jadi ini sebabnya ke kau tak layan Seokjin?" tanya Nasuha tanpa bertapis. "Tiberr bukannya aku tak layan. Seokjin pun layan aku cam member member. Aku pun layan ah sama macam dia. Entah aku suka dia, dia pun suka aku. Tapi masing masing just suka as member. So kitaorang jadi bestfriend baharu" kata Ellina sambil tersengih. "Sial lah kau, kau duakan aku siut" kata Taeyong tidak berpuas hati lalu dia menolak bahu Ellina.

"Aku sorang je boleh jadi bestfriend lelaki korang ha" kata Taeyong lalu dia memuncungkan bibirnya. Kini, Yoongi, Jungkook, Jimin, Namjoon, Amir, Jaehyun dan Hasya sudah berada di pondok itu. Makin semerbaklah bau durian dekat situ. Even dah basuh pun bau tu masih ada. Ya ah kuat kot bau dia.

Jungkook yang terperasan dengan perubahan riak wajah Aurelya terus tersengih lalu dia menyenggol lengan Amir.  "Eih Liya muka kau asal gitu?" tanya Amir dan dia sengaja meregang regangkan tangannya di depan Aurelya. "Lah tak perasan ke kedatangan kau memang tidak dialu alu oleh aku." bidas Aurelya tanpa belas kasihan.

"Ah erm kalau kitaorang pulak macam mana?" tanya Namjoon dan dia meletakkan tangannya di bahu Aurelya terus tak bergerak badan Aurelya. Dia makan dah tak boleh, apatah lagi bau durian secara berterusan. Dia bukan lah hiprokrit macam tak leh makan durian lah apa lah.

Semua ni jadi bila dia berusia 5 tahun. Dulu Aurelya lah yang paling suka akan durian ni. Mana mana sikit sikit nak durian. Tapi ada satu hari ni dia makan durian dan minum air coca cola. Habis termuntah sampai demam Aurelya. Sejak tu Aurelya terus dah tak makan durian. Tapi dia hormat je orang yang makan tak de lah mempelekehkan orang orang makan durian macam buat muka geli ke, cakap bau durian busuk ke. Ha tak dia bukan orang macam tu.

"Aurelya cium tangan saya Liya" arah Jimin dengan tiba tiba dan Aurelya memandang pelik dan dia terketawa. Dia anggap itu hanya gurauan tetapi tidak bagi yang lain. Riak wajah Aurelya terus berubah apabila rakan rakan yang lain makin lama makin dekat dengannya.

"Pergh mana aci aku tak de geng siaa" kata Aurelya serentak itu Aurelya terus melarikan diri dari orang orang yang suruh mereka menghidu bau tangan mereka. Dasar kawan tak senonoh. Yoongi dan Nasuha hanya melihat adegan kejar mengejar itu. Bukan diaorang sahaja yang turut kejar mengejar itu, malah Razak dan rakan rakannya juga main berlari lari di kawasan hadapan rumah Nekngah.

Tak tipu, mereka yang berada di rumah itu berasa pengalaman yang sangat gembira. Ini baru sahaja pagi, belum lagi malam.
















M U A L A F

Continue Reading

You'll Also Like

72.3K 6.4K 17
"jinu unnie ! kookie nak biskut tu !" -jeon jungkook "kenapa la aku kena jaga orang dewasa lagi berbulu tapi perangai macam budak-budak ni"-park jinu...
98.6K 6.5K 68
IRFAN DANIAL, jejaka tampan yang mempunyai rupa paras yang kacak dan tampan, Irfan sentiasa menjadi perhatian para gadis. Seorang juruterbang yang be...
1.9K 78 27
"You're playing with fire, babygirl" START: 3/1/2024 END: 18/1/2024 WARNING: This story contains mature content; use of language, sexuality and inapp...
19.1K 2.2K 31
Namjoon,Suga,J-Hope,Jin,Jung Kook,Jimin dan Taehyung....terperangkap dlm satu game online iaitu The Devil's Game. Tiada jalan utk keluar dari game te...