| C🐧|TOGETHER

بواسطة Ranran_01

7.4K 481 17

○BLURB○ Takdir yang tertulis tidak seharusnya dipersalahkan... Di usianya yang begitu muda, Jane meninggalkan... المزيد

♤ BAB 1 ♤
♤ BAB 2 ♤
♤ BAB 3 ♤
♤ BAB 4 ♤
♤ BAB 5 ♤
♤ BAB 6 ♤
♤ BAB 7 ♤
♤ BAB 8 ♤
♤ BAB 9 ♤
♤ BAB 10 ♤
♤ BAB 11 ♤
♤ BAB 12 ♤
♤ BAB 13 ♤
♤ BAB 14 ♤
♤ BAB 15 ♤
♤ BAB 16 ♤
♤ BAB 17 ♤
♤ BAB 18 ♤
♤ BAB 19 ♤
♤ BAB 20 ♤
♤ BAB 21 ♤
♤ BAB 22 ♤
♤ BAB 23 ♤
♤ BAB 24 ♤
♤ BAB 25 ♤
♤ BAB 26 ♤
♤ BAB 27 ♤
♤ BAB 28 ♤
♤ BAB 29 ♤
♤ BAB 30 ♤
♤ BAB 31 ♤
♤ BAB 32 ♤
♤ BAB 33 ♤
♤ BAB 34 ♤
♤ BAB 35 ♤
♤ BAB 36 ♤
♤ BAB 37 ♤
♤ BAB 38 ♤
♤ BAB 39 ♤
♤ BAB 40 ♤
♤ BAB 41 ♤
♤ BAB 42 ♤
♤ BAB 43 ♤
♤ BAB 44 ♤
♤ BAB 45 ♤
♤ BAB 46 ♤
♤ BAB 47 ♤
♤ BAB 48 ♤
♤ BAB 49 ♤
♤ BAB 50 ♤
♤ BAB 51 ♤
♤ BAB 52 ♤
♤ BAB 53 ♤
♤ BAB 54 ♤
♤ BAB 55 ♤
♤ BAB 56 ♤
♤ BAB 57 ♤
♤ BAB 58 ♤
♤ BAB 59 ♤
♤ BAB 60 ♤
♤ BAB 61 ♤
♤ BAB 62 ♤
♤ BAB 63 ♤
♤ BAB 64 ♤
♤ BAB 65 ♤
♤ BAB 66 ♤
♤ BAB 67 ♤
♤ BAB 68 ♤
♤ BAB 69 ♤
♤ BAB 70 ♤
♤ BAB 71 ♤
♤ BAB 72 ♤
♤ BAB 73 ♤
♤ BAB 74 ♤
♤ EPILOG ♤

♤ PROLOG ♤

815 36 4
بواسطة Ranran_01

“SAKINAH!” Rambut Jane direngut kasar sambil mata Helmi memandang garang ke arah insan yang diseru.

“Kau nak lari mana?!”

Dua orang konconya pula ligat mengejar Sakinah yang semakin jauh ke hadapan. Mereka perlu berusaha untuk menjejaki gadis malang itu sebelum dijumpai oleh orang awam.

Sakinah sedikit teragak-agak untuk meneruskan lariannya selepas melihat Jane sudah berada dalam genggaman Helmi. Nafas termengah-mengah dek keletihan melarikan diri daripada lelaki itu.

Cuba juga untuk memboloskan diri ke jalan terowong gelap yang terdapat di tengah-tengah jalan di hadapannya.

Dia berpaling ke belakang sebentar untuk melihat Jane. Sayu hatinya tatkala melihat gadis itu semakin terseksa dengan setiap tumbukan dan tamparan Helmi. Ingin sekali dia berpatah semula tetapi lantas ditahan laju oleh Jane.

“Lari Kinah! Lari! Jangan kisahkan aku!” Jane yang kelelahan dan kesakitan melarang.

Sakinah mengigit bibir melihat keadaan sahabatnya itu. Sungguh, dia tidak akan sanggup meninggalkan Jane.

“Kinah! Kau kena lari. Bagitahu mak aku yang aku sayang sangat padanya. Pergi Kinah. Aku tak maafkan kau kalau kau patah balik!” jerit Jane lagi sekuat tenaga. Dalam masa yang sama menahan kaki Helmi daripada terus bergerak. Memberi masa kepada Sakinah supaya dapat menyelamatkan diri dan meminta pertolongan.

Air mata Sakinah merembes laju. Ana! Aku janji. Jerit hatinya sayu. Larian diteruskan ke arah kawasan yang lebih gelap di dalam terowong. Dengan harapan lelaki itu tidak akan dapat mengesannya.

Luka di perut akibat ditikam oleh Helmi sebelum dia bertindak melarikan diri tadi ditekan kuat dengan baju yang dipakainya agar darah tidak banyak mengalir keluar. Dia kena kuat. Apa hendak jadi, jadilah! Yang penting aku dan Ana dapat balik! Bisik hatinya.

Kemarahan Helmi meledak dengan tindakan Sakinah dan sekatan oleh Jane itu. Dia nampak tujuan Sakinah ke terowong gelap itu. Tidak boleh dibiarkan. Lambat bertindak, musnah segala-galanya.

Arahan supaya berpecah diberi kepada kedua konconya. Mereka merancang agar salah seorang daripada mereka menunggu di pintu keluar terowong itu. Dengan itu, Sakinah tidak akan mampu lari lagi daripada mereka kerana sudah dikepung.

Seorang pengikutnya pula telah berganti tugas dengannya, iaitu menahan Jane daripada melarikan diri.

Keadaan Jane semakin lemah. Tubuh tertiarap lesu di atas tar sambil belakangnya ditahan oleh pengikut Helmi dengan kaki. Mata makin berbalam-balam. Nampak semakin samar ke arah terowong yang dilalui Sakinah. Dalam hati berdoa supaya Sakinah berjaya.

Helmi tidak mengejar Sakinah dengan berlari lagi. Disebabkan jarak terowong gelap itu lebih kurang 500 meter jauhnya ditambah dengan luka yang dialami Sakinah, dia yakin gadis itu tidak akan mampu melangkah sejauh itu.

Kereta pun jarang lalu lalang di kawasan itu. Sunyi dan gelap. Siapa yang berani muncul untuk bertindak sebagai penyelamat?

Kawasan mereka sekarang ini sememangnya sangat jauh daripada hiruk-pikuk kota. Helmi tersenyum sinis. Gadis itu harus dihapuskan agar rancangannya tidak hancur.

Sambil berjalan merapati jalan terowong itu dia memanggil-manggil nama Sakinah agar gadis itu menyerah diri.

“Sakinah! Kau memang cari pasal!” Bergema kuat suaranya kedengaran dalam terowong itu.

Sakinah yang mendengar menggeletar ketakutan namun kaki digagahkan jua menuju ke hujung jalan terowong itu. Dia sudah nampak jalan keluar.

Dalam hati tidak putus-putus berdoa agar ada pertolongan yang datang. Mak! Maafkan Sakinah mak. Kalau tahu jadi begini, tidak mahu rasanya kaki melangkah ke tempat sebegini. Penyesalan kembali menguasai diri.

Darah yang tak henti-henti mengalir keluar di perut mula melemahkan lariannya. Perlahan-lahan Sakinah terduduk. Dia sudah tidak larat.

Belakang tubuhnya disandarkan pada dinding terowong. Cuba mencari kekuatan. Kering tekaknya. Dahaga! Mata pula asyik pejam celik menahan sakit. Pelbagai rasa bermain di hati dan fikiran.

“Ya Allah! Ampunilah aku! Jika hari ini aku ditakdirkan menemuimu, aku redha, ya Allah. Ampunilah dosa hambamu ini,” doanya lesu. Aku tak boleh putus asa! Tangan menongkat tar di situ. Digagahkan jua tubuhnya. Dia ingin bangun. Masih ada masa!

Namun begitu, belum sempat tubuhnya berjaya didirikan, kakinya disepak kuat dari arah belakang. Terjatuh melorot dia di atas tar.

“Arghh!”

Perit. Terasa bagaikan tulang kakinya dipatah-patahkan. Dalam dia menahan peritnya akibat disepak tadi, wajahnya disimbahi dengan pancaran cahaya terang. Pedih matanya menahan panahan cahaya itu.

Dalam pandangannya yang tidak berapa nak jelas, dia dapat mengagak yang ada satu tubuh sedang tegak berdiri di hadapannya.

Tiba-tiba kedengaran gelak ketawa besar dari belakangnya. Tubuh sudah menggigil ketakutan dan secara tidak langsung wajah insan yang sudahpun berdiri di hadapannya sekarang jelas terpamer pada pandangannya.

Helmi dan pengikutnya!

Air mata mula merembes keluar. Tahulah dia pengakhirannya sekarang.

“Dekat sini kau rupanya! Puas aku cari!” jerit Helmi kuat. Kaki menolak tubuh Sakinah kasar. Dia kemudian melutut di hadapan sekujur tubuh Sakinah yang kian lemah itu. Dengan kasar wajah Sakinah dicengkam kuat.

“Sakinah... Kau nak pergi mana sayang? Kau nak lari mana? Sini kan tempat kau!” Helmi bersuara sarkastik.

“Aku dah tak nak buat kerja tu Helmi! Bagi aku dengan Ana balik! Aku nak balik! Aku nak balik!” jerit Sakinah sambil meronta-meronta tidak berdaya agar Helmi melepaskannya. Wajahnya sudah pucat menandakan dia hampir kehilangan banyak darah. Tidak berdaya lagi untuk bertahan.

Hahaha... Kau buat lawak ke? Kau ingat senang-senang aku nak lepaskan kau? Boleh! Aku akan hantar kau balik sekarang jugak! Siap kau boleh jumpa arwah bapak kau lagi!” jerit Helmi lantang.

Wajah Sakinah ditampar kasar. Berkali-kali! Geramnya pada gadis itu tidak berpenghujung. Gadis itu memang patut kena dengan dia pun.

Helmi kemudian menyuruh pengikutnya itu mengangkat Sakinah bangun. Kedua-dua tangan Sakinah dipegang kasar. Rayuan Sakinah juga makin lemah namun tidak dipedulikan. Pistol dari seluar jeansnya dibawa keluar lalu dihalakan tepat pada Sakinah.

Sakinah sudah kecut perut. Mata perlahan-lahan ditutup rapat. Dia pasrah. Tiada guna merayu lagi. Lelaki berhati binatang itu tidak akan menunjukkan belas kasihannya. Dalam hatinya tidak putus-putus menyebut Allah... Allah...

Bayang-bayang emak di kampung mula menari-menari di ingatan. Mak... ampunkan Kinah... Bisik hati kecilnya berulang-ulang.

Air mata tak usah dikata. Bercucuran membasahi bumi namun langsung tidak mampu melembutkan hati Helmi yang sudah nekad.

Bang!

Bang!

Bang!

Dalam keadaan separuh sedar, Jane dapat mendengar dengan jelas akan tiga das tembakan itu. Air mata bercucuran laju menuruni pipi.

Dia yang terlantar di atas tar cuba untuk bangun namun tidak berdaya. Secara perlahan-lahan mula merangkak untuk menuju ke arah terowong. Kinah, tunggu aku. Rintihnya lemah sehingga dia pun menutup mata.

Kejam!

Tidak berperikemanusiaan!

Tiga das tembakan itu telah dilepaskan oleh Helmi. Tubuh Sakinah melayang rebah menyembah bumi. Kini, Sakinah tiada lagi. Tiga das tepat di kepala sememangnya penamat hidup baginya.

Jasadnya juga tidak bertanda.

TBC...

واصل القراءة

ستعجبك أيضاً

43.8K 1.4K 34
[ 1st book ]✨ RE-EDIT TO A BETTER STORYLINE VERSION Qhairul Aqmal x Jannahtul Afyna Mardiah ❤️ "Aku sakit. Apa yang aku boleh beri pada kau sebagai...
3.2K 339 47
[Karya pertama] Terjumpa di Taman Rekreasi yang tanpa sengaja dan mulalah perkenalan mereka di situ "Sayang, awak nak pergi mana?" -Raja Thaqif Willi...
264K 10.2K 80
1𝓼𝓽 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓫𝔂 𝓯𝓵𝓸𝓵𝓮𝓼𝔂𝓪 𝐀𝐋𝐄𝐄𝐒𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
1.4K 61 70
First Story by flowylia Elmira Ramadhani & Ayden Nufail Tidak disangkakan,Elmira terpaksa berkahwin dengan musuh zaman sekolahnya atas kehendak kelua...