Bab 20

4.9K 222 3
                                    

Dua minggu berada di kampung itu,Ayina sungguh terseksa.Sudahlah mandi mesti kat sungai dan lagi teruk bila di situ dia langsung tidak dapat main telefon.

Teringat dia masa hari pertama mereka di situ.Dia mandi dengan membuka baju dan yang sadisnya si Qing sewel tu nampak separuh tubuh dia.Itu perkara yang paling memalukan.

Namun,semua seksaan itu akan berakhir pada hari itu.Mereka akan kembali ke kampung satu.Dan apalagi,dia minta dukunglah dengan Qing.Kau ingat dia rajin mau jalan,huh!

☆ ☆ ☆

Persekolahan kembali seperti biasa.Sekali lagi Ayina dipanggil ke bilik guru.Dan apabila dia kembali ke kelas,dia sudah terjerit jerit memanggil nama Kim.

Qing hanya mampu menahan rasa kecewanya,teringin dia Ayina berbaik dengannya seperti mana Ayina baik dengan Kim.Tetapi Qing hanya dapat melihat ke arah Ayina yang teruja bercerita dengan Kim.

Kalaulah dia boleh bertukar tempat dengan Kim.Hurm..

"Kim,kau nak tau tak?" Ujar Ayina kepada Kim,Kim memandang tepat ke arah Ayina.

"Apa dia?" Soal Kim.

"Macam ni..."

"Apa,apa?" Pintas Kim cepat.

"Isk,aku nak bagitau lah ni.Sabarlah," Ayina menjeling Kim,Kim hanya tersengih sengih.

"Ok,ok.Apa dia?"

"Sebenarnya,saya telah dipilih untuk menyertai projek mendaki gunung!" Beritahu Ayina teruja,Kim ternganga.

"Betul ke?Mendaki gunung?Gunung mana?Bila?Gila,bestnya kau!" Soal Kim bertalu talu.

"Yee,Gunung Kinabalu lah.Minggu depan,memang best pun.Kalau tak,mana saya nak teruja macam ni." Jawab Ayina sambil mengembang kembangkan hidungnya,bangga.Ceh!

Dan Kim hanya mampu menelan air liur sendiri.Cemburu!

☆ ☆ ☆

"Yina,hati hati ya di sana." Nasihat Sharon,Ayina menaikkan bebola matanya ke atas.

"Ma,Yina rasa dah beribu kali mama ingatkan Yina perkara yang sama.Yina dah besarlah ma,dah pandai jaga diri." Balas Ayina bosan.Nak tahu,mamanya membantah sekeras kerasnya daripada dia mengikuti projek mendaki gunung itu.Tapi,apabila papa dan uncle Zaim membelanya terpaksa juga mamanya membenarkan dia ikut projek tersebut.

"Yelah Ayina,bukan mama tak kenal perangai kamu tu." Sharon mencebik.

"Dahlah ma,Ayina nak gerak dulu.Bye,ma.Muah!" Ayina mencium pipi mamanya sebelum terus berlalu dari situ.Papa sudah lama menunggu di kereta bersama Qing.Sharon hanya mampu memandang kelibat anaknya itu menghilang dengan hati yang berat.

Sampai di sekolah,Ayina dan Qing turun dari kereta.Mereka mengucapkan selamat tinggal kepada Grenny sebelum mereka masuk ke dalam pagar sekolah.

"Ayina,papa tak nak cakap apa apa dah.Papa tau Yina dah besar dan pandai jaga diri sendiri dah." Kata Grenny.

"Ok,pa." Jawab Ayina faham.Qing membantu Ayina membawa beg pakaian yang akan dibawa oleh Ayina.

BAD GIRL IN GLASSES Where stories live. Discover now