CHAPTER 139 : HI,FATHER.

656 79 7
                                    


Sebuah helicopter hitam jenis tempur terbang laju meredah angin,Raven sebagai pengemudi dan Elena pula pembantunya. Malah di tempat belakang mereka,Reezal duduk sambil berpeluk tubuh memejamkan mata. Raven dan Elena tidak berkata apa-apa,nampak serius pada muka masing-masing

Suasana sunyi dengan kemunculan Gerbertus,hanya kedengaran bunyi daun dahan ditiup angin. Luqman dan Aminudden berdiri secara bersebelahan,Zareena memerhatikan dua orang adiknya. Nazryn,Siddiq dan Aqirah mendiamkan diri.

"Akak,boleh pergi cari apa yang uncle minta?" soal Aminudden dan Zareena terkejut.

"Nazryn,Siddiq,Aqirah.. Kamu bertiga pergi bantu akak kami.." ujar Luqman pula.

"Aku tak ada masalah.. Tapi.. " jelas Nazryn pula dan berhenti memandang ke arah Zareena.

"Apa yang kamu berdua fikirkan? Dia bukan sembarangan pahlawan!" kata Zareena risau.

"Kami tahu.." jelas Luqman.

"Kalau tahu kenapa ingin berlawan dengan dia juga?!" soal Zareena.

"Tapi jika kita tidak halang.. Kita tidak akan dapat benda yang kita inginkan.." tambah Aminudden dan rambutnya berubah menjadi biru laut.

"Tapi..." Zareena masih ingin menghalang,Luqman pula rambutnya berubah putih keunguan.

"Lupakan sahaja puteri.. Mereka tidak akan mengalah.." kata Aqirah menarik tangan Zareena.

Zareena masih ingin menghalang,Nazryn pula memegang lengan dia. Menarik Zareena pergi dari situ,Gerbertus hanya memerhatikan dengan senyap.

"Maaflah,lama tunggu?" soal Aminudden tersengih.

Gerbertus hanya menghela nafas pendek,dia merasakan aura yang amat kuat datang daripada dua orang adik beradik itu. Gerbertus sekadar menyerang pedang dipegang pada tangan kanan,disusuli oleh perisai agak besar di tangan kirinya. Luqman merasai sesuatu dan mendecih,Aminudden kehairanan dengan reaksi abangnya.

"Something wrong?" soal Aminudden.

"Yeah.. A big..." jelas Luqman.

"About what?" soal Aminudden lagi.

"Everything..." balas Luqman.

Aminudden hanya membesarkan matanya kemudian memandang ke arah Gerbertus,dia nampak aura yang luar biasa di tubuh Gerbertus. Perisai yang ada pada Gerbertus,membuatkan Aminudden mendecih geram.

"His shield is the biggest issue.." jelas Aminudden.

"Can't argue with that..." balas Luqman tersenyum kelat.

Luqman dan Aminudden diam,kemudian memandang antara satu sama lain. Mereka mengangguk dan berpisah,menjarakkan diri masing-masing. Gerbertus hanya kekal mendiamkan diri,menunggu serangan daripada mereka.

Aminudden menghela nafas pendek,dia merendahkan tubuhnya. Lantas dia henjut dan terus meluru ke arah Gerbertus dengan amat laju,penumbuknya berapi dan dihayunkan sekuat hati.

KRAANG!!!!!!!

Penumbuk Aminudden ditahan dengan perisai besar,Luqman hanya diam dan dia sudah tahu apa yang berlaku. Luqman pula meluru dan Aminudden segera berundur,si naga kilat memecut ke arah Gerbertus dengan pantas.

KTANG!!

TANG!!

KRAANG!!

Luqman kembali berundur dan berhenti di sebelah Aminudden,Gerbertus hanya tenang dengan perisai miliknya. Dia mendiamkan diri tanpa bersuara,Luqman menghalakan tapak tangan ke arah Gerbertus. Aminudden hanya berdiri selamba,Gerbertus kehairanan dengan tindakan Luqman.

CHRONICLES KAISER THREE : THE NEW LIGHT (C)™Where stories live. Discover now