CHAPTER 12 : GIRL IN THE ARMOR

1K 116 5
                                    


Alif memandang ke arah langit,lalu dia sedar di satu arah ada cahaya jelas dan tertanya-tanya apakah ia?

Namun dia hanya menghela nafas pendek,patah balik untuk semata-mata mahu tahu apakah ia hanyalah perkara bodoh jadi dia buang soalan itu dalam mindanya.

Burung-burung berterbangan secara berkumpulan,berkicauan merdu berarak dan terbang tinggi. Aurora hanya tersenyum melihat burung itu semua berkicauan,kemudian bunyi mainan alat muzik kedengaran.

Mainan dari alat muzik bernama seruling kedengaran,gadis berambut blonde itu menoleh dan tergamam kerana melihat Alif bermain alat dengan mainan yang amat merdu.

Tiupan seruling itu seakan memberi ketenangan padanya,Aurora hanya memerhatikan Alif bermain alat muzik itu tanpa menghiraukan dia. Burung-burung hinggap pada bahu Alif,mereka tertarik dengan mainan seruling pemuda itu. Azryan sedar perbuatan Alif,dia tersenyum dan Agnez mendekatinya.

"Tak tahu pula Alif pandai bermain alat muzik tu?" soal Agnez.

"Alif pandai bermain apa sahaja alat muzik,tapi paling dia minat seruling..." jawab Azryan dan Agnez mengangguk faham kemudian menoleh ke arah Aurora.

"Ada orang jatuh cinta..." kata Agnez dan Azryan hanya tersengih sahaja.

"Its not like that!" Aurora yang mendengar kata-kata Agnez menafikannya.

"Come on,bukan salah jika mengaku.." kata Azryan tersengih menampakkan giginya.

"Macam saya cakap,ia bukan macam tu!!" Aurora berkata dengan muka kemerahan menahan malu.

"Huh?"

Alif menghentikan mainan alat muzik,dan yang lain kehairanan apabila Alif wajahnya berubah serius. Tapak kaki berderap kedengaran,mereka berempat menoleh ke arah bunyi itu muncul.

"Mainan lagu yang merdu..." tegur satu suara dan mereka semua menoleh ke arah satu tempat.

"Siapa pula kau ni?" soal Alif.

"Aku? Siapa aku? Heh!..."

Seseorang dengan zirah lengkap berdiri di hadapan mereka,Aurora terkebil-kebil dan orang misteri itu dengan pantas sudah berada di hadapannya.

"Pantasnya!..." Agnez berkata kagum.

Tangannya kemas memegang pedang besar,ingin dilibas pada Aurora. Agnez tergamam melihat Aurora dalam bahaya,Alif menyeru tongkat emasnya dengan pantas.

"AURORA!!"

Alif pula segera menuju ke hadapan,lalu menahan serangan orang berzirah dan Alif menghidu bau yang dia kenal.

"MOVE!.." kata orang berzirah itu.

"Sorry,no can do..." Alif menghayunkan tongkatnya,lalu menyebabkan orang berzirah itu tercampak ke belakang semula.

"KAU MEMANG NAK MAMPUS!..." orang berzirah itu mengeluarkan aura gelap mengelilingi tubuhnya.

Semua yang di situ terkejut apabila merasai tekanan kekuatan orang zirah itu,matanya bersinar kemerahan dan mengaktifkan seluruh kuasanya. Tanah meletus dan serpihan ketulan tanah terapung,kawasan di situ bergegar dengan kuat.

"Ryan,kau pergi standby dalam kapal.." Alif memberi arahan,Azryan mengangguk dan terus berlari meninggalkan mereka.

Alif sedar orang berzirah itu sudah berada di hadapannya,Aurora ditolak ke tepi bagi mengelakkan dari terkena tempias serangan lelaki berzirah itu. Alif mengetap gigi dan mulut ditutup rapat,lantas dia menyerang balas serangan orang berzirah.

TASH!

TANG!

ZANG!!

PRANG!!

ZANG!!

Dua senjata iaitu tongkat dan pedang besar,berlaga dan bunyi tetakan berlaga berlaku dengan begitu kuat sekali tanpa henti. Orang misteri berzirah itu terkejut dengan kepantasan serangan hayunan milik Alif,setiap serangan dia ditepis oleh Alif tanpa sebarang masalah.

ZTANG!!

Alif dan orang berzirah itu terpisah sebaik tetakan terakhir berlaku,Alif menghela nafas panjang kemudian dia menarik tongkatnya ke belakang. Orang berzirah itu kehairanan,lalu Alif hayun dengan sambil membesarkan tongkat sebesar dua pemeluk.

"MONKEY SWING!!"

PAKK!!

"Argh! Ia membesar?! Argh!!.."

PRAKK!!

BRAAM!!

Hayunan tongkat itu menyebabkan orang berzirah tersebut,merempuh dinding tanah dengan amat kuat. Aurora hanya mampu tergamam,orang berzirah itu bangkit secara kasar dan menghancurkan dinding batu batan itu.

"KAU MEMANG MENGUJI KESABARAN AKU BUDAK!!...." jerit orang berzirah dan dia tergamam,apabila melihat Alif sudah melompat ke udara dengan tangannya sambil memegang tongkatnya yang sudah dibesarkan lebih tiga pemeluk.

"You talk too much armor guy..." kata Alif menghayunkan tongkatnya.

"APA?!" orang berzirah itu tergamam,Alif terus menghayunkan tongkat sekuat hati.

"Now its time you go to sleep.." kata Alif dengan wajah dingin.

BRAAMM!!!

KROONGG!!

Serangan yang membenamkan musuh ke tanah sehingga pengsan itu,menyebabkan keretakan dahsyat pada seluruh tempat. Agnez dan Aurora hilang kata-kata,mereka tidak mampu memberi komen. Zirah yang dipakai oleh orang itu,meretak dan Alif kehairanan kemudian keretakan pada zirah semakin bayang.

PRANG!

Wajah seorang gadis comel muncul di hadapannya,Aurora dan Agnez tergamam manakala Azryan muncul dengan kapal pesawatnya.

"Eh dah tamat?" soal Azryan kecewa.

"PEREMPUAN?! Also her boobs is big.." kata Alif terkejut sebelum bertenang dan kepalanya diketuk oleh Aurora.

"Adeh apa masalah kau perempuan?!" soal Alif tidak puas hati.

"Tanya diri sendiri la bangang!" Aurora membalas dengan geram.

Azryan mendarat dan turun dari kapal,lalu menghampiri Alif dan Aurora yang sedang bertelagah. Agnez hanya menekup muka,kemudian menoleh ke arah gadis yang tidak sedarkan diri itu.

"What the heck with that armor?.." kata Agnez dalam hatinya.

Pada masa yang sama seseorang memerhatikan mereka dari jauh,di sebalik semak samun yang berdekatan. Senyuman terukir sambil matanya memerhatikan Aurora,dia tersenyum dengan licik.

"Found ya,Alter Archangel..."





CHRONICLES KAISER THREE : THE NEW LIGHT (C)™Where stories live. Discover now