Mrs. Arris Chris

By aylanuria

19.2K 856 7

[COMPLETE] Siri 2- Kerana dia... "Maaf. Aku jarang guna pistol. Aku kebanyakkannya guna pisau. Iany... More

Prolog
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42 [the vampire is here]
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61
Bab 62
Bab 63
Bab 64
Bab 65
Bab 66
Bab 67
Bab 68
Bab 69
Bab 70
Bab 71
Bab 72
Bab 73
Bab 74
Bab 75
Bab 76
Bab 77
Bab 78
Bab 79
Epilog

Bab 36

254 10 0
By aylanuria

Dengar saja negara itu, Arris sudah pasti seratus peratus yang itu adalah syarikat saham terbesar Thailand yang berurusan pada hari itu. Terus mood nya bertukar tiga ratus sembilan puluh darjah.

Arris kembali ke ruang tamu. Mereka yang perasan akan kelakuan Arris sudah berubah, terus diam. Sunyi suasana.

Kemudian, Arris terus melabuhkan punggungnya di sebelah Alya dan terus memeluk isterinya sambil menyorokkan mukanya dibalik leher itu. Alya yang terkejut dengan tindakan suaminya hanya membiar saja.

Yang lain sudah memandang sesama sendiri.

"Kenapa dengan dia?" Bisik Aidan kepada Alya. Alya hanya mengangkat kedua bahunya tanda dia juga tidak tahu.

Tiba-tiba Arris melepaskan pelukan itu dan menegakkan badannya ketika duduk. Suasana tadi masih sunyi. Masih tertanya-tanya dikepala.

"Aku nak korang tolong aku." Kata Arris. Dia memandang mereka semua.

"Tolong apa?" Tanya Aaron. Di antara mereka berlapan, dia yang menanyakan dahulu.

"Saham aku kena curi."

"Tak perlu bagitahu. Aku tahu siapa." Kata Shawn selepas sesaat Arris berkata.

"Yang Tahi tu ke?" Teka Spao. Jarinya menunjuk-nunjuk untuk mengatakan yang dia betul.

"Thai lah, Spao." Kata Valen membetulkan tatabahasa Spao sambil tergelak. Habis terus mereka menghemburkan tawa.

"Apa babi kau tahikan negara orang. Itulah, lain kali belajar tu jangan banyak main. Kan dah bodoh. Otak pun terikut sama. Biul tak bertempat." Bidas Arris. Selamba mulut dia je. Sudahlah tak ada insurance.

"Tak baik. HAHAHAHA!" Gelak Aireen. Dia terhibur dengan ayat Arris yang melepas ke Spao.

"Kau... jahat sia. Shawn. Tengok anjing kau tu..." Adu Spao kepada Shawn.

"Masalah aku ke masalah kau." Shawn memandang Spao dengan riak muka tidak bersalah. Muka Spao kembali malas melayan. Dia pun menjeling Shawn.

"Dah, dah. Sekarang ni kau nak kitorang buat apa?" Kata Aaron yang memberhentikan perbualan mereka.

"Aku rancang aku nak flight ke sana. Kau tahu kan, duit yang dia ambil tu bukannya letak dalam bank." Kata Arris. Mereka kembali sunyi dan keadaan bertukar serius.

"Tau. Dalam peti besi dia." Balas Aaron

"Apa kebangangnya letak duit dalam besi. Cam sial je pangai." Kata Alya perlahan. Dia tidak sedar yang dia terlepas berkata. Selepas mereka memandangnya, terus dia menekup mulut sendiri. Agak terkejut juga dengan Alya yang tiba-tiba kata sebegitu.

"HAHAHAHA! Betul Alya, betul!" Kata Aireen sambil menepuk tangannya.

"Tapi kan, aku nak sorang perempuan ikut untuk menyamar jadi pengurus penjaga peti tu." Arris mula merubah topik ke rancangan tadi.

Mereka semua pun memandang Ariana yang sedang leka bermain dengan Ace dan Alley. Apabila dia terasa ada yang memerhati, terus mengalihkan pandangannya ke arah orang yang memandangnya.

"Apa? Kau ingat aku faham bahasa Thai ke? Lagipun kerja aku belambak. Nak kena uruskan semua sekolah. Sekolah rendah, sekolah menengah." Kata Ariana. Walaupun dia ralit bermain dengan anak buahnya, telinganya dengar saja perbualan mereka.

Dia di antara salah seorang darj keluarga Edoardo yang mengurus sekolah-sekolah yang ditubuhkan oleh Adiel. Selepas Adiel pergi, kerja itu dibawah tanggungan Aaron. Dan apabila munculnya dia, Aaron menyerahkan kepada Ariana.

Kemudian, mereka beralih pada Aireen.

"Oi. Suka hati je. Aku lagi lah tak boleh. Aku kan penjaga 24 jam Ace dan Alley." Aireen terus menolak. Mereka hanya mengangguk pasrah. Tiada yang mahu menawarkan diri.

Aireen pula, dia seakan berkerja untuk memantau pergerakan anak buahnya, Ace dan Alley. Ianya kerana Aaron yang terlalu sibuk. Tambahan lagi, Valen yang kurang pengetahuan seni mempertahankan diri dan juga masih lagi dalam proses membiasakan diri lagi dalam dunia gelap ini.

Sekali lagi mereka mengeluh. Tiba-tiba Spao dan Shawn memandang Alya serentak. Aidan yang perasan akan pandangan mereka berdua, terus memandang Alya juga.

"Kau nak cakap yang bini aku ke sial." Kata Arris. Dia juga baru perasan akan Aidan beralih kepada Alya.

"Dia je lah yang boleh sekarang ni. Nak suruh Aireen dengan Ariana, terang-terang tak boleh. Valen pula tengah mengandung." Jawab Aidan. Spao dan Shawn mengangguk setuju.

"Kau boleh ke?" Tanya Arris kepada Alya untuk memastikan. Lalu, Alya hanya angguk.

"Kau faham ke bahasa Thai?" Tanya Arris lagi. Dan sekali lagi Alya mengangguk.

"Kau boleh??" Kata Spao, Shawn dan Aireen serentak. Mereka seakan terkejut seketika.

"Betul ke kau boleh ni? Tak tipu eh." Tanya Arris pula untuk memastikan. Lagi sekali Alya mengangguk. Tapi kali ni anggukannya yakin.

"Cuba cakap." Cabar Spao.

"Raikan topeni, mosomropuchom tiwi ayu sipatpi keun pai. Atmip phap, sieng reunuha tetongchai wicthenenaya negan rapchom. Puchom tiwi ayu noy kwa sipatpi keun de rap kanetnam."

Dan bocah pon percaya.

Semua menepuk tangan dengan meriah. Mendengar Alya berkata bahasa Thai itu memang mengagumkan.

Kalau lah mereka tahu disebaliknya, pasti terasa mahu sorok muka dalam lubang jamban.

"Ok. Lepas makan tengah hari nanti kita bincang. Ajak Ivan sekali."

"Kau kena ikut. Aku perlukan kau. Aireen kan ada boleh jaga anak dengan bini kau. Tak payah risau." Kata Arris kepada Aaron. Aaron hanya mengangguk tanpa banyak soal.

"Jumpa dekat markas. Aku pun perlukan anak-anak babun yang lain."

Seperti yang dijanjikan, mereka sudah berada di markas milik Aaron dan berkumpul. Separuh anak-anak babun yang dikata Arris juga turut bersama.

Suasana di dalam markas itu sangat sunyi. Aura hitam Arris sangat terasa sehingga dalamnya tulang sum-sum. Dicampurkan juga dengan sedikit aura mengancam Aaron.

Arris, Alya, Aaron, Aidan, Shawn, Ivan dan Spao berdiri dihadapan anak-anak buah Aaron. Semua kepala menunduk memandang meja.

Arris berdehem sekali sebelum dia mula bicara.

"Perjumpaan kali ni, aku nak gunakan korang yang terpilih sebagai misi pengambilan semula saham syarikat La Solo yang telah dicuri oleh syarikat saham terbesar Thailand."

"Dengar saja Thailand, sudah tentu kita akan gerak ke sana. Sebulan dari sekarang, aku nak kita bersedia. Rancangan yang akan kita bincang sekejap lagi ni, akan digunakan apabila pihak sana sudah dapat mengesan rancangan kita."

"Segala senjata dan lain-lain, aku nak lima orang di antara korang menawarkan diri untuk tolong Ivan. Dari kiraan lima, aku nak lima orang bangun."

"Satu. Dua. Ti-" belum sempat Arris menghabiskan kiraannya, serentak lima orang telah pun berdiri. Arris mengangguk beberapa kali.

"Ingat. Yang berdiri ni, habis perjumpaan ni terus tunggu dalam bilik senjata. Tunggu Ivan kat situ. Dia akan lead untuk senjata."

"Ok. Tanpa buang masa, rancangan yang akan kita mulakan..."

Hampir tiga jam mereka berbincang, akhirnya habis juga. Semua bersurai masuk ke bilik masing-masing. Hanya lima orang tadi saja yang pergi ke bilik senjata.

"Aku dengan Aidan nak pergi tolong Ivan. Korang?" Tanya Aaron.

"Aku tak ada apa. Mungkin posisi aku dekat bilik bekalan eletrik dan teman Alya mengalihkan perhatian macam kita bincang tadi." Kata Spao.

"Tak payah tanya aku. Aku memang setia dalam mana-mana bilik CCTV." Kata Shawn pula. Arris dan Aaron mengangguk bersama.

"Aku bagitahu awal-awal. Kalau tak ada apa-apa, aku tunggu dalam kereta. Kalau ada sesiapa cedera, terus inform aku cepat dekat earpiece tu. Aku akan rawat ikut urutan. Dari teruk ke biasa."

Dengan ayat yang dikatakan Aidan itu, mereka sangat setujuinya dengan penuh seratus peratus.

"Kau, ingat. Alihkan perhatian dengan bahasa Thai tu. Ok?" Kata Arris kepada Alya. Kepala isterinya diusap lembut dengan tatapan penuh sayang.

Alya hanya angguk setuju. Hatinya tidak sabar untuk menyertai misi ini. Tentang keluarga itu sudah diceritakan dahulu. Reaksinya seperti yang dikatakan Valen. Biasa. Tiada langsung terasa takut dengan keluarga itu.

"Korang boleh cau dulu. Aku ada benda lagi nak selesaikan ni." Kata Arris kepada Shawn dan Spao.

Mereka berdua pun melangkah pergi tanpa banyak soal. Aaron dan Aidan juga sudah pergi ke bilik senjata tadi. Jadi, hanya tinggal Arris dan Alya saja.

"Kau pandai bawak kereta?" Tanya Arris selepas dia memastikan hanya mereka saja di dalam bilik itu.

"Tak. Orang pandai bawak motor je." Jawab Alya. Dia sempat mengusik pisau tumpul yang berada di atas meja.

"Kalau macam tu, jom ikut aku." Arris terus memeluk pinggang isterinya dan meletakkan kepalanya di bahu Alya sambil berjalan menuju ke suatu tempat yang akan dibawanya.

Continue Reading

You'll Also Like

33.9K 2.4K 71
[𝓢𝓲𝔁𝓽𝓱 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂] Avyana seorang gadis yang sangat popular di sekolahnya. Boleh dikatakan hampir satu sekolahlah pelajar lelaki yang sukakannya...
9.9K 513 44
Date: 26 August 2022 Time :10:30 am Setiap hari ISNIN (TAMAT) ZAYN IDREES × DURRAH NUR DAMIYA Seorang bekas ketua p...
39.9K 2.3K 98
AAFIYA. Seorang gadis yang tidak memerlukan seorang 'lelaki' yang bergelar suami dalam hidupnya. Bukan dia anti dengan lelaki. Cuma bagi dia, perkahw...
30K 1.1K 24
Kembar ini terpisah 20 tahun yang lepas . Tengku Adam Mukhriz dan Tengku Hawa Maya terpisah kerana penceraian ibubapanya , Tengku Mukhlis dan Puan Ma...