Aliya Qairisha

By shashim_

521K 16.8K 765

Previously known as My Love Qairisya ✅ complete "What the heck! Buta ke?" "Excuse me? Aku ke kau yang buta... More

Prolog
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 28 part II
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Epilog
Special Chapt
Special Chapt II
PENTING! PLS BACA

Bab 44

6.4K 231 11
By shashim_

Siapa Jeff? Perhitungan apa yang dia nak buat? Hariz pula. Apa yang dia nak sebenarnya? Pelbagai persoalan mula bermain dimindanya. Aku kena cari tahu ni. Kena! Telefon dikeluarkan dari blazernya. Nombor seseorang didail.

"Hello?" Soal manusia yang berada di hujung talian.

"Hello, aku nie. Aku nak jumpa dengan kau petang nie. Nanti aku bagi location. Bye." Usai bercakap talian terus diputuskan.

               ********

"Bos tak nak balik ke? Dah nak maghrib dah nie." Teguran Siti mengejutkan Rish dari lamunannya.

"Hah Siti, jom la balik. Saya nak kemas barang saya sekejap." Usai mengemas barang peribadi miliknya, Rish dan Siti melangkah keluar dari butik bersama-sama. Rish masuk ke dalam kereta dan menghidupkan enjin. Setelah 10 minit memanaskan enjin, kereta mini Coopernya mula membelah jalan raya. Seperti selalu, jalan sentiasa jammed pada waktu puncak begini. Memang menguji kesabaran betul.

Berikan cinta mu,
Juga sayang mu,
Percaya pada ku,
Ku kan menjagamu,
Hingga akhir waktu,
Menjemputku....

Ku berikan cinta ku,
Juga sayang ku,
Percaya pada ku,
Ku kan menjagamu,
Hingga akhir waktu,
Menjemput kuuuuu uuuhoooo..

Sejenak Rish tersentak. Lagu yang dimainkan diradio menyentuh hatinya. Amsyar awak apa khabar? Saya rindukan awak. Rish mengeluh. Tangannya mula menekan button radio untuk menukar siaran radio yang lain.

Apa agaknya khabarmu disana,
Disini ku sedang dibelengu rindu,
Beginilah rasa seksa perpisahan,
Sungguh anehnya hidup berasingan,
Hati terasa bagai tertinggal disitu,
Meski pun tubuh dah jauh beribu batu,
Sesaat seperti bertahun lamanya,
Semasa kau tiada.. apa yg terdaya..
Bila terasa rinduu,
Kusebut namamu,
Dalam harapan kau kan muncul,
Dalam tidur,
Bila terasa rindu,
Ku byg wajah mu.. dlm angan
Dan barulah ku terasa bagai disembuhhh...

Air mata Rish terus berlinangan dengan deras. Macam kena je lagu ni dengan situasinya sekarang.

Ting!

Bunyi mesej yang masuk menarik perhatian Rish. Berkerut Rish membaca mesej dari nombor yang tidak dikenali itu.

Bukak radio hot fm sekarang! Cepatttt! Balas klu dah bukak.

Rish mengerutkan dahi tetapi tetap menurut. Mesej itu turut dibalas.

Hello siapa ditalian.

Suara dj radio yang bertugas memenuhi ruang kereta Rish. Dia mengerutkan dahi. Apa function orang yang mesej aku tadi suruh aku bukak kalau just nak dengar dj nie borak dengan pemanggil? Hmm. Sekali sekala dengar luahan orang dekat slot dedikasi radio nie tak salahkan Rish?

Hello saya mr.AR

Haha. Nama penuh?

Saya nak kenalkan diri saya AR je.

Baik lah encik AR apa pengalaman bercinta yang anda nak kongsikan petang ini.

Hmm. Saya pernah suka seseorang. Manis orangnya. Saya luahkan perasaan saya dekat dia tepi pantai masa tu. Sebelum saya luahkan perasaan saya ada nyanyikan dia sebuah lagu.

Err.. why aku rasa semacam je ni? Kebetulan kot? Eh Rish pikir Amsyar sorang je ke leh buat macam tu? Jangan perasaan ehh.

Fuh, sweetnya. Lagu apa yang awak nyanyi? Lagu goyang dumang ke. Hahahaha..

Haha. Tak. Saya nyanyikan dia lagu...

Lagu apa? Fuh saspen la encik AR kita nie.

Saya nak nyanyi boleh tak?

Haha. Boleh, boleh, silakan encik AR.

Ehem. First sebelum saya nyanyi, saya tahu awak sedang dengar. Saya minta awak hayati dan ingat la balik kenangan masa tu. So dengarkan lah.

Aku tak tahu apa yang ku rasakan,
Dalam hati ku saat pertama kali,
Melihat dirimuuu..
Melihat muu..
Seluruh tubuhku terkaku dan membisu,
Detak jantungku berdebar tak menentu,
Sepertinya aku.. tak ingin berlalu,
Berikan cintamuu juga sayangmuu,
Percaya padaku, ku kan menjagamu,
Hingga akhir waktu menjemputku,
Ku berikan cinta ku.. juga sayang ku, percaya pada ku,
Ku kan menjagamu, hingga akhir waktu menjemputku..
Saat ku tahu, kau akan pergi jauh, izinkan aku tuk selalu menanti mu,
Untuk katakan ku ingin dirimu,
Agar kau tahu betapa ku terlalu,
Mencintai mu. Aku akan menunggu,
Hingga dirimu kembali padaku..

Emm, encik AR boleh teruskan nyanyi ke? Soal dj radio setelah encik AR berdiam buat beberapa ketika.

Nampaknya encik AR kita sungguh beremosi. Kenapa ye. Adakah perempuan itu menolak cinta encik?

Tak. Dia tak menolak. Lepas saya nyanyi saya pakaikan dia gelang dan beri bunga. Terus dia pengsan. Haha. Lepas pengsan dia terus balik dengan abang dia. So saya buat misi mencuri hati dia dengan kerjasama abang dia. Saya beri dia bunga dan hantar coklat kesukaan dia dekat butik dia. Dan finally dia terima saya.

Wow. Romantiknya encik. So kenapa encik macam sedih masa nyanyi tadi?

Saya. Saya rindukan dia. I don't know why. But one day, lepas dia balik dari Singapore atas urusan kerja dia terus minta break dengan saya. Saya. Saya cuba tanya dia why. But dia tak beri saya jawapan. Dia just cakap dia bosan dengan saya. Saya tak boleh terima. Dan saya tak percaya. Saya cuba pujuk dia until one day. Dia reply mesej saya and dalam mesej tu dia suruh saya berhenti pujuk rayu dia dan sedar diri saya, dia cakap layakkah saya yang bekerja sebagai dispatch untuk dia yang cantik dan bekerjaya? Dan saya give up. Saya give up. Saya terus ubah diri saya, dan sekarang saya bekerja sebagai CEO company ayah saya. Yeaa saya tak la sengkek mana. Saya cuma nak berdikari. Kerja sendiri. Jadi dispatch sebab saya memang minat dengan motor. And one day, saya terlanggar dengan dia di lobi hotel. Dia masih cantik macam dulu. Masih sama cuma dia dah bertudung. Saya hampir tak kenal dia. Bukan hampir memang tak kenal. Saya dapat cam dia lepas dia tegur saya. Then muka dia macam sedih. Saya tertanya-tanya kenapa, dan kenapa. Dan hari ini saya dapat jawapannya. My love Aliya Qairisha, awak nak tahu tak? Awak totally stupid. Hahaha. Stupid sebab awak mintak break sebab takut dengan ugutan orang yang tak ada akal macam Hariz tu. Walaweh, saya anak jantan ok. Saya boleh jaga diri saya. Tak apalah, walaupun awak agak stupid sekurang-kurangnya saya tahu awak sayang saya betul tak? HAHAHA.  I love you sayang. Love you so much. And I know you love me too. Diari awak ada kat saya. Dan thanks sayang sebab penuhkan diari awak dengan muka hencem saya. Saya terkejut baca sebab penuh dengan ayat gramatis dan puitis. Tak sangka sayang saya nie pandai jiwang karat jugak eh. Selalu tu bebel je dekat saya sebab nyanyi lagu jiwang. Hahaha. Okk saya rasa ucapan saya panjang sangat pulak. Pendengar-pendengar lain mesti dah tadah baldi nak muntah. Hahaha. Thanks dj sebab bagi saya ruang dan peluang nak bebel dekat future wife saya yang agak stupid tu..hahaha.. bukan saje nak kutuk tau.. kenyataan.. sorry sayang..byee..

Fuh itu dia pengalaman bercinta dari encik AR kita. Sangat romantik dan fuhh sweet tahap diabetes. So pendengar-pendengar yang lain mari la berkongsi pengalaman bercinta anda dengan kami. Dail sahaja 1800882323 sekarang.

Rish terus menangis dalam senyum. Amsyar!! I love youu!!!

               **********

"Fuh sweet gila babey *sopan sikit dri bab1* kau nie."

"Hahaha. Aku memang sweet. Tak tahu ke?" Amsyar menjelirkan lidah buat Qhusyairi. Mereka tergelak. Amsyar bersyukur Allah buka jalan untuk dia. Dia tergerak hati nak melawat kubur mamanya dan siapa sangka dia ternampak Rish dan sekali gus dia mendengar luahan Rish pada arwah Sarah. Lantas dia terus menghubungi Qhusyairi untuk bertanya dengan lebih lanjut tentang Jeff.

"Hahah, jom dengar lagi sekali luahan kau tu."

"Huh?" Amsyar menayang muka blur.

"Taraaa.. aku rakam bodoh." Qhusyairi menunjukkan voice yang dirakam kepada Amsyar. Qhusyairi menekan butang play dan voice itu mula bermain.

"Haha. Bodoh la kau Ri. Tapi tak pe. Nanti bagi aku voice tu dekat aku. Aku nak balik dah ni."

"Hah, okay. Jumpa nanti."

"Hah, jumpa nanti
Plan kita tu jangan lupa. Kita kena buat cepat. Lagi cepat. Lagi bagus. Lagi cepat aku dapat kahwin dengan adik kau."

"Ceitt..hahah.. jumpa nanti."

Amsyar terus berjalan meninggalkan Qhusyairi. Dia perlu cepat. Dia ada misi lain. Huh, berani kau cari pasal. Nak mati namanya tu.

"Hello, Fan aku nie. Aku nak kau kumpul budak kita. Ada kerja aku nak korang bereskan. Malam nanti aku datang port." Setelah mendapat balasan dari Irfan, Amsyar memutuskan panggilan dan memecut keretanya laju.

Ok semua readers sis yang dirahmati Allah sekalian.. nah sis bagi. yeahh hero dah mari. Fuh double update harini. Tak pe. Demi korang sis sanggup.. huaaa.. rabak mata nak kena baca buku malam nie.. sis xsntuh lagi buku..sob sob sob.. klu korg xsyg sis xtau la..huhuhuhu.. saya doakan author cerita nie lulus dengan cemerlang dlm exam. Cemerlang dunia dan akhirat..

Fuh..thanks doakan sis..hahahahaha.. love youu..jgn lupa vote.. penat sis taip berjam-jam.. hampir satu jam gak la taip bab nie..ufufufu..segala typo harap diampun..hahahahh.


Japp!! Haih sis nie asyik lupa je.. nie sis nak pomot nie.. moh la baca novel dari adik manis kita CNF_16 baca tau..baca jgn xbaca. Sorry sis xigt tjuk novel. Korg cek la kat profile dia k. Ok byee..

Continue Reading

You'll Also Like

319K 14.8K 78
Karya keempat in romance by hernazulaikaa 📖 TAMAT Nur Ayshah, gadis sekuat batu. Hidupnya tidaklah seindah yang disangka, walaupun datang dari kelu...
604K 16.2K 54
Dia, Laith Zahran. An annoying guy yang tiba-tiba masuk dalam hati ini pastu tak reti-reti nak keluar. Ah sudah! Parah laa gini. Hello abang polis...
402K 15.6K 63
[Sequel My White Knight tapi kalau tak baca the first one pun takpe ?] Masalah yang menimpa keluarga Mikayla sekaligus memberikan kesan kepadanya. Di...
343K 13.4K 48
COMPLETED Evans's Series [#1] - A sequel to Kerana Dia "Ros Idris? Ni bukan ke Ros? Kenapa muka dia ada dalam majalah?" Seperti yang dijanjikan,Rosa...