Bab 37

3.2K 146 2
                                    

PAPA!

AYINA'S HERO!

Ayina sudah mengucap syukur dalam hati.Rian di atas Ayina terus bangkit daripada menindih Ayina dan berpaling memandang ke arah Grenny di muka pintu bilik.

Bukh!

Tak sampai sesaat selepas itu,wajah Rian sudah menerima tumbukan padu Grenny.Jangan ingat papa Ayina ni tak pandai berlawan,dia pernah jadi coach taek won do,ok!

Rian jatuh akibat tumbukan kuat itu.Grenny mengeluarlan pistol dari seluk kotnya dan,

"Pak cik,jangan!!!"

Pang!

Bunyi peluru pistol dilepaskan,kedengaran amat menyakitkan telinga.Rian menjadi kuyu dan rasanya dia sudah tidak bernafas.

Ayina terbeliak memandang semua itu.Papa...Papa...Tak mungkin!!

Grenny melangkah tubuh Rian yang tidak berbaju itu dan sudah menghembuskan nafas yang terakhir,lalu mendekati anaknya.Pisau dicapai dan dia memotong tali yang menjerat lengan dan kaki Ayina sejak lama tadi.

"Maafkan,papa.Papa terpaksa buat semua ni depan mata,Yina.Papa,tak mau Yina apa apa." Ujar Grenny sayu.

"Papa!" Ayina memeluk tubuh papanya.Balik rumah nanti,terlalu banyak yang ingin ditanyakannya kepada papanya.

"Dah,jom.Kita pergi banglo lama tu," Grenny menarik lengan Ayina untuk bangun.Ayina bangkit dan mereka meninggalkan bilik itu yang sudah tercela.Ayina berjalan terjongket jongket menahan perit kaki kirinya yang ditoreh oleh Jihan.

Di luar bilik,terkejut Ayina melihat Jihan sudah terkulai layu dengan darah yang keluar dari tubuhnya.

Jihan dan Rian,sudah mati!Lepas ni biar papa Ayina yang uruskan mayat mayat semua itu.Ayina tidak mahu tahu dan tidak mahu tanya papanya.

Cepat saja mereka sampai di tempat kereta Grenny,terus diorang masuk dan menuju ke banglo lama.Kawasan yang baru mereka tinggalkan itu juga merupakan sebuah banglo yang hampir runtuh dan terletak berdekatan hutan.Memang jarang ada manusia ke situ,dan pasti tak ada.

Sampai di banglo satu,banglo itu juga agak tersembunyi.Ayina terus turun dan berlari mahu masuk ke dalam.Perit di kaki,diendahkan.Wajahnya,apatah lagi.

"Ayina,you can't go there!" Pertama kali Grenny berkata tegas seperti mereka tiada hubungan anak dengan bapa,kepada Ayina.

"But,pa..."

"No,Ayina!"

"No!Saya nak bantu kawan kawan saya juga," Ayina terus berlari masuk.Grenny hanya mampu mengekori dengan cepat.

Sampai di tingkat atas,Ayina menangkap kelibat Pija yang terlentang dengan darah berlumuran di badan.Natul berusaha bertarung dengan Ken.Riana?Tiada di situ.Begitu juga dengan Kalil.Entah di mana?Ryan juga menampar benak Ayina.Ryan dan mati,harus!

Ayina membantu Natul yang kelihatan sudah lemah tak bermaya.Dengan kuat,aku mencop kepala Ken sehingga dia terpelanting ke belakang.Sudah tentu Ayina mengguna kaki kanan,kalau tak mau kakinya yang patah.

"Natul,kau pergi tolong Pija.Biar aku urus dia!" Suruh Ayina tegas,Natul menurut.

Ayina mendekati Ken yang cuba bangkit dengan sedaya upaya setelah kepalanya dibengongkan sekejap.Ayina mengeluarkan pisaunya dan,cap!Melekat pisau itu di paha Ken.

"Arghh!!" Ken menjerit kesakitan.Dia yang baru mahu berdiri kembali terdampar di atas lantai sambil memegang pahanya.

Ayina mengeluarkan pistolnya,dan bunyi kekejaman pistol bergema sebelum tubuh Ken kejang tak bergerak lagi.

"Ayina,please hati hati.." Kata Grenny kepada Ayina semasa Ayina mahu naik ke tingkat atas lagi.Nak menghalang pun,dia tahu Ayina pasti tidak akan
mengendahkannya.

Ayina mendekati papanya dan mencium pipi Grenny.

"I love you,pa.Dan,Yina mohon agar papa bawa Pija ke hospital sekarang juga." Balas Ayina dan berlari semula ke tingkat atas.

Sebaik sampai di tingkat atas,Ayina rasa dirinya sudah melayang separuh.Tubuh Cikgu Halim terkulai di atas sebuah kerusi dengan tubuh yang diikat.Kepalanya mengalirkan cecair merah pekat yang amat berharga.

"Oh,no,no,no!Cikgu,bangun cikgu." Aku menggoncang tubuh Cikgu Halim.Hatinya berdebar kencang menerima kenyataan,Cikgu Halim sudah meninggal dunia.Pantas air matanya mengalirkan air yang keluar dari tubir matanya.Panas!Dan pedih mengenai luka di pipinya kanannya yang mendapat beberapa lorekan indah.Huh!

"Kau happy tak,cikgu suami isteri yang kau paling sayang akhirnya sudah menuju ke syurga?" Satu suara berkata di belakang Ayina,bersama pisau yang dilekatkan di leher Ayina.

"Haah,happy sangat Ryan.Saya suka sangat,thank you.." Bukk!Dengan pantas Ayina menyiku Ryan dengan kuat sekali sehingga Ryan terhumban jauh ke belakang.Namun,Ayina sama mendapat satu lagi lorekan di lehernya.Kepala Ayina menjadi pening dengan darah yang keluar di lehernya.

"Kau setan,Ryan!SETAN!!" Ayina sudah menjerit bagai orang gila sambil mendekati Ryan yang sudah terhantuk di dinding.Dengan kekuatan luar biasanya,Ayina menarik pisau dari tangan Ryan sehingga tangannya sendiri yang berdarah.Lalu menikam tubuh Ryan bertalu talu.

Lolongan Ryan seperti satu sorakan semangat untuk Ayina menikam dengan lebih lagi,sehingga Ryan melolong tanpa suara dan tanpa gerakan.

Akhirnya,dia turut menghembuskan nafas yang terakhir.

"Ahhhhhhhh!!!!!!" Ayina menjerit sekuat hati dan menghiris pergelangan tangan kirinya,dalam.Sehingga tubuhnya tiba tiba longlai dan jatuh tak sedarkan diri.Selepas itu,dunianya pun menjadi gelap.

_____

Pendek je kan,pas tu tak seronok pula tu😩

Ini je saya mampu buat,dear readers😇Saya akan cuba buat better lepas ni,kalau bolehlah.

Kebosanan melanda,sudah tentu.Sila maafkan.

👇🌟🙏🌷

BAD GIRL IN GLASSES Where stories live. Discover now