[C] Mualaf ╮ρjм (S1)

By eyesfrcoral

142K 11.8K 4.4K

BOOK1 IM_CHUBB MUALAF SERIES Penat lelah seorang perempuan yang tidak begitu alim yang menjaga suami mualafn... More

0 ゼロ
1 ☾
2 ☾
3 ☾
4 ☾
5 ☾
6 ☾
7 ☾
8 ☾
9 ☾
10 ☾
11 ☾
12 ☾
13 ☾
14 ☾
15 ☾
16 ☾
17 ☾
18 ☾
19 ☾
20 ☾
21 ☾
23 ☾
24 ☾
25 ☾
26 ☾
27 ☾
28 ☾
29 ☾
30 ☾
31 ☾
32 ☾
33 ☾
34 ☾
35 ☾
36 ☾
37 ☾
38 ☾
39 ☾
40 ☾
41 ☾
42 ☾
43 ☾
44 ☾
45 ☾
46 ☾
47 ☾
48 ☾
49 ☾
50 ☾
51 ☾
52 ☾
53 ☾
54 ☾
55 ☾
56 ☾
57 ☾
58 ☾
59 ☾
60 ☾
61 ☾
62 ☾
63 ☾
64 ☾
65 ☾
66 ☾
67 ☾
68 ☾
69 ☾
70 ☾
71 ☾
72 ☾
73 ☾
74 ☾
75 ☾
76 ☾
77 ☾
78 ☾
79 ☾
80 ☾
81 ☾
82 ☾
83 ☾
84 ☾
85 ☾
86 ☾
87 ☾
88 ☾
89 ☾
90 ☾
91 ☾
92 ☾
93 ☾
94 ☾
95 ☾
96 ☾
97 ☾
98 ☾
99 ☾
100 ☾
101 ☾
102 ☾
103 ☾
104 ☾

22 ☾

1.1K 99 12
By eyesfrcoral

M U A L A F


"Ya Ibu kitaorang kat luar rumah ni. Ha ya ya dengan bos dengan kawan kawan. Ha okay. Waalaikumussalam" ketika itu Aurelya sedang menelefon ibunya dan rakan rakannya tidak termasuk Eika, sedang berada di luar rumah bersamanya.

"Ha ibu aku suruh masuk" kata Aurelya. "Tapi kan makcik tu semua tak nak masuk bilik dia macam tahu tahu lah" Aurelya mula resah begitu jugalah dengan Jimin tetapi dia masih mengawal riak wajahnya.

"Tak apa Jimin kau buat relax je" sokong Yoongi dan Jimin mengangguk.

Mereka pun sudah duduk di ruang tamu. Jadi semua kekok mendiamkan diri. Actually kat situ pun ada mak bapak Aurelya.

"Ibu ayah ni lah dia" kata Aurelya dengan lambat. Tak sekarang ni kenapa dengan keluarga sendiri rasa kekok ni pulak ni. Halah halah.

"Jimin kan?" tanya Ayah Yusuf setelah lama mendiamkan diri. Jimin membuat muka tidak faham. Memang sebelum ni dia ada belajar Bahasa Melayu tetapi Ayah Yusuf cakap dengan terlalu cepat.

Jimin memandang Aurelya.

"Ha ya dia lah" Aurelya menjawab apabila mendapat tahu bahawa Jimin tidak faham.

"Pak cik bukan apa pakcik cuma takut kalau Jimin bawak Aurelya terpesong dari agama kami" kata Yusuf tanpa sebarang senyuman.

"Pakcik sebenarnya tak berapa nak percaya dengan Mualaf ni tapi atas sifat perikemanusiaan pakcik, pakcik benarkan. Pakcik tak kisah yang penting kena usaha belajar tentang Islam dan membawanya ke jalan yang benar" sambung Yusuf lagi. Pada kali ni Jimin faham apa yang dikatakan oleh Yusuf itu walaupun ada ayat ayat yang dia tak faham tu. Dia terus tersenyum.

"asaya akan usahakannya" kata Jimin dengan pelatnya. Aurelya tersengih lalu Jimin memandang ke arah Aurelya.

"Alamak kitaorang lambat ke?" kata Makcik Ainaa yang entah muncul dari mana. Serta merta Aurelya mengeluh.

Rakan rakannya termasuk Yoongi membuat muka menyampah. So ini lah makcik makcik Aurleya yang diaorang cakap tu? desis hati Jimin.

Mak cik Ainaa dan Maksu terus duduk di sofa yang ada.

"Eih kawan kawan Aurelya pun ada sekali? hi" sapa Maksu ceria tetapi membawa maksud lain.

"Assalamualaikum" sapa Nasuha kembali tanda dia menyindir Maksu itu. Yoongi cepat cepat memegang tangan Nasuha.

"Tch anak cina ni pun kau bawak?" Makcik Ainaa memandang hina pada Nasuha dan Yoongi.

"Sorry tapi dia Korean bukan Chinese. Sorry wrong person" Nasuha senyum sindir kearah Makcik Ainaa. Yoongi menolak perlahan tangan Nasuha lalu digeleng perlahan kepalanya. Farrah dan Ellina sudah terketawa kecil tetapi masih didengari oleh Makcik Ainaa dan Maksu.

"Ainaa apa ni layan tetamu macam tu?" tegur Yusuf. "Siapa sebelah kau tu Liya?" tanya Maksu selepas mendapati ada seorang lelaki yang bukan berbangsa melayu duduk di sebelah Aurelya.

"Kak diaorang datang sini tak ada apa apa pun cum..-"

"-..ni mesti nak mintak restu kan?"  sangka Makcik Ainaa. Jimin cuba untuk memahami apa yang dikata oleh Makcik Ainaa. "Ni awal awal nak kahwin ni mesti ada sebab kan? entah entah perut tu dah ada isi" kata Maksu selamba.

"Amiraa (maksu) apa benda ni?" marah Yusuf tetapi suaranya masih boleh dikawal. Jimin mulanya tidak faham tetapi selepas beberapa saat dia mula faham dan memandang Aurelya yang sedang bermain dengan jarinya.

"Eih betul apa aku cakap dia dekat sana pun bukannya buat apa pun. Entah entah berlakon jadi baik dekat sini tapi dekat sana, ha kau. Budak ni bukannya betul pun" bidas Makcik Ainaa sambil tersenyum sinis.

Jimin semakin kesian apabila Aurelya hanya mendiamkan diri. Kenapa semua nak buat dia macam ni.

"Sudah sudah lah tu Ainaa, Amiraa. Cuba fikir pasal perasaan orang lain" kata Yusuf apabila kakak iparnya sudah melebih. "Sebelum tu aku nak tanya kau, kau terima budak sebelah Liya tu?" tanya Maksu ingin tahu.

Jimin memandang Yusuf. Begitu juga Yusuf yang memandang Jimin sekilas. Yoongi, Nasuha, Ellina dan Farrah juga memandang dengan wajah yanh berharap.

"Kalau dia berniat untuk berkahwin dengan Aurelya dan untuk berlajar Islam, saya izinkan" jawab Yusuf tenang. Jimin cuba menyembunyikan senyumannya. Kini, Yoongi, Nasuha, Elinna dan Farrah memandang dengan wajah sinis pada Makcik Ainaa dan Maksu untuk mendengar jawapan mereka itu.

Mak cik Ainaa terketawa kecil. Semua memandangnya. "Tch senang betul kau buat keputusan. Kau mesti ada buat apa apa kan? kalau tak, tak adanya adik ipar aku pilih kau dengan sesenang hati" makcik Ainaa menunding jarinya kearah Jimin.

Nasuha membuat muka tidak berpuas hati baru sahaja mahu dia berbicara, Yoongi menahan. Nasuha ni bukan boleh percaya. Kaki gaduh ni time sekolah. Kena pula dia tidak suka akan Makcik Ainaa dan Maksu.

"Makcik kenapa tuduh macam tu dekat dia?" tanya Aurelya. Strong woman Aurelya Soffiaa.

Okay tak ada kena mengena.

"Kau tengok anak kau, sebabkan lelaki dia nak melawan" makcik Ainaa tersengih dan Aurelya mengeluh kecil. Ellina dan Farrah membuat muka tidak puas hati.

Tiba-tiba Ellina terbatuk batuk. "Apa benda dia ni berbual" kata Ellina semasa dia sedang batuk itu untuk menyindir Makcik berdua itu. "Allah terbatuk pulak" kata Ellina dengan wajah disengajakan polos lalu membetulkan tudungnya. Farrah dan Nasuha terketawa kecil.

"Kak Ainaa, kak Miraa tak ada siapa yang yang paksa saya untuk buat keputusan ni. Saya memang pilih dia dengan ikhlas" jawab Yusuf lagi. Nasuha sedang senyum mengejek ke arah Maksu dan Makcik Ainaa. Kawan kawannya menahan dari tawanya.

Tunggu kau Aurelya, ni baru permulaan. Kau tunggu je. Tak lama pun. Kata Makcik Ainaa sinis didalam hati.


ʕ••'ʔ


Malam.

"Macam mana tadi?" tanya Hoseok lalu duduk di sebelah Jimin. Mereka berlima sekarang berada di Hotel.

"Okay je cuma tu lah makcik dia tu. Seram" jawab Jimin yang matanya masih pada televisyen. "Hurm aku ada dengar jugak pasal makcik dia" sambung Seokjin yang sedang mengacau airnya.

"Aku rasa kan aku nak belajar bahasa melayu lah. Susah lah aku ni dah macam apa tadi nak kena faham betul betul ayat diaorang" adu Jimin. Pada tahun lepas dia ada jugalah belajar Bahasa Melayu dan Bahasa English. Tetapi hanya separuh jalan kerana alasannya malas. 

"Memang patut pun, aku ni pro dah bahasa melayu ni" kata Jungkook dengan riak.

"Eleh kau pikir kau seorang? aku pun sama cuma tak ada lah pro sangat. Masih baru baru lagi" kata Namjoon pula. "Kalau macam tu kau sahaja lah ajar Jimin, dah pro kan?" kata Hoseok lalu menaikkan kening belah kanannya. "Haah weyh, wah jimat aku tak payah keluarkan duit" kata Jimin sambil tersengih.

"Eih tak ada tak ada nak tahu, belajar dengan orang lain jangan dengan aku. Aku pun malas jugak, kang tak pasal pasal aku terajar benda lain" kata Jungkook sambil menggeleng. "Hek eleyh cakap je lah yang kau ni pun macam kitaorang" kata Seokjin sambil membuat muka meluat. Jungkook tersengih nakal.

"By the way kan, aku sebenarnya kesian dengan Aurelya. Dia tadi kena tuduh macam macam" Jimin teringat di rumah ibu bapa Aurelya. "Aku dah kata kan? makcik dia memang macam tu. Entah kenapa benci sangat dengan Aurelya" sambung Jungkook.

"Ya weyh Yoongi pun kena, dia katanya Yoongi tu anak cina" kata Jimin membuatkan rakan rakannya terketawa. "Tulah dia tu putih sangat aku pun ingatkan anak cina first first" sokong Seokjin dan rakan rakannya tersengih.


ʕ••'ʔ


Aurelya baring di atas katilnya. Dia mengingati kejadian tadi. Dia tak rasa lepas ni dia akan bahagia dengan senang.

Sekejap? Bahagia? Aurelya terketawa kecil.

"Aku? bahagia? dengan Jimin?" Aurelya terketawa tetapi tidak ada lah kuat sangat. Kang nanti orang dengar ada yang mengatakan dirinya gila.

"Kahwin pun sebab mak bapak Jimin, ada hati nak bahagia dengan dia? pfft" Aurelya menepuk nepuk bantal di sebelahnya. Bagi dirinya sungguh lawak.

Dia terdiam dengan tiba tiba.

"Tiba tiba rasa diri ni macam patung pulak" kata Aurelya sayu. Dia tak tahu,;rasa macam nak nangis pun ada. So cara terbaik adalah ketawa. Aurelya menutup mukanya dengan bantal. Dia tak tahu macam mana nak buat lagi. Kalau nak batal, dah restu dah baru je tadi.

Aurelya pun duduk dari baringannya. Dia menunduk lalu dia mengetuk ngetuk kepalanya.


















M U A L A F

Continue Reading

You'll Also Like

185K 20.2K 34
Apabila 7 orang lelaki yang tak pernah mengenali satu sama lain dan tak pernah serasi mendapat satu rumah yang sama . "kau pahal raba aku sial ?! "...
494K 17.1K 70
( In editing process...) 𝐀𝐑 - 𝐑𝐀𝐘𝐘𝐀𝐍 - "I'm looking for the right one, Nadra. Then, I'll straight off to propose her, marry her and treat her...
92.3K 3.2K 70
1𝓼𝓽 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓫𝔂 𝓯𝓵𝓸𝓵𝓮𝓼𝔂𝓪 𝐀𝐋𝐄𝐄𝐒𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
72.3K 6.4K 17
"jinu unnie ! kookie nak biskut tu !" -jeon jungkook "kenapa la aku kena jaga orang dewasa lagi berbulu tapi perangai macam budak-budak ni"-park jinu...